Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygget gamer pc, men skjermen forblir svart... ?

Anbefalte innlegg

Satt sammen en pc etter spesifikasjonene til den anbefalte gamer pcn "spilleren" her på siden. Trykker på powerknappen, maskinen surrer og går, alt høres greit ut, men skjermen forblir svart. Jeg kjøpte samsung syncmaster 204b, sammen med 2x radeon HD 4850. Har prøvd både analog og digital tilkobling men får samme resultat. En svart skjerm med en markør i venstre hjørne som skifter fra analog til digital i noen sekunder.. deretter går skjermen i hvilemodus og powerknappen blinker hvert sekund eller så..

Hva er galt? Hva kan gjøres?

Setter stor pris på litt teknisk hjelp

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dobbeltsjekk at alt sitter som det skal. Spesielt rambrikker og strømtilkoblinger til hovedkort og skjermkort. Får du ingen post-code ? ( Lyd eller display på HK ) Hvis ikke, prøv å koble til lyd på HK

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Kan være mange feil her. Skjermen kan ha kommet under skadet ved trasnport, graffik kortet har en feil. Uansett så vil du få det på garantien og de evt. delene vil bli erstattet. Kontakt stedet du kjøpte den ;) Men sikker på at du faktisk har ett problem? Når jeg skrur på dataen så starter den fint skjermen viser bildet under oppstart også blir skjermen svart og skjermknappen blinker. Så venter jeg litt noen blink også er skjermen online igjen ;)

Lenke til kommentar

Skjedde for meg når jeg ikke hadde oppgradert BIOS, altså CPU'n passa ikke sammen med den nåværende versjon av BIOS. Men hvis du vet om andre pcer med samma spec som deg, som fynker, så er ikke det problemet.

Lenke til kommentar
Dobbeltsjekk at alt sitter som det skal. Spesielt rambrikker og strømtilkoblinger til hovedkort og skjermkort. Får du ingen post-code ? ( Lyd eller display på HK ) Hvis ikke, prøv å koble til lyd på HK

Alt sitter som det skal, har i tillegg fjernet lydkort, 1 skjermkort og 1 rambrikke. prøvde med laptop som skjerm, samme resultat. Skjermen har en test funksjon, når jeg bruker denne viser skjermen en melding om at "test good". altså tror jeg ikke skjermen har noen feil..

Resetting av cmos skal jeg prøve. oppgradering av bios blir umulig da jeg ikke får noe bilde.. og jeg tror ikke det skulle være nødvendig når hele oppsettet er anbefalt av hardware.no...

Får ingen post code... eller lyd/piping fra HK, skulle jeg fått det? Prøvde å koble til azalia lydkobling.. men ingen lyd kommer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...