Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett brutt etter 5 min - Vista 64bit

Anbefalte innlegg

Jeg kommer meg inn på internett, men etter en stund så får jeg "Limited Connection". Virker som etter jeg har lasta inn så så mange bytes så slutter linja å virke. Er ikke sånn på de andre pc-ene som har XP på seg.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt den samme kabelen på min gamle XP pc i flere år nå. Og har ikke hatt noe problem... Tviler på at det er denne som det er noe problem med... Men kan jo prøve :D

Edit:

Og noen ganger stopper internett opp selv om det står at jeg har forbindelse med internett.

Endret av Del1
Lenke til kommentar

Det er et helt nytt hovedkort, Gigabyte GA-X48-DS5. Det "løsner" seg med en reboot for meg også. Men etter en stund så mister jeg internett etter så så mange bytes virker det som. Virker nesten som det LAN-porten bare slutter å virke etter det...

Lenke til kommentar

En kamerat av meg hadde et lignende problem (bare at det tok en time eller noe før koblingen datt ut). Mener å huske at problemet kom av at han hadde aktivert at andre kunne koble seg på nett gjennom maskinen hans, og at det løste seg ved at han gikk på nettverkstilkoblingen (trådløs) --> egenskaper --> deling og deaktiverte "tillat andre nettverksbrukere å koble seg til..."

Lenke til kommentar

Ok, pinger Hardware.no

Får 1795 ms, pinger med min bærbare som har XP. Der får jeg 25 ms

Hvorfor er det så stort problem med Vista, kan dog være hovedkortet her...

Edit:

Internettet kobles også ut noen ganger når jeg går inn på sider som F.eks Facebook

Endret av Del1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...