ZoDz Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Okey, skal roe ned nå. 20mm F/4 Iso 200 1/90 Strobist på høyre side med en paraply. Stygge skygge, jaada, bestilt flere radio sendere så for snart fjerna de skyggene for godt Er det forresten mulig å klarer å sette lyset på en slik måte at man ikke for noe særlig skygger bak motivet? Lenke til kommentar
okasin Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Bare en idè,, men hva med å sette en blitz oppe i taket som peker ned mot motivet.. ?? det vil skape en skygge på bakken som fremhever hvor høyt personen er over bakken.. syns bildet var tøft jeg da, om man ser bort fra skyggen til venstre.. men uten skygge på bakken, mister bildet noe av illusjonen av hva personen gjør.. om du skjønner.. Men dette er min mening, mulig jeg tar feil her.. det jeg mener er at personen som utfører "stuntet" ser påklistret ut.. hmm mangler vist evnen til å uttrykke meg i kveld.. kan det skyldes Wiskyen? anyway.. du er på rett vei Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Bra dette, et av de beste. Jeg ville hatt med mer på venstre side, og gjerne en litt tydeligere skygge. Hvordan har du fått uskarpheten? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Ved å bruke blits og ikke alt for lang lukker tid så får man denne effekten. I tillegg gjorde jeg det håndholdt. Kan ikke ta med mere luft uten å ødelegge den fine bakgrunnen. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Blitsen aleneskal fryse bevegelsene 100%, så var det mer lys tilstedet? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Ikke når det er en treg lukkertid. Klokka var rundt 11 når bilde ble tatt. Var en annen fotograf som også tokk bilder men han brukte ikke blitsenen sine i nærheten av meg. Endret 20. juli 2008 av Zettec Lenke til kommentar
Carny Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Dette ble veldig stilig! Liker lyset, farten og spenningen i komposisjonen. Jeg ville rettet det opp, dog. Også ville jeg gitt asfalten og den øverste containeren like stor del i bildet, bare for symetriens skyld. Ellers ganske bra! Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Hver gang jeg retter opp bildet så blir en annen del feil, holdt på med det en stund og orka rett og slett ikke mere. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg blir forvirret, var det mye eller lite lys tilstede? Med andre ord, var det nok lys til å få detaljer uten blits? Det bør det, fordi en blits alene ikke vil kunne gi bevegelsesuskarphet ved et blink. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Det var lite lys til stede. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Tok du noen bilder uten blits med samme innstillinger? Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Tida blinket varer i på forskjellige blitsar er forskjellig, gjettar på at han her bevegde seg raskt nok til at blitsen ikkje klarte å fryse bevegelsen heilt. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Her er trikset han gjordet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Bildet viser det jeg vil det skal vise, ser ut som om det er lys fra andre lyskilder som er problemet. KimNK har du tall på det? Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Det bilde der ble tatt to timer tidligere. OG nei, ingen andre lys kilder. Blits på samme sted + lang lukker tid. Endret 20. juli 2008 av Zettec Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Det bilde der ble tatt to timer tidligere. OG nei, ingen andre lys kilder.Blits på samme sted + lang lukker tid. Kor lang? Alt det her kjem jo an på synctida på kamera og blitsen. Endret 20. juli 2008 av KimNK Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg er 100% sikker på at bevegelsesuskarpheten skyldes naturlys, og ikke blitsen, grunnet lang lukkertid. Zettec: Om det ikke er NOE lys tilstede vil ikke lang lukkertid hjelpe deg når du bruker blits, det er iallefall min mening... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg er 100% sikker på at bevegelsesuskarpheten skyldes naturlys, og ikke blitsen, grunnet lang lukkertid. Det var det eg tykte var litt merkeleg, det såg ut som om det var rimeleg mørkt ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå