Cruzative Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 her er det lite konkret i denne tråden.trådstarter er også tydelig på villspor, ettersom han velger en serverprosessor, selv etter anbefaling av andre modeller som passer bedre. trådstarter, hva mener du om saken? vel.. eg ska berre ha ein god spille pc... har kun ein gammal laptop... (Acer Aspire 9303WSMi) og eg viste ikkje at de er ein serverprossesor... og eg kjenner nokon som seier at xfx og amd er bedre enn radeon hd og intel.. (men dei er ikkje so flinke me data..) Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 Hehe, det ser man. Til spill er Intel best, per i dag. Gå for Intel E8400 som prosessor og ATI HD4870 som skjermkort. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 om ingen andre har noen bedre forslag, så gå for mitt, evt. bytt cpu til en E8400. jeg ser E8400 har litt høyere klokkefrekvens, noe som vil kunne gi litt bedre ytelse per kjerne, selv om den har to kjerner mindre. jeg kan desverre ikke garantere at alt passer sammen knirkefritt, fordi at jeg ikke har bygget dette selv, men det skal passe sammen såvidt jeg vet Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 For å si det konkret da. Per i dag, telles klokkefrekvens i èn kjerne, mer en antall kjerner, i spill. Altså burde du gå for E8400, som har 3.0ghz og er lett overklokkbar. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 (endret) ikke helt for crysis, men det er nå et enkelttilfelle. jeg tror ikke forskjellen i spill vil bli merkbar mellom Q9450 og E8400, untatt muligens crysis. dette fordi at skjermkortet har mer å si. jeg er rimelig sikker på at trådstarter ikke blir å overklokke med det første heller, med tanke på hans usikkerhet. _________________________________________________________________________ men vi kan si det slik, E8400. da har trådstarter en konkret annbefaling hvis han bruker handlekurven min. jeg skal forandre cpuen til E8400 nå. *endring* oisann, nå er det en butikk som har alle delene på lager, pluss at minsteprisen falt Endret 25. juli 2008 av tha stoffi Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Poster du handlekurven din? Orker ikke å lete gjennom 3 sider. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 sånn. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=76886 Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 Tja, kunne byttet ut HK med P5Q PRO for å spare litt penger. Samme med RAM, byttet ut med OCZ 4096mb. Hvis trådstarter absolutt ikke må ha 24" kan skjermen byttes ut med Samsung 226bw. Ellers kan jeg si meg enig i resten, kanskje bytte til en kraftigere strømforsyning, så blir det lettere å oppdatere hardwaren senere. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 hva faen er vitsen med å kjøpe en så kraftig spillemaskin hvis man ikke skal ha 1920x1200 som oppløsning? skal man ikke ha seg en skikkelig skjerm, så er 5000 nok til en spillemaskin! jeg har byttet ut hovedkortet til det du nevnte, rammen du nevnte er dårligere, så den får være i fred. jeg har også byttet ut strømforsyningen til en som kar kontakter nok til to skjermkort, så ved å kjøpe to HD4870, så kommer totalprisen på 12500kr pluss frakt, og man får en suveren spillepc. Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 hva faen er vitsen med å kjøpe en så kraftig spillemaskin hvis man ikke skal ha 1920x1200 som oppløsning?skal man ikke ha seg en skikkelig skjerm, så er 5000 nok til en spillemaskin! jeg har byttet ut hovedkortet til det du nevnte, rammen du nevnte er dårligere, så den får være i fred. jeg har også byttet ut strømforsyningen til en som kar kontakter nok til to skjermkort, så ved å kjøpe to HD4870, så kommer totalprisen på 12500kr pluss frakt, og man får en suveren spillepc. ok... det er noko i den prisklassen i allefall;) det eg ska me dataen er å spele, sjå film, photoshop (og andre lignande prog.) spela er: Crysis, Counter Strike: Source, C&C3 Tiberium Wars, FlatOut2, Hitman og andre småspel... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. juli 2008 Del Skrevet 25. juli 2008 du må ha 24" skjerm for å se full-hd, og det er også gunstig med så høy oppløsning til photoshop. hvis du vil, så kan jeg legge til enda et skjermkort i handlevognen? Lenke til kommentar
Cruzative Skrevet 25. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2008 du må ha 24" skjerm for å se full-hd, og det er også gunstig med så høy oppløsning til photoshop. hvis du vil, så kan jeg legge til enda et skjermkort i handlevognen? trur du at eg trenger 2 skjermkort??? broren min har ein rå data med kun eit skjermkort... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 nei, jeg tror ikke du trenger to skjermkort, men om du ville opp i 12000kr, så kan du bruke to skjermkort. for de aller nyeste spillene, så vil det hjelpe på, med tanke på oppløsninga til skjermen. oppløsningna på skjermen gjør at antialiasing er det siste du bør skru på for å få pen grafikk også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå