aRnEs Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Som topicen sier, så vil jeg gjerne ha vekk vistaen fra laptopen og installere XP. Men når jeg kjører det windows programmet, så får jeg opp en melding som sier at det ikke er mulig å formatere den partisjonen som disken ligger på. Noen som har tips på hvordan dette kan gjøres? Jeg har sjekket litt på nettet og prøvd den ene tutorialen, men jeg fikk ikke det til :/ Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Du kan fjerne partisjonen og lage en ny og formatere. Var det jeg måtte gjøre. Endret 19. juli 2008 av Lugmeister Lenke til kommentar
aRnEs Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Vel, jeg har prøvd å opprette en ny partisjon og ha xp på den...men det gikk ikke. Hvordan fjerner jeg den partisjonen med Vista? Er det mulig å gjøre når du er i Windows eller må man bruke bootup cden? Lenke til kommentar
LGodess Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Men når jeg kjører det windows programmet, så får jeg opp en melding som sier at det ikke er mulig å formatere den partisjonen som disken ligger på. Mener du da at du hadde startet opp XP installasjonen i Vista? Det vil jo ikke fungere siden du da har Vista filer i bruk og du kan ikke slette en systempartisjon med OS (som er i bruk). Du må boote pc'en med XP cd'en (dvs du må da ha en bootable XP cd). Og når du da er inne i valg av partisjon å installere XP på så er det beste å slette Vista partisjonen og opprette partisjonen på nytt. Lenke til kommentar
aRnEs Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Nei, det jeg gjorde var å opprette en ny partisjon på Disk Management og den skulle jeg bruke til å installere Xp på, men jeg fikk ikke det til. Fulgte en sånn tutorial, men det gikk ikke fullt så bra. Jeg har en bootable Xp cd, men jeg får ikke opp den menyen hvor jeg kan slette partisjon/formatere eller opprette ny. Får bare en melding hvor det står at det ikke er mulig å formatere Vista og hvor jeg kan trykke på F3 for å avslutte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå