Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det interesse for et Hardware.no LAN ?

Hvor mener du det første lanet bør avholdes?  

8 stemmer

1. 1. Hvor mener du det første lanet bør avholdes?

• Stavanger
      47
    • Kristiansand
      16
    • Bergen
      34
    • Oslo
      104
    • Trondheim
      50
    • Tønsberg
      18
    • Lillehammer
      18
    • Annen plass
      41
    • Sandefjord
      14

Anbefalte innlegg

Skal se hva vi kan finne på. Har selv uttrykket vi ikke skal fokusere så kraftig på CS slik de fleste lan (altså CS som hovedcompo)

Ellers hadde det vert "løye" (for oss smarte vestlendinger som forstår det ordet) å hatt en storskjerm hvor det kunne blit vist diverse ting.

Vi får se hva som kommer :)

Det er bra, synes ikke at CS trenger å bli satt så vedlig høyt opp på viktig-mentometeret.

Storskjerm hadde vært 'løye', ja. Og helst ikke på en gymsal-vegg. (planker der annenhver stikker litt ut) Hilsen en eks-vestlending. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke ment for å være frekk eller noe på noen som helst måte, men har noen av dere hw.no-duder erfaring med å arrangere LAN fra tidligere? Det kan nemlig virke lett, men det ikke akkurat lett å få til et BRA LAN. Hvem som helst kan å satt i sammen noe "lan-greier", men bra?

Det tar gjerne et par år før et LAN faktisk blir BRA, men om dere har med noen "erfarne" så gårre nok greit :)

Av erfaring fra egne LAN så kan jeg nevne ting som MÅ fikses FORT:

- Internett: Dette MÅ være i boks, og tar lang tid å fikse nå for tiden. Det blir et meget lite og slapt LAN uten en god internettforbindelse. Til tross for bredbånd, er det MANGE som drar på LAN pga. kjapt internett og med kjip linje er det få som kommer :roll:

- Strøm: Som man veit bruker pc'er MYE strøm og ingenting er så kjipt som et LAN hvor strømmen går hele tiden. Vær veldig nøye på åssen strømfordelingsskap som brukes... og for guds skyld; vær sikre på at det ikke er noen jordingsfeil i hallen.

- Sørg for å ha et nokså lavt break-even punkt, hvor dere KAN arrangere, dog kanskje et "strippet" LAN, men likevel et LAN. Kanskje Stanvanger Kommune har noen underskuddsgarantier... ?

Ting som er verdt å vurdere

- HØYE premier i CS trekker folk. En forferdelig tanke, men ethvert LAN trenger de hersens CS'erne og pengene dems :cry:

- Sommer'n er en kjip tid å arrangerer LAN på, samme er romjula. (jfr. Istid og diverse "Acess Granted-XX" her i Østfold)

- Unger på LAN søpler noe helt avsindig. Skulle ikke tro det var mulig å søple så mye men ... Fint å ha rutiner for søppeltømming hver dag.

- Noen må vaske dassene .. ofte. Ikke la det skje som det gjorde på JTL-01 .. hvor folk sto lenger og lenger i fra pisserenna og dassen så ikke ut etter en stund. Skulle tro folk stod i døra inn til dassen og pissa så langt de kunne :shrug:

<reklamemode>

Forresten: Det ser ut til at det blir JTL i år også ! *Hurra!* Tid: Skolehøstferien, Place: Schwær hall i Fredrikstad/Sarpsborg-området

</reklamemode> ;)

PM om det er noe jeg kan hjelpe med, skaffe, etc.

Lenke til kommentar

Vi vil ikke røpe alt før alt e på plass osv men alle vi som er med i hovedcrewet har erfaring ja, da snakker vi års erfaring. Men det lanet skal være vil vi søke etter crew, det vil vi gjøre på et evnt lan # 2 og :yes:

og ja: du nenver alt vi tenker på...takker for "tipsinga" :)

Lenke til kommentar

det er veldig dyrt å ha lan i siddishallen, samt turnhallen (som benyttes under warpcrew sine arrangement) er litt på den dyre siden.

noen andre problemer med et lan på 1 gangs grunnlag er at en trenger en fet linje, masse amp ! (da snakker jeg ikke om 40 amp@230v men en god del mer for så mangen deltakere) og med dagens strømpriser kan detr velte et ganske stort budsjett.

ellers stiller jeg opp uansett, samt prøv å holde cs-hore faktoren på et totalt bunn nivå ! er sykt lei av "cs lan".

det å finne noen lokaler som kanskje ligger nerme forus eller.no (hvor det faktisk er en del fiber samt heftige linker) er kansjke ikke den dummeste ideen etter som det er en del parkering (for å utdype !gratis! parkering for tillreisende)

LAN ON ! :woot:

Lenke til kommentar

hvis en kutter ut cs compoen får en fort vekk 14tiss cs horene, dvs alle født etter 1987 :p samt en vil også ha et ryddigere dass (dette er garantert!). en annen ting med cs compos er at folka kommer når compoen begynner og stikker hvis de taper (ganske kjiipt for folk som kanskje har peiling på demo osv vil komme hvis en blir kvitt cs :lol: )

det som er bra med forus er at en har mangen lokale firmaer samt det ligger rett av motorveien samt en kan fint sette en buss rute til sandnes rutebil stasjon (eller en kan bruke vanlig buss etter som det går ca hvert 5 min gjennom forus fra til stavanger-sandnes)

strøm er egenltig ikke noe serlig problem så lenge en får snakket med dem som skal levere strømmen i veldig god tid på forhånd samme gjelder nett, (det er ikke noe som er gjort på 1-2-3 :p

ellers er det et eller flere lan som faktisk går hver ferie... og påsken er i grunnen tg sitt :wink: og over landet er vinter høstferie forskjellige om jeg ikke tar helt gruerlig feil.

ellers er det mulighet for fiber linker osv rimelig lett på forus, og det er sikkert noen store lagerhaller, idrettshaller (tror det er et par rundt der) som ligger bra til. kanskje sola idrettshall ? tror det er god mulighet for lyse fiberlinker der...

Lenke til kommentar
ok... stavanger ja..! count me out... gidder ikke dra fra oslo til den møkkabyen der får å være nærd nei.... ikke f***

Slenger du dritt , slenger jeg dritt.Hadde f*a*e*n ikke blitt mye veinett og oprahus på oslo uten "oljå" fra stavanger og vestlandet forøvrig.

Operahuset er noe bs som iallfall jeg ikke er så begeistret for da.

Kunne heller brukt de pengene på mer eldreomsorg. :yes:

Og kommer oljen fra Stavanger og vestlandet?

Pussig....trodde den kom fra bla. Nordsjøen jeg da. :)

Håper du tåler en bløt morsomhet, stavanger mann!

Mvh

En fyr fra Oslo, som vet at distriktene sørger for mye av rikdommen her i landet.

Lenke til kommentar
Oslo lufthavn Gardermoen er ett fint sted.

Lei en hangar da får en plass til mange. :woot:

Gardemoen??? Er du gal eller??? Der bråker det jp noe så JÆVLI'

Da er heller fornebu tingen. STOOOR plass, men er det noe fiber etc. dit da??

Skulle jo bli tekno-park, men det ble vel lagt på is...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...