Gå til innhold

Bytte lydkort på Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Creative Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS er et lydkort, deg går selvfølgelig ikke an å "bytte lydkort på denne".

Selvfølgelig kan du erstatte kortet med et annet, men det ser jeg ingen grunn til å gjøre om du ikke trenger flere innlinjer for lyd.

Om du egentlig mener å spørre om det medfølgende frontpanelet kan benyttes med andre kort så er svaret nja.

Om pinouten for begge kortenes grensesnitt for interne kontakter burde de være kompatible ut-av-boksen.

Om ikke må du skaffe eller lage deg kabel fra de ønskede pinnene på kortet til de tilhørende pinnene på frontpanelet.

Selv har jeg et X-Fi Gamer eller noe, samme tullballet alt sammen.

Lenke til kommentar

Tenkte å bytte selve lydkortet og bruke et annet lydkort med frontpanelet.

Det jeg tenkte var at et nyere lydkort som f.eks X-FI Gamer eller X-FI Music, vil kanskje ha noen nyere teknologier. Jeg sammenligna mitt ludkort med X-Fi music i prisguiden, og der står det at X-FI Music har et par ting mitt kort ikke har.

Lenke til kommentar
Tenkte å bytte selve lydkortet og bruke et annet lydkort med frontpanelet.

Det jeg tenkte var at et nyere lydkort som f.eks X-FI Gamer eller X-FI Music, vil kanskje ha noen nyere teknologier. Jeg sammenligna mitt ludkort med X-Fi music i prisguiden, og der står det at X-FI Music har et par ting mitt kort ikke har.

Om ikke du har bruk for ekstra ut- og/eller innganger er det ikke noe poeng i å "oppgradere".

I bunn og grunn er lydkort overflødige i dag, de aller fleste hovedkort har så gode løsninger (som regel Realtek) at å legge penger i eksterne kort er tullete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...