Bruno Mars Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kan man bytte selve lydkortet på denne? Eventuelt hvilke kort kan brukes? Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS er et lydkort, deg går selvfølgelig ikke an å "bytte lydkort på denne". Selvfølgelig kan du erstatte kortet med et annet, men det ser jeg ingen grunn til å gjøre om du ikke trenger flere innlinjer for lyd. Om du egentlig mener å spørre om det medfølgende frontpanelet kan benyttes med andre kort så er svaret nja. Om pinouten for begge kortenes grensesnitt for interne kontakter burde de være kompatible ut-av-boksen. Om ikke må du skaffe eller lage deg kabel fra de ønskede pinnene på kortet til de tilhørende pinnene på frontpanelet. Selv har jeg et X-Fi Gamer eller noe, samme tullballet alt sammen. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Tenkte å bytte selve lydkortet og bruke et annet lydkort med frontpanelet. Det jeg tenkte var at et nyere lydkort som f.eks X-FI Gamer eller X-FI Music, vil kanskje ha noen nyere teknologier. Jeg sammenligna mitt ludkort med X-Fi music i prisguiden, og der står det at X-FI Music har et par ting mitt kort ikke har. Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Tenkte å bytte selve lydkortet og bruke et annet lydkort med frontpanelet. Det jeg tenkte var at et nyere lydkort som f.eks X-FI Gamer eller X-FI Music, vil kanskje ha noen nyere teknologier. Jeg sammenligna mitt ludkort med X-Fi music i prisguiden, og der står det at X-FI Music har et par ting mitt kort ikke har. Om ikke du har bruk for ekstra ut- og/eller innganger er det ikke noe poeng i å "oppgradere". I bunn og grunn er lydkort overflødige i dag, de aller fleste hovedkort har så gode løsninger (som regel Realtek) at å legge penger i eksterne kort er tullete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå