Gå til innhold

Sandisk SD-kort til Canon S3IS

Anbefalte innlegg

Har fra før av et Sandisk SD Ultra II på 2 GB, men trenger et nytt kort nå. Helst 4 GB eventuelt mer.

Trenger anbefalinger da jeg for det første ikke vet hvilke kort som garantert fungerer i kameraet, og for det andre vet jeg heller ikke hvor raske kort kameraet støtter.

Ser i prisguiden at det er ganske mange å velge mellom. Aner ikke hvilken størrelse og type som passer. Men jeg vil absolutt ha Sandisk.

Hilsen "Rådvill"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om S3IS støtter kort større enn 2GB (med betegnelsen SDHC). S3IS kom vel før SDHC standarden ble sluppet, så jeg tror nok at 2GB er maks det du kan bruke i kameraet.

Et kort kan ikke bli "for raskt" for kameraet, men det er ikke nødvendig med et kort som er raskere enn det kameraet klarer. Ultra II holder i massevis. Extreme III blir overkill.

Lenke til kommentar

Takker så mye for svar Super8.

Jeg satt oppe foran pc'n i natt og "jobbet" blant annet med dette. Fant en tråd i et engelskspråklig forum. Ser visst ut som S3IS støtter det meste. SDHC, Ultra III mm. opp til og med hvertfall 8 GB. Og da fra flere produsenter enn Sandisk så vidt jeg kan huske.

Det du sier om at Ultra II holder mener jeg også å ha hørt tidligere rett etter jeg kjøpte kameraet. Liten prisforskjell så jeg vurderer likevel å kjøpe Ultra III med tanke på overføring til pc. Jeg går uansett for 4 GB, det holder til mitt bruk.

Jeg kjøper ett av disse:

SANDISK SD Ultra II 4 GB med USB-funksjon http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p...bc:36126%3br:pg

SanDisk Extreme III® SDHC 4GB bonus SanDisk MicroMate™ http://www.meeter.no/PartDetail.aspx?q=p:1...26%3br:hardware

og det gjør jeg i visshet om at jeg ikke aner om jeg egentlig har bruk for de der USB dingsene. Overfører jo uansett fra kameraet til pc.

OI Forresten: Er det noen som vet hvordan jeg på enkelt vis kan overføre bilder/video fra pc tilbake til minnekortet igjen. Greit hvis jeg vil plukke ut noen bilder og ta med til noen som ikke har pc. Kobler jo bare kameraet til tv da.

Lenke til kommentar

En liten oppdatering fra min side, eller kall det gjerne et tips til andre om du vil:

Jeg oppdaget at på Sandisk sine sider kan du sjekke hvilke kameraer, evt andre enheter, minnekortene er kompatilbe med. KJEMPEBRA!

Sjekket mitt kamera (Canon S3IS) og fikk listet opp en hel rekke med kort. Det støtter visstnok opp til 32 GB og de raskeste.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke allerede har kjøpt minnekort; Du bør ikke velge de minnekortene med integrert USB-kontakt. Jeg har sett slike sitte fast i kamera, og den delen man brekker virker litt svak.

Leseren som følger med Extreme-kortet er en mye bedre idé. Og med en så liten prisforskjell kan du like gjerne gå for Extreme-kortet. Hvis du en gang i ganske nær fremtid kjøper et speilrefleks, så vil jo det dra nytte av den ekstra hastigheten som Extreme har fremfor Ultra II.

Minnekortleser kan være lurt å bruke uansett. Du slipper kabler fra kamera til PC, du slipper å bruke batteriet på kameraet til overføring, og du slipper å slite på kameraet.

Lenke til kommentar

Takk for gode råd, Super8. De kom for sent, men det gjør absolutt ingenting fordi jeg kjøpte hva du har anbefalt. Extreme III (4GB) med en såkalt Micromate. Utrolig raskt levert fra Komplett. Betalte på forskudd og fikk sendt som brev. Tror jeg bestilte natt til igår, og åpnet pakken for en time siden. Ikke verst med tanke på at jeg bor i Nord-Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...