Del1 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg kommer meg inn på internett, men etter en stund så får jeg "Limited Connection". Virker som etter jeg har lasta inn så så mange bytes så slutter linja å virke. Er ikke sånn på de andre pc-ene som har XP på seg. Noen tips? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Har du helt oppdatert Vista? Det gjelder også drivere som Vista finner på Windows Update, men som er frivillig å laste ned. Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 jeg prøver, men etter så så mange prosent av downloadingen så bryter internett... Har fått til noen updates... Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 vis ikonet nede ved statuslinja sier at det er ingen eller liten forbindelse så er det fordi kablen til pcen kan være skadet prøvd med en annen? Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Jeg har brukt den samme kabelen på min gamle XP pc i flere år nå. Og har ikke hatt noe problem... Tviler på at det er denne som det er noe problem med... Men kan jo prøve Edit: Og noen ganger stopper internett opp selv om det står at jeg har forbindelse med internett. Endret 20. juli 2008 av Del1 Lenke til kommentar
hov55 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 hmm merkerlig jeg har ikke det på min vista 64bit Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Kan det være noe med hovedkortet? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Er kablel eller trådløs? Har du gammelt trådløs kort, kan du likegodt kaste det. Lenke til kommentar
Hanfrapubennedigata Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg har hatt omtrent de samme probleme med min Vista, 32bit da. Jeg løste det bare med en restart. Men problemet kom først etter litt bruk da Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Det er et helt nytt hovedkort, Gigabyte GA-X48-DS5. Det "løsner" seg med en reboot for meg også. Men etter en stund så mister jeg internett etter så så mange bytes virker det som. Virker nesten som det LAN-porten bare slutter å virke etter det... Lenke til kommentar
Flex Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 En kamerat av meg hadde et lignende problem (bare at det tok en time eller noe før koblingen datt ut). Mener å huske at problemet kom av at han hadde aktivert at andre kunne koble seg på nett gjennom maskinen hans, og at det løste seg ved at han gikk på nettverkstilkoblingen (trådløs) --> egenskaper --> deling og deaktiverte "tillat andre nettverksbrukere å koble seg til..." Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Hmm, ser ut som det funka... I hvert fall for en stund. Har ikke hatt noen "Limited Connection" enda. Jeg håper det holder seg... Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Selv gadd jeg styre med å få det interne kortet til å funke og kjøpte like godt en Buffalo WLI-TX4-G54HP, den funker utmerket og går via Ethernet kabel. Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Ok, pinger Hardware.no Får 1795 ms, pinger med min bærbare som har XP. Der får jeg 25 ms Hvorfor er det så stort problem med Vista, kan dog være hovedkortet her... Edit: Internettet kobles også ut noen ganger når jeg går inn på sider som F.eks Facebook Endret 21. juli 2008 av Del1 Lenke til kommentar
SirCarpenter Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Har du prøvd å oppgradere firmware i router/modem? Hadde et noe lignende problem i Vista, da var det routeren som måtte oppdateres! Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Virker som om routeren er for gammel... har en SparkLAN WX-6215M. Finner ikke noen ny firmware... Sikker på at det ikke er noen andre løsninger? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hvis de andre ikke har dette problemet og er koblet til routeren tviler jeg på at det er den det er noe problem med, har du SP1 og alle oppdaterte drivere fra windowsupdate? Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Sikker på at det ikke er noen andre løsninger? Du har løsningen om du ser på min forrige post... Lenke til kommentar
Del1 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Mente løsninger som ikke inngår kjøp av ny ruter... men ser nok ut til at jeg må Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det er ikke en router, det er en Ethernet -> Trådløs bridge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå