Gå til innhold

musikk streaming på nett?

Anbefalte innlegg

Hei. eg er heil fersk med Linux, innstalerte Ubuntu i går. På XP maskinen min bruker eg WinAmp og shoutcast til streaming. finnes det noko liknande for Linux? eller er det andre muligheter til og ordne dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Rhytmbox som er standard musikkspiller i Ubuntu er det bare å gå på Radio, men du må nokk legge radiostasjonene til manuelt. Bare høyreklikk hvor du vil i radiostasjonslisten og velg "legg til radistasjon" eller noe sånt. Stasjonene finner du jo selvfølgelig på internettsidene til shoutcast.

Lenke til kommentar

Vil anbefale Ampache. Kort fortalt er vel dette en webserver som gir deg tilgang til all musikken din i hvilken som helst nettleser, i hvilket som helst OS. Du kan da enten streame musikken (i avspiller som f.eks WMP eller ved hjelp av en innebygd flashavspiller) eller velge å laste den ned. Du kan også sette opp spillelister. Skal se om jeg finner frem guiden jeg brukte for å installere det.

1. Først må du legge inn XAMPP. Her er en god guide: http://www.apachefriends.org/en/xampp-linux.html

2. Installér Ampache som beskrevet her.

Screenshots:

1efcc8b6bc629af219a508befd919ec5_770_390.jpeg

e96cda1b18fccd4b01002f645c3ad2c7_793_390.jpeg

Denne transkoder FLAC og .ogg on-the-fly, samt lar deg streame mp3.

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...