vangsguten Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har et spørsmål basert på et rykte jeg har hørt: Stemmer det at hvis du kjører for fort med bil med tilhenger i Sverige, der maks. tillatte hastighet er 80 km/t, og blir tatt i kontroll, må du betale SEK 1000,- for hverkm/t over 80? Eksempel: Du blir målt til 98 km/t. 98 - 80 = 18. ATTEN TUSEN i fartsbot? Har som sagt bare hørt rykter om dette. Årsaken skal være at mange (kanskje særlig nordmenn) kjører styggfort med campingvogn, og dette har resultert i noen fæle ulykker. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det skal være 1k pr km/t ja, med mindre de har gjort noe med det. Husker jeg leste en artikkel om noen turister som bare måtte avbryte ferien etter en litt stor bot. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Har hørt det samme, ja.. Burde bli sånn i Norge også, så nederlenderene med campingvogn kutter litt med på hasardiøs kjøring... Lenke til kommentar
DP Rusher Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Skal vel være en feilmargin på noen km/t så du får vel litt mindre enn 18000 i bot hvis du ligger i 98km/t i 80-sonen. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er fartsgrensen forandret? Før var den jo 70kmt med henger i sverige. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Hvis du på svensk motorvei med fartsgrense 110 km/t holder nøyaktig hastighetsgrensen, får du SEK 3600,- i bot om du kjører med tilhenger som oppfyller reglene for hastighet opp til 80 km/t (finnes også regler for maks 40 km/t). Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Har hørt det samme, ja.. Burde bli sånn i Norge også, så nederlenderene med campingvogn kutter litt med på hasardiøs kjøring... Du mener de som kjører 50 i 80-sonen? Lenke til kommentar
problemer Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Jeg har et spørsmål basert på et rykte jeg har hørt: Stemmer det at hvis du kjører for fort med bil med tilhenger i Sverige, der maks. tillatte hastighet er 80 km/t, og blir tatt i kontroll, må du betale SEK 1000,- for hverkm/t over 80? Eksempel: Du blir målt til 98 km/t. 98 - 80 = 18. ATTEN TUSEN i fartsbot? Har som sagt bare hørt rykter om dette. Årsaken skal være at mange (kanskje særlig nordmenn) kjører styggfort med campingvogn, og dette har resultert i noen fæle ulykker. Slapp av, dem godtar opp tilogmed 90. Bare ikke beveg deg over det så skal du se det går bra. Og på personbil vil det si ca 100 på nålen med litt feilmargin eventuelt rett under Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå