Gjest Guest_Asosial_* Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Siden jeg begynte på ungdomskolen har alle sett på det med drikking og festing som en vital del av livet, kanskje ikke hver helg, men minimum 2-4 ganger i måneden. Selv så har jeg ikke noe imot å drikke eller å være ute med andre, men i det siste har jeg funnet meg litt for godt til rette enten ved et pokerbord i diverse klubber rundt i byen, eller forran pcen. Kort og greit fordi der kan jeg gjøre akkurat som jeg vil, i rolige omgivelser uten mas osv. Jeg er litt redd for at det skal bli en vane at jeg blir sittende alene eller sammen med 1-2 likesinnede venner på rommet mitt for resten av videregående og aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre med det, det handler ikke om å drikke eller ikke å drikke, det er bare det at jeg heller sitter her enn å dra til venner osv... Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Du er deg. Hvis å ikke drikke ofte er deg så drikker du ikke ofte. Jeg har venner som drikker ofte, men som også er med meg ellers og de spøker med at jeg er litt mer hjemme enn dem og da er det bare å spøke med. Men siden du ikke har noe imot å drikke så er det jo alltids sunt å komme seg ut og snakke med andre mennesker enn de samma gamle og vise at du er i live På videregående så er det ikke så få oppdelinger som på ungdomsskolen. Som regel så er det de som er kule og ikke så kule. Og tapere til slutt. Men på videregående så finner de aller fleste venner og folk de er like. Jeg så ikke en eneste en som ikke hadde noen å være med på skolen vår. Så ikke vær redd for å være deg selv Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Du trivs med hva du gjør sant? Så hva er problemet? Hva andre syns om deg? Gi faen i dem. "Unormal" og slikt er noe av de mest idiotiske tullet som finnes. Du er deg! Enjoy it. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 jeg var slik hele ung. skolen og vidergående. jeg hadde venner, men trivdes best foran pc'n alene. dette endret seg da jeg flyttet fra kr.sand ---> tr.heim fjor høst. nå greier jeg ikke være alene, blir stresset av det. jeg må faktisk ha folk rundt meg, evt gjøre noe som er produktivt. lage middag, gjøre lekser. pc spilling osv greier jeg ikke mer enn 1-2 timer i strekk før jeg må gjøre noe med andre. gi det litt tid, folk forandrer seg. Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ser ikke problemet, jeg. Om du trives best hjemme i rolige omgivelser må du da få lov til å fortsette med det. Får du lyst til å dra ut en gang i blant er det ikke noe i veien for det heller. Alle er jo ikke like, og det er da enda godt, mener nå jeg. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Dette er meg, bortsett fra pokerklubbene og drikkinga. Også begynner jeg VG3 snart. Uansett - jeg ser ikke på dette som et stort problem fordi jeg vet at jeg ikke passer sammen med disse menneskene jeg ikke er sammen med likevel, og jeg er temmelig sikker på at det går greit når jeg kommer meg et annet sted der det bor mer enn 2000 mennesker. Her er det nemlig ett miljø, og jeg passer ikke der. Nå kan det jo være du bor på et større sted, og det kan komplisere sakene litt hvis det ikke kan hjelpe å flytte, men jeg mener nå at det er bedre å ha en eller to veldig gode venner enn å ha hundre stykker som egentlig ikke liker deg. Jeg vet heller ikke hvordan pokerkameratene er i forhold til deg, men hvis du trives med situasjonen sånn det er, så er vel ikke det så farlig? Du skal da gjøre det du trives best med. Jeg bryr meg ikke om hva de andre her sier om meg, og godt er det, ellers vet jeg ikke hvor jeg ville gjort av meg eller hva jeg ville gjort med meg selv. Om andre har et problem med deg, så ignorer dem. Om du har et problem med dem, gjør det samme. Om det er vanskelig for deg å være asosial og du ikke ser en fremtidig løsning, kunne det være en idé å få seg en ny hobby og komme inn i et annet miljø så du treffer flere mennesker, kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå