Bister Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hei Mulig dette er spurt om før men har noen spørsmål angående om jeg skal kjøpe Vista eller XP med en ny PC. Pcen skal brukes til en del spill. Så hvordan er Vista å spille med i forhold til XP nå når ny service pack har kommet og slikt? Hva burde man velge med tanke på at man skal ha pcen i et par år? Tar det lang tid å lære seg Vista? Håper noen kan svare meg på dette Lenke til kommentar
okasin Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 vell når det gjelder spill så vet jeg ikke så mye, men jeg har ingen god erfaring med Vista.. det eneste som er positivt med den er flott grensesnitt og utrolig kjekk søkefunksjon (indekseringen).. La inn xp på den nye laptoppen, og batteriet varte plutselig nesten 1 time lenger.. Vista er resurs krevende.. og tung.. så jeg venter til det kommer noe "bedre" fra microsoft.. syns xp er noe av det beste fra microsoft så langt Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Vista er bra på nye pc'er. Du kan ikkje forvente at Vista fungerer bra på stein alder pc'er. Nye spel kjem vel gjerne nå med Direct X 10, så da er Vista eit must. Lære seg Vista? Kan du Windows 95 kan du Vista også, er jo ikkje så forskjelligt fra versjon til versjon. Nye pc'er = Vista Gamle stein alder pc'er = XP Lenke til kommentar
Bister Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Så med tanke på at man kansje skal spille noen litt eldre spill, vil dette da fungere med Vista i XP kompatibilitetsmodus som det ville gjort med XP? Skal Bestille PC med 3.0 GHz CPU 3GB ram, siden jeg skal ha 32 bit. Så håper Vista fil fungere uten noe tull. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hvorfor ikke Vista 64 bit? Det fungerer like bra som 32 bits og driverstøtten er like bra - så får du brukt mer enn 3gb ram også. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Ja, men de selger ikke dette med PCer som de bygger på komplett, og jeg finner det heller ikke. Tror da også at Vista Home Premium 64 bit er ganske dyr? Og kansje ikke på Norsk vis jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Samme pris for 64 bits, og den er å få på Norsk. https://prisguiden.no/fritekst_sok....=&pricemax= Lenke til kommentar
Bister Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Hvilken av disse to er det da? Nr. 1 Nr. 2 Eller er de helt like? Endret 20. juli 2008 av Bangern1991 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Nr. 2 har SP1 ferdig installert, ellers er de like. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hvis du får deg ny pc er vista til å anbefale men velg 64 bit ikke 32 bit. Det er også en del spill som ikke er kompatible med vista. Dette kan du fikse lett hvis du har et eksemplar av xp fra før. Du bare laster ned vmware tools og installerer xp som en virituell pc. Jeg gjør dette selv og det fungerer veldig bra. Og det folk sier om at man blir lei av vista stemmer ikke. I hvertfall ikke helt. Vista har mange snertene løsninger som du vil savne hvis du bytter til xp igjen. Enda en bra ting med vista er jo selvfølgelig designet. Det vil du også savne hvis du bytter til xp. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Ja, har drivd med vista på noen andre sine pcer i det siste, og liker veldig godt designet og noen av løsningene i operativsystemet, lurer på om jeg skal gå for å kjøpe Vista Home Premium 64 bit, men er det like mye drivere og programvare til 64 bit som til 32 bit? Og spilling skal gå greit? Er kansje mer framtidsrettet å bruke Vista også? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 hvis du kjøper 64 bit så er jeg ganske sikker på at drivere ikke er noe problem. Og jeg har heller ikke hørt at spill skal være krunglete. Så 64 bit er nok et bra valg. Ps. Kjenner mange som har det. Funker bra for de Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 64 og 32 bits Vista fungerer like bra og har like god driverstøtte. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Vista er bra på arbeidspcer, men anbefales absolutt ikke til tyngre arbeid (animering osv) eller spilling. Har Vista på skolelaptopen, og XP på "gameren". Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Vista er absolutt bra til gaming men ikke til bærbare pcer uansett hva du bruker det til. Men hvis du planlegger å spille eldre spill er det en idé å bruke xp eller vmware tools som jeg har nevnt tidligere. Lenke til kommentar
Bister Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Tror jeg går for kjøpe 64 bit Vista Home Premium, satser på at spillene jeg skal spille vil fungere på Vista eller med XP kompatibilitetsmodus Men dette vmware tools hva er dette? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) vmware tools er et program som gjør det mulig å installere andre operativsystem på dataen din. Man kan så og si installere alle operativsystem i hele verden bare du har installasjons cden. Et veldig nyttig program hvis du har lyst til å teste ut et nytt operativsystem uten å reinstallere hele pcen. Eller som jeg gjør, spiller spill som ikke er kompatible med vista. Hvis du installerer dette programmet er det lurt å ha det programmet som kan utnytte mest av pcen (for.eks. Ram) som hoved operativsystem. I de aller fleste tilfeller vista 64 bit. Edit: hvis det er mange skrivefeil er det fordi jeg skriver på en iphone. Endret 20. juli 2008 av Munty Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 vmware kan ikke emulere DX9 har jeg hørt... (Max dx7 elns) Lenke til kommentar
Bister Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Men jeg får jo med drivere når jeg får PCen, følger det ikke med drivere som støtter 64 bit kun 32 bit? SÅ jeg må laste ned driverene selv? Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har faktisk hatt et problem med command and conquer som trenger dx8. Jeg veit ikke helt hva problemet er men mest sansynlig er det som du sier, problemer med direct x. Men det største poenget er at du burde velge vista. Noen sier at man ikke burde velge et operativsystem på grunn av design, men med vista er det en stor del av det. Og hvis du har et bra skjermkort og vil spille bra spill så er direct x 10 en stor forbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå