Gå til innhold

Ny nummer 1 på IMDb topp 250.

Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bale er for meg ikke like dyktig som Depp. Det er et klart skille der. Spesielt i skuespillerprestasjonene. Hvem som vinner slanke/bole-krigen er jo uten tvil Bale. Men men. Beyond the point i denne diskusjonen her. Vi skal diskutere listeplasseringen. :)

Den ligger fortsatt som nr. 1. I morgen får vi se hvilken karakter jeg kommer til å gi den. Får håpe den er minst like god som Batman Begins (som er en 8'er i min bok).

Bateman slår Sparrow.

Hunter Thompson slår Bateman, om man tar med "cross-overs" i betraktningen.

Og jeg vet ikke hva du ser etter i en film, og jeg kommer sikkert til å bli mislikt av deg for å si det alle andre sier, du kommer til å like den bedre enn BB.

...Tror jeg iallefall.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke akkurat bryte ned karakterene Sparrow, Bateman og Joker og sammenligne dem slik man gjerne sammenligner mobiltelefoner, jeg sier bare min mening. Jeg synes ikke Jack Sparrow er en spesielt interessant eller god karakter, selv om han tidvis er morsom pa samme mate som vennene mine er morsomme nar de har drukket og roykt og har vaert ute i solen for lenge. Det virker veldig fjernt a sammenligne den rollen, som i beste fall er god og i verste fall er overfladisk, men en av de beste skurkerollene noensinne skrevet og framfort. Jeg har aldri blitt mer overbevist av en skurk, kanskje med unntak av Hannibal. Heath ble pa alle mater sinnsyk, og nar karakteren pa en helt ny mate bygges opp av anarkiet som skapes rundt ham, og ved hver vending viser seg a vaere mer kompleks, intelligent og manipulerende enn man tidligere har antatt, sa sitter ihvertfall jeg igjen med en folelse av at dette er en skurk ingen noengang vil klare a knekke. Han er alltid to skritt foran, han gjor aldri en feil og vet alltid hva som foregar, samtidig som sa mye av det han gjor virker tilfeldig og spontant. Jeg ble ihvertfall utrolig imponert, og selv om Patrick Bateman er en av favorittkarakterene mine, sa er han ikke pa samme mate imponerende. Han er herlig, men ikke dyp. Han er gal, men han er ingen evil genius. Bale er dyktig og Bateman var imponerende, men jeg er fortsatt i forelskelsesfasen min nar det gjelder Ledgers Joker.

Lenke til kommentar
Bale er for meg ikke like dyktig som Depp. Det er et klart skille der. Spesielt i skuespillerprestasjonene. Hvem som vinner slanke/bole-krigen er jo uten tvil Bale. Men men. Beyond the point i denne diskusjonen her. Vi skal diskutere listeplasseringen. :)

Den ligger fortsatt som nr. 1. I morgen får vi se hvilken karakter jeg kommer til å gi den. Får håpe den er minst like god som Batman Begins (som er en 8'er i min bok).

Bateman slår Sparrow.

Og jeg vet ikke hva du ser etter i en film, og jeg kommer sikkert til å bli mislikt av deg for å si det alle andre sier, du kommer til å like den bedre enn BB.

...Tror jeg iallefall.

Hvorfor i alle dager skulle jeg mislike deg for å ha din mening? Jeg håper virkelig du har rett og at TDK blir en bedre film. Jeg håper det blir tidenes beste film. Det håper jeg om alle filmer jeg ser.

Depp er langt mer allsidig enn Bale. Og han har bedre sjarm. Bale er alltid bunnsolid, selv om han alltid virker "layed-back" og med det mangler intensiteten i kroppsspråket. Michael Keaton var eksempelvis en langt mer sjarmerende, mystisk og kul Bruce Wayne (litt som Robert Downey Jr. i stil) Men Bale tar det igjen i mer dyster og selvpinende stil. Men han gir meg aldri de ekstreme opplevelsene som Nicholson og co har gitt meg. Han er ung, tiden får vise.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke akkurat bryte ned karakterene Sparrow, Bateman og Joker og sammenligne dem slik man gjerne sammenligner mobiltelefoner, jeg sier bare min mening. Jeg synes ikke Jack Sparrow er en spesielt interessant eller god karakter, selv om han tidvis er morsom pa samme mate som vennene mine er morsomme nar de har drukket og roykt og har vaert ute i solen for lenge. Det virker veldig fjernt a sammenligne den rollen, som i beste fall er god og i verste fall er overfladisk, men en av de beste skurkerollene noensinne skrevet og framfort. Jeg har aldri blitt mer overbevist av en skurk, kanskje med unntak av Hannibal. Heath ble pa alle mater sinnsyk, og nar karakteren pa en helt ny mate bygges opp av anarkiet som skapes rundt ham, og ved hver vending viser seg a vaere mer kompleks, intelligent og manipulerende enn man tidligere har antatt, sa sitter ihvertfall jeg igjen med en folelse av at dette er en skurk ingen noengang vil klare a knekke. Han er alltid to skritt foran, han gjor aldri en feil og vet alltid hva som foregar, samtidig som sa mye av det han gjor virker tilfeldig og spontant. Jeg ble ihvertfall utrolig imponert, og selv om Patrick Bateman er en av favorittkarakterene mine, sa er han ikke pa samme mate imponerende. Han er herlig, men ikke dyp. Han er gal, men han er ingen evil genius. Bale er dyktig og Bateman var imponerende, men jeg er fortsatt i forelskelsesfasen min nar det gjelder Ledgers Joker.

Jokeren, slik han best er portrettert (og virker som om det kommer frem i filmen) er litt av en "Alex DeLarge". Kommer med vitser han ler av, alle andre blir skremt av. Verden skal brenne og det er hans mål. Ikke penger, ikke makt. Kaos. Det som i tegneserien gjør han til en av de beste, om ikke den beste, skurken som er der ute. Karakteren forsterker nok også prestasjonen til skuespilleren om gjort riktig. Uten tvil Bruce Wayne sitt verste mareritt. En mann som brukte år på å lære seg å kjenne de kriminelle, men hvordan i all verden skal han finne forståelse for en karakter som jokeren? Og han vet jo så inderlig vel at folk frykter det de ikke forstår. I hvert fall noe av det jeg håper kommer frem i filmen. Vi får se :)

Lenke til kommentar

Bateman slår Sparrow.

...Tror jeg iallefall.

Hvorfor i alle dager skulle jeg mislike deg for å ha din mening? Jeg håper virkelig du har rett og at TDK blir en bedre film. Jeg håper det blir tidenes beste film. Det håper jeg om alle filmer jeg ser.

Finnes folk der ute som ikke liker at folk fyrer opp forventningene deres i tilfelle de blir skuffet, tok bare et visst forbehold.

Men om handlingen

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
med tanke på hva du har skrevet i innlegget om hva du håper å finne i filmen, er jeg enda mer sikker på at du ikke blir skuffet

Takk for en redelig utgjørelse, og ser ganske mye av det jeg selv ser i Jokeren i det du skriver, dog har jeg sett denne Jokeren i tegneseriene før, men nettopp derfor er det enda mer digg at Ledgers Joker er slik som han er.

Lenke til kommentar
Dotten du fyrer opp en anmeldelse etter du har sett TDK ikke sant? Er litt spent på å se hva du kommer til å synes om den superheltfilmen i forhold til Superman, før jeg selv går i gang på mandagen.

Har smelt opp en anmeldelse i mini-anmeldelse tråden. TDK var den andre superheltfilmen jeg har gitt 10. Hadde ikke egentlig noe valg, for meg var dette Batman slik jeg kjenner han og det hele var veldig spennende og underholdende.

Men har litt vanskelighet for å skjønne hvorfor så mange andre har gitt 10 i tillegg. Jeg er jo helt hjernevasket fan av superheltsjangeren. Jeg så endel elementer som for ikke-fans kan oppfattes som svakheter (men for meg var fullstendig uvesentlig for helhetsopplevelsen).

Ser filmen har falt til 9.3 på listen nå. Jeg tror den vil falle til rundt 9.0. Selv om den var en bedre film enn Gudfaren. Men jeg tviler på at en god del av filmentusiastene som fortsatt lever i fortiden vil tolerere dette og nok starte å rive ned TDK bit for bit og at det kan smitte over på folk.

Men jeg tror TDK har god sjans for å holde seg høyt oppe i mange år.

Lenke til kommentar

Holy damn og en masse andre stygge ord.

Akkurat sett filmen, og skjønner godt hvorfor den får den karakterer den får.

En veldig voksen film etter min mening, og mørk.

Litt redd for en 3. som kanskje tar ting nedover igjen :/

Lenke til kommentar
Dotten du fyrer opp en anmeldelse etter du har sett TDK ikke sant? Er litt spent på å se hva du kommer til å synes om den superheltfilmen i forhold til Superman, før jeg selv går i gang på mandagen.

Har smelt opp en anmeldelse i mini-anmeldelse tråden. TDK var den andre superheltfilmen jeg har gitt 10. Hadde ikke egentlig noe valg, for meg var dette Batman slik jeg kjenner han og det hele var veldig spennende og underholdende.

Men har litt vanskelighet for å skjønne hvorfor så mange andre har gitt 10 i tillegg. Jeg er jo helt hjernevasket fan av superheltsjangeren. Jeg så endel elementer som for ikke-fans kan oppfattes som svakheter (men for meg var fullstendig uvesentlig for helhetsopplevelsen).

Ser filmen har falt til 9.3 på listen nå. Jeg tror den vil falle til rundt 9.0. Selv om den var en bedre film enn Gudfaren. Men jeg tviler på at en god del av filmentusiastene som fortsatt lever i fortiden vil tolerere dette og nok starte å rive ned TDK bit for bit og at det kan smitte over på folk.

Men jeg tror TDK har god sjans for å holde seg høyt oppe i mange år.

Leste den nå, veldig bra at du sammenlignet opp mot Superman en del, men følte at du var litt småkritisk men samtidig positiv til at filmen er ikke på noen måte er realistisk som Nolan egentlig prøver å få det til å se ut som?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk sier denne her prøver å være realistisk. Den er ikke det og langt unna Batman Begins-standard. Det gjelder spesielt når Batman er i aksjon, det er en særdeles fornøyelse. Også handlingen er "far-out", men det gjør det hele så mye mer dynamisk og uforutsigbart. Filmen ga meg noe helt annet enn hva jeg ventet. Det var Batman som gjorde det for meg, ikke Jokeren. Men han spilte selvfølgelig en viktig rolle.

Veldig annerledes form for superheltfilm. Den tar mye på kornet. Jeg tar meg tid til det som kan oppfattes som kritisk (folk selv kjenner sine egne preferanser og om det er noe som blir relevant for dem. Selv om det ikke var relevant for meg). Det var dette Superman Returns burde vært, men ikke klarte.

Lenke til kommentar

Skjønner, føler du personlig at dette er en milepæl hva superheltfilmer angår og en film alle superheltfilmer skal måle seg opp mot i så fall? Synes du at TDK > den første superman filmen overall? :)

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

***IKKE LES HVIS DU IKKE HAR SETT FILMEN***

Var det noen andre som syns det var noe kjent med ansiktet til den ene av SWAT-ene som tok seg av The Joker etter han hang opp ned? Og Batman stakk av. Det gikk veldig fort, men jeg kunne sverget jeg så Cillian Murphy (Scarecrow) sitt ansikt.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært noen superheltfan, snarere totalt likegyldig, men det er ikke til å komme bort ifra at Batman-universet er spennende og har et enormt potensiale på film (som bevist i TDK). Det er heller ikke til å komme bort ifra at filmen er bunnsolid. Derav kommer min 10/10.

At både fans og ikke-fans av superhelter føler at denne fortjener toppkarakter beviser vel bare at filmen har stor appell; og ikke minst er sinnsykt bra, rett og slett.

Lenke til kommentar

Var det noen andre som syns det var noe kjent med ansiktet til den ene av SWAT-ene som tok seg av The Joker etter han hang opp ned? Og Batman stakk av. Det gikk veldig fort, men jeg kunne sverget jeg så Cillian Murphy (Scarecrow) sitt ansikt.

Var ikke han en av "copy cat'ene"? Mener han hadde på seg masken. I følge IMDb spiller han rollen som Scarecrow i TDK også.

Endret av henrik_s
Lenke til kommentar

Var ikke han en av "copy cat'ene"? Mener han hadde på seg masken. I følge IMDb spiller han rollen som Scarecrow i TDK også.

Stemmer det.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

Stemmer det.

Trodde han var der for å ta Batman? For når copycatene kommer sier han "that's not him", og når han kommer så er det "ah that's more like it"? Uansett, koselig å se igjen fyren, likte han i BB

Lenke til kommentar
Skjønner, føler du personlig at dette er en milepæl hva superheltfilmer angår og en film alle superheltfilmer skal måle seg opp mot i så fall? Synes du at TDK > den første superman filmen overall? :)

Begge filmene er for meg to fantastiske opplevelser, av ganske så forskjellig grunnlag. Ene er eventyr, den andre er thriller. Om jeg absolutt måtte ha slettet en av dem fra universets eksistens så ville det blitt The Dark Knight. Supermann-filmen har hatt langt mer innvirkning på mitt liv. Ingen film visker vekk over 20 år med inspirasjon.

Karakteren Batman var for ordens skyld veldig lik Supermann i denne filmen her. Den umenneskelige etikken og moralen som vi seere bare kan drømme om. Det var den komplette Batman jeg så, selv om han fortsatt var i "freshman years".

Nå har Gudfaren falt enda en plass. Det er trist, da det vitner om at systemet til IMDb ikke helt fanger opp juksestemming. Det ødelegger førsteplassen litt. Tydeligvis mange TDK-fans som ikke helt tok til seg hva filmen prøvde å få frem. Kanskje de har latt seg inspirere av Jokeren fremfor Batman nå som de stemmer Gudfaren ned ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...