Gå til innhold

Sov for lenge i dag, hvordan bli trøtt?

Dr. Chaos

Anbefalte innlegg

Jeg plaget meg selv opp med flere alarmer i dag for å snu døgnet (ville blitt relativt trøtt i dag men), og jeg skulle slappe av til 8. Jeg satt på alarmen på 8 men den ringte ikke av en eller annen grunn (dritt telefon). Derfor er jeg irritert da jeg sov til 11 og vil ha problemer med å sove i kveld... Jeg sovner ikke enkelt med mindre jeg er trøtt. Grunnen til at jeg må bli trøtt og komme meg i seng ikke så seint i kveld er fordi jeg må sykle til jobb klokka 8 i morra. Mulig jeg kan bli kjørt, da tjener jeg 40 minutter ekstra med søvn (20km til jobb!). Uansett, det jeg lurer på er hvordan jeg kan bli trøtt nok til å få sove før 12. Jeg vet fysisk aktivitet hjelper, men det er et VELDIG kjedelig vær som er umotiverende og vil sende meg hjem med en gang jeg blir bløt. :( Kan gjøre et forsøk om det ikke er så ille. Et alternativ er å sove fra jeg blir trøtt i natt (kanskje jeg sovner sånn 2 tida), men da vil jeg daue på jobb i morra.

Setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg deg sent, sov lite, stå opp tidlig i morgen. Innen i morgen kveld er du kanontrøtt og klar for en lang og god natts søvn. Selv sto jeg nettop opp, men jeg skal jo jobbe nattevakt. ;) Denne metoden funker forsåvidt godt for meg - gjør det ofte.

Du vil nok slite litt på jobb i morgen, men å tvinge seg selv til å sove er helt forferdelig for min del. Kanskje du vil våkne godt opp av den sykkelturen uansett og knapt vil merke noe til mangelen på søvn på jobb?

Lenke til kommentar
Legg deg sent, sov lite, stå opp tidlig i morgen. Innen i morgen kveld er du kanontrøtt og klar for en lang og god natts søvn. Selv sto jeg nettop opp, men jeg skal jo jobbe nattevakt. ;) Denne metoden funker forsåvidt godt for meg - gjør det ofte.

Du vil nok slite litt på jobb i morgen, men å tvinge seg selv til å sove er helt forferdelig for min del. Kanskje du vil våkne godt opp av den sykkelturen uansett og knapt vil merke noe til mangelen på søvn på jobb?

Sant, men en del ganger når jeg våkner med for lite søvn (det skal nok under 4 timer til) ender jeg opp med migrene og kvalme. Men skal nok klare å sove over 5 timer.

Får gjøre det slik, er heldig nok til å kunne bli kjørt i morgen (da vinner jeg 40 min med søvn). Og jeg våkner når jeg er på jobb. :)

Lenke til kommentar
Ronk rett før du legger deg.

Jeg ville ikke ignorert anbefalingen til denne karen, han vet hva han preiker om.

Det tror jeg òg. Prøv det, du.

Du blir ikke trøtt av å ronke, med mindre du gjør noe helt feil.

Det som skjer er at kroppen blir avslappet, noe som gjør det enklere å sove, men hjelper ikke noe særlig hvis du ikke er trøtt.

Lenke til kommentar

drit i å se på tv, ikke stewk med dataen eller noe annet elektronisk dritt før du legger deg. ha så lite lys på som mulig, les en chill bok eller hør på avslappende, rolig musikk. ta deg gjerne en ronk også da dette gjør deg avslappet!

ikke lurt å se på tv o.l. eller å ha fullt på med lys på kvelden når det vanligvis i følge vår biologiske klokke burde være mørkt.

sov godt og drøm søtt :)

Lenke til kommentar
Du blir ikke trøtt av å ronke, med mindre du gjør noe helt feil.

Det som skjer er at kroppen blir avslappet, noe som gjør det enklere å sove, men hjelper ikke noe særlig hvis du ikke er trøtt.

Nettopp. Problemet mitt er ofte at jeg er litt for rastløs. Masse tanker i hodet og uro i kroppen ... Da er det umulig å sove. Om jeg derimot er avslappet kan jeg lett sovne uten at jeg er noe særlig trøtt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Ta deg en lang joggetur eller en litt tung treningsøkt, så tar du deg en lang å god dusj så er du nok trøtt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Akkurat det kan slå begge veier Iskall, kan hende han bare blir enda mer "hyper" etter den treninga. Det er jo ikke gitt at man blir søvnig fordi kroppen har fått kjenne litt.

Sant, men tror de fleste merker når de har tatt en skikkelig skikkelig tung treningsøkt ;)

Eller du kan ta med deg laptopen i senga og sett på en drama/kjærlighets film med mye snakking, da sovner du relativt fort.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Vent vent! Jeg vet om den ultimate måten du kommer til å garantert sovne inn som en utpult sjimpanse, sett på filmen "The English Patient", det er en gjennomført film, men tipper jeg rett, vil du neppe klare mer enn 15 minutter inn, sov godt.

Lenke til kommentar
Vent vent! Jeg vet om den ultimate måten du kommer til å garantert sovne inn som en utpult sjimpanse, sett på filmen "The English Patient", det er en gjennomført film, men tipper jeg rett, vil du neppe klare mer enn 15 minutter inn, sov godt.

:!: Jeg har ikke planer om å sovne inn, bare sovne. Uansett så følger jeg rådene deres. Jeg vil gå fra dataen nu og begynne med litt av hvert. :p

Takk for hjelpen, sovner nok før 2. Overlever til i morra for så å snu tilbake døgnet til en bedre rytme.

Lenke til kommentar

Nå sitter jeg med motsatt problem - rett fra jobb og altfor våken til å sovne. Trenger minst en time på å roe meg ned. Har blitt en systematisk prosess der jeg ser seinfeld, tar av meg briller (så det svir i øynene), tar av alle lys og tvinger meg selv inn i soveland - selv om verden ute holder på å våkne. Essensielt på denne tiden av døgnet er også ørepropper.

Håper du fikk sove :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...