Kaptein... Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Skal begynne på IKT til høsten. Er en ivrig Linux bruker og får fnatt hver gang jeg rører noe Microsoft produkter. Så spørsmålet mitt er om det er murlig å "lure" seg unna Microsoft produkter når en tar IKT? En av grunnen til at jeg Lurer på dette er fordi (etter hva jeg ar hørt) at folk med Linux kompetanse er mer etterspurt og høyere lønnet, selvfølgelig har jeg som alle andre Linux brukere ideologiske grunner Noen som vet? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Det er sikkert mogleg å koma seg gjennom ei utdanning utan å bruka Microsoft-produkt. Eg kjenner folk som har teke informatikkutdanning utan nokonsinne å bruka Windows. Spørsmålet er om det er lurt. Eg forstår godt du helst vil arbeida med Linux. Likevel, eg ville stolt mykje meir på ein IT-fyr som hadde kjennskap til OS frå Microsoft og Apple i tillegg. Som kunde og MS-brukar set eg veldig pris på at min leverandør som er Linux-brukar forstår kva eg snakkar om når eg fortel om min bruk av produktet eg får levert. Du har i alle høve ikkje vondt av å verta utfordra til å arbeida med andre verktøy enn du gjer til vanleg. Endret 20. juli 2008 av magnusbe Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 "Du har i alle høve ikkje vondt av å verta utfordra til å arebida med andre verktøy enn du gjer til vanleg. " Joda, må nokk si meg enig. Planen min er å lære meg mest murlig innen for Linux slik når tiden kommer for å søker lærling kan si til arbeidsgiver : "jeg kan Linux". Istede for noe slikt som "Tja jeg har prøvd Ubuntu". Tror det kan hjelpe meg stort når jeg må finne lærligplass. Har selvfølgelig ingen erfaring på det så kan hende det fungerer helt anderledes for alt jeg vet Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det er stor forskjell på å si "Jeg er rå på *nix" og å si "Jeg er erfaren i både *nix og windows". Hvilket argument tror du egner seg best? Erfaring på flere områder lønner seg uansett. Jeg hadde i alle fall vært skeptisk til å ansette en som ikke kan noe windows i dag. Ikke fordi windows er tvingende nødvendig, men fordi det faktisk krever innsats for å unngå windows. Hva sier det om en person som bevisst har holdt seg unna det mest brukte operativsystemet bare fordi han ikke liker det? Hvordan skal man forvente at den samme personen forholder seg til arbeidsoppgaver han ikke liker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå