Vertical^ Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 (endret) Angående spilling: Burde jeg velge Home Premium (64 bit) eller Vista Ultimate 64 bit? Er Ultimate mer egna til spilling? Jeg spiller som oftest CS 1.6 og Battlefield 2. Vista funker vel til disse spillene? Endret 23. juli 2008 av Spirit99 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Bruker både vista og xp på ulike maskiner, og synes generelt at vista er bedre enn xp. Mye i vista, som systemgjenoppretting og nedstenging av låste programmer, fungerer hver gang men ikke i xp. Vista har også støtte for nyere hardware, fått oppdatert endel saker (trådløse nettverk f.eks er nå trådløse nettverk), man har også masse annet snacks samt at menyene er "bedre" men det er en smakssak. På den negative siden: -Vista har tilsynelatende en mer sårbar kjerne. Krasjet den selv da jeg trakk ut støpselet på en laptop, noe jeg aldri har opplevd på en xp. (I feilloggen kunne jeg lese at vistakjernen var ødelagt grunnet et plutselig og uventet bortfall av strøm...hjalp tydeligvis ikke at det også var fulladet batteri tilstede) Ligger masse foruminnlegg om vista corekrasjer... -Vista 64 mangler stort sett drivere til trådløse nettverk -Vista 64 støtter ikke 16 bit, som endel programmer visstnok bruker til å innstallere seg med. -Vista har innebygd directX 10, men mange spill tvangsinnstallerer eldre directX som dermed kan krasje den som allerede er innstallert. Noen opplever dette. -Har generelt slitt mer med trådløse nettverk på vista, mye av det er på såkaldte ulogiske ting. Opplever at ting som ikke har virket plutselig virker og at ting som har virket plutselig ikke virker igjen, uten at det er noen grunn. Endel HP laptoper med vista sliter også med trådløse nettverk. Virker som om det er helt tilfeldig hva den finner, og om man skal bytte nettverk er det også helt umulig til tider. For MEG så virker det som om GUI`en rundt trådløse nettverk i vista ikke henger sammen med hva som teknisk skjer. -Opplever store forskjeller når ting skal innstalleres på xp og vista. Får tilbud om å innstallere ulike toolbars og trialversjoner selv om samme program innstalleres, innstallerer jeg på vista får jeg spørsmål om hvilke .ini filer jeg skal bruke (programmets, maskinens eller vistas), tilgangen til å assosiere mediafiler til programmer er ulik mellom xp og vista. -Vista har foreløpig få vista sertifiserte brenneprogram. Men alt i alt, bortsett fra trådløse nettverk og brenneprogram, så er vista best mener JEG Med tiden så vil jo støtten til xp forsvinne gradvis, og kjenner jeg ms rett så gjør de alt for å fjerne støtten helt fortest mulig. Vil jo tippe at med xp sin servicepack 3 er det lagt inn saker som vil gjøre at xp presterer dårligere enn vista på endel områder. ville jo vært logisk å sabotere xp for å få folk over på vista, når de har muligheten med å gjøre dette via servicepakker. Kanskje noen timere som fremprovoserer noen blåskjermer, noen flaskehalser som reduserer hastigheter her og der, en blokkering av directX og en flaskehals funksjon når man spiller. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 spillprodusentene er enda litt skeptisk til å gå over til DX10 siden det er enda så mange tilhengere av xp. skal jeg være ærlig hater jeg selv vista, men velger du XP som etter min mening er det beste fra microsoft og kjøper et spill med DX10, da sliter du litt. men vent, hva men å bruke en DX10 emulator for windows, linux osv..osv uansett dette skal fungere utmerket med emulatoren, har selv linux og spiller menge spill til windows. link: http://www.winehq.org/site/download Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 (endret) Men alt i alt, bortsett fra trådløse nettverk og brenneprogram, så er vista best mener JEGMed tiden så vil jo støtten til xp forsvinne gradvis, og kjenner jeg ms rett så gjør de alt for å fjerne støtten helt fortest mulig. Vil jo tippe at med xp sin servicepack 3 er det lagt inn saker som vil gjøre at xp presterer dårligere enn vista på endel områder. ville jo vært logisk å sabotere xp for å få folk over på vista, når de har muligheten med å gjøre dette via servicepakker. Kanskje noen timere som fremprovoserer noen blåskjermer, noen flaskehalser som reduserer hastigheter her og der, en blokkering av directX og en flaskehals funksjon når man spiller. alt i alt er ditt innlegg ca 80% negativt om vista, hva vil du fram til ? mange brenneprogram fungere utmerket uten windows sertifisering og trådløs virker også. og all din meninger om servicepakker Endret 24. juli 2008 av p@ge Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 En ting jeg ikke klarer å presse inn i hodet mitt med Vista. Hvorfor er det totalt umulig å sette pcen opp i et lokalt nettverk og kunne dele filene?! Har prøvd med 2 forskjellige Vista-pcer og holdt på i 4-5 timer. Ellers så fungerer vista bra, det med at det er ustabilt og fører stortsett til BS er bare bullshit. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Bob92: Ikke gidd å prøv engang, its worthless Sett heller opp en FTP, sparer deg for veldig mye stress ^^ Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Ja, jeg var forberedt på det svaret. Noen guider til FTP i Vista? [beklager off topic] Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 ftp i vista? Det er da vel ikke annerledes enn ftp i windows 95/98/me/2000/NT/xp/whatever... Finn deg et program og sett opp en server Lenke til kommentar
Munty Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Angående spilling: Burde jeg velge Home Premium (64 bit) eller Vista Ultimate 64 bit? Er Ultimate mer egna til spilling? Jeg spiller som oftest CS 1.6 og Battlefield 2. Vista funker vel til disse spillene? Det er kun noen små forskjeller som skiller Ultimate fra de andre versionene. Det eneste Ultimate har som noen av de andre kanskje mangler er Media Center og noen spill og kryptering/WTF... greier. Det er ikke noe poeng å kjøpe Ultimate framfor Home Premium eller Basic. Med mindre du er steinrik og ikke har noe annent å bruke pengene dine på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå