Gå til innhold

x2 Radeon 4870 vs Radeon 4870X2

Peachy

Anbefalte innlegg

Alright, har hørt så mye at Radeon 4870X2 blir å gi bedre performance enn og kjøre to av Radeon 4870 i Crossfire, men no har jeg lest at det ikke blir det. Er utrolig forvirret, for er veldig interresert i og kjøpe noe i den serien, men vil vite hva som yter best på spill.

Vis det av å kjøre Crossfire med x2 4870 kommer til og gi bedre ytelse en 4870X2, da trenger jeg sikkert og kjøpe en ny PSU, vis ikke, hvor mye mer watt trenger en x2 Crossfire 4870 enn en 4870X2?

Og sånn sirka hvor mye kommer 4870X2 til og koste i forhold til 2 av 4870?

Mange har sikkert spurt om dette, men fant ingenting, sorry. :blush:

Mvh en som nettopp har registrert seg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De resultert som foreligger for Hd4870X2 er basert på en BETA driver, og det rimelige å tro at det vil yte en god del bedre med release driveren. Vi må vente på offisielle tester med den endelige driveren for å kunne sammenligne dem, men alt tilsier at HD4870X2 kommer til å yte en god del bedre enn 2 * 4870.

Nå har Nvidia startet en aggressiv priskrig (GTX 280 har falt til ca. kr. 3100). Det er flere rykter at Nvidia kommer til å lansere et nytt kort(trolige samtidig), og alt disse kommer til å påvirke prisen på HD4870X2. Jeg tippe kr. 3500 ved lansering som vil falle under 3000 etter par uker. Men alt disse er usikker, og den eneste måten å bli sikker på pris og ytelse er å vente 3 uker.

Men uansett, et single kort gir mye bedre luftflyt og bedre kjøling. Varmeutvikling på disse monstre bør ikke undervurderes, og dette alene bør være grunn nok for å vente, mener jeg.

Lenke til kommentar
De resultert som foreligger for Hd4870X2 er basert på en BETA driver, og det rimelige å tro at det vil yte en god del bedre med release driveren. Vi må vente på offisielle tester med den endelige driveren for å kunne sammenligne dem, men alt tilsier at HD4870X2 kommer til å yte en god del bedre enn 2 * 4870.

Nå har Nvidia startet en aggressiv priskrig (GTX 280 har falt til ca. kr. 3100). Det er flere rykter at Nvidia kommer til å lansere et nytt kort(trolige samtidig), og alt disse kommer til å påvirke prisen på HD4870X2. Jeg tippe kr. 3500 ved lansering som vil falle under 3000 etter par uker. Men alt disse er usikker, og den eneste måten å bli sikker på pris og ytelse er å vente 3 uker.

Men uansett, et single kort gir mye bedre luftflyt og bedre kjøling. Varmeutvikling på disse monstre bør ikke undervurderes, og dette alene bør være grunn nok for å vente, mener jeg.

Wow takk for svarene :D

Men jeg har et Asus P5E hovedkort, og ser at det støtter Crossfire, men det er forskjellige versioner av Crossfire, noen har jeg hørt er dårlige og noen er en bedre version. Hvordan ser jeg hvilken Crossfire jeg har? En ting til, jeg ser at jeg har Intel X38 Express socket, hva betyr X38 for noe? har sett nyere hovedkort med X48, kan noen forklare meg hva det er for noe? og er det bedre og ha X48? ^_^ Trur nok dette er alle spørsmålene.

Mvh Nysgjerrigper :D

Lenke til kommentar
Koffø ikkje gå for 4870x2? da har du muligheten for eit ekstremt Crossfire oppsett :thumbup:

Hehe, det er derfor jeg spør så mye, for jeg har lyst på 4870X2 sånn i begynnelsen og når den begynner og yte dårlig på nyere spill så kan jeg bare kjøpe et nytt ett og kjøre Crossfire i!

Lenke til kommentar
Du kan prøve å starte ny tråd for HK. Da får du litt bedre respons, tror jeg. Men hovedforskjellen ligger i PCie hastigheten, 8x Vs 16x. Asus P5E er bra, og X48 er litt bedre enn X38.

OFFTOPIC: Forskjellen mellom X38 og X48 er ikke stor, men noe forskjell er det. X48 har offisiell støtte for 1600mhz fsb og 1600mhz DDR3,både X38 og X48 har 16x PCIE 2.0. Det er neppe vits å oppgradere til X48 for din del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...