Postkassestativ Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Tåler en Opel-motor C20NE at regreima går av? Det har skjedd ett eller annent med motoren min! Tror ikke at reima har gått av! Kammen går ikke i rundt når jeg snurrer på motoren! Det er heller ingen ulyder! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Remmen behøver ikke å ha gått av, når den blir gammel, mister den ofte tenner. Når den har mistet mange nok tenner på rad, begynner den å glippe over på drevet på veiva. Det høres ut til å være dette som har skjedd hos deg, sjekk om remmen går rundt når du trekker på starteren. Dersom remmen går, men ikke kammen(e), kan det være låsemekanismen på kam-drevet som er defekt, slik at drevet roterer på akselen. Dersom man er "heldig", stopper den helt ved første glipp, men det kan også skje at den glipper over og fortsetter, slik at både tenning og kam(mer) ligger etter. Dersom den glipper nok, eller stopper på et uheldig tidspunkt, kan man være uheldig. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Bilen stoppet under nedbremsing med clutchen inn! Når jeg kjører starter går ikke kammen rundt. Hører en rapelyd ved veiva! Endret 20. juli 2008 av david_almli Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Høres kjent ut. Jeg ville byttet rem og kjørt videre. Et verksted vil sikkert anbefale å demontere toppen for å se om ventiler er bøyd etc. Edit: Det kan også være låsemekanismen som låser nedre drev fast på veiva. I så fall vil selve veiva gå rundt, men ikke drevet. Endret 20. juli 2008 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Bytt reima og vannpumpa, reima blir strammet med vannpumpa så dette er alt du trenger. Disse motorene bøyer ikke ventiler ved registerreim havari. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Bytt reima og vannpumpa, reima blir strammet med vannpumpa så dette er alt du trenger. Disse motorene bøyer ikke ventiler ved registerreim havari. Det var godt å høre! Da satser jeg på en reim fra biltema! Hvis motoren tåler at reima går av, så funker biltemas sikker greit! Endret 20. juli 2008 av david_almli Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Anbefaler ny vannpumpe også, du må vri på pumpa for å få riktig stramming. Gjør du dette med den gamle vannpumpa kan o-ringen ta skade og lekke. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 skal skifte vannpumpa med det samme! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ta med ny O-ring til vannpumpa også. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Da var bilen i orden igjen! Startet på første forsøk! 17 tenner var borte på den gammle reima! Endret 22. juli 2008 av david_almli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå