Gå til innhold

ADSL

Anbefalte innlegg

Har to PC-er med XpPro, nettverk og ADSL på PC1 (3 nettverkskort). Problemet er at internett ikke funker på PC2. Står bare og "connect'er". Kjørte igjennom ICS og når jeg kobler opp på PC2 og PC1 ikke har ADSL kobla opp, så kobler ADSL'en seg opp. Så det ser ikke ut som det er noe feil med instillingene. Instillinger i explorer, hva skal de være?? Noen som har vært borti dette og kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du setter opp PC1 med 2 nettverkskort.

Kort 1 skal antagelig ha IP 10.0.0.2 med gateway 10.0.0.1 og setter kort 2 til å dele. Dette kortet får da en IP-adresse(192.x.x.x eller no).

I IP-instillingene til dette kortet setter du gateway-adressen til kort 1 som antagelig skal være 10.0.0.2

I PC2 setter du gateway-adresse til 192.x.x.x

Husk subnet mask

Blir ikke dette riktig da? :smile:

Lenke til kommentar

Fordi router er dyrt og nå har jeg 3 nettverkskort og kryssa kabel og har lyst til å få det her til!

Xizor: Prøvde det du skrev. Fikk opp en Intenet Gateway på PC2, men internett funka ikke. På PCworld sine sider står det at det er selve ADSL-tilknytningen som skal deles (slik det ogå gjøres i "wizard-en" som ligger i Xp), mens du skriver at kortet som ADSL'en er kobla i skal deles. Vet ikke helt hva som skal være forskjellen. Men uansett så får jeg opp Gateway på PC2 i begge tilfeller, men intenett vil ikke funke der, bare på PC1. Help me..

Lenke til kommentar

Xizor!! Takk, fikk det til. Delte ADSL-oppkoblinga, ikke kortet som du skrev (men sikkert mente). Da funka det glimrende!! :smile: Og PC2 skulle ha automatisk IP - det var det som måtte til. Dårlig at Xp ikke klarer det automatisk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...