Itw Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Heisann Har prøvd og tråle qxl.no, foto.no og finn.no etter brukt k100d men finner det ikke noen plasser, er det andre plasser i norge som kan anbefales for foto utstyr? Har funnet det på ebay, til ca 2000kr men hadde litt lyst og finne det i norge... Saken er at skal kjøpe det til fruen, og trenger ikke noen linser eller slikt med da, jeg selv har gx-10.. Har sett en god del billigere k110d til salgs på ebay, men den har jo ikke bildestabilisator, noe som er greit og ha med? Men 2000kr for det kamraet brukt er vell ikke ille? er ebay risky for foto utstyr? Endret 19. juli 2008 av Itw Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Register deg på foto.no så kan du annonsere på bruktmarkedet etter en Pentax K100D super. Ser forresten på finn.no en Pentax *ist Ds til 3000.- kr, hvilket er veldig optimistisk prisforlangende av selger. Jeg hadde aldri betalt mer enn kr 1200.- for et såpass gammelt kamerahus (ble lansert høsten 2004). Det står også feilaktig i annonseteksten at *ist Ds har en 2,5 toms skjerm, mens den er 2"... Det er trygt å handle på ebay; men sjekk selgers feedback... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Hva er hovedsaklig forskjellen på k100d og *ist ds? Ser det ligger en del slike på ebay også.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Antishake er definitivt den største forskjellen. Utover det er det alderen som har mest utslag på prisen. En *ist DS har nok ganske lik søker som K100D, men en *ist DL har såvidt jeg vet større søker. Det samme gjelder de tilsvarende modellene fra Samsung, men jeg kommer ikke på hvilken Samsung som er hvilken Pentax. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Men om man ser bort fra bildestabiliseringen, så er ist DS og k100d bildekvalitets messig lik? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Det tror jeg de er. Det må da være noen her som har hatt *ist DS. Jeg tror Autodidact har hatt DL. Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hva er hovedsaklig forskjellen på k100d og *ist ds?Ser det ligger en del slike på ebay også.. Sjekk denne Side-by-Side sammenlikningen. Begge er også testet av dpreview http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...ds&show=all Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Antishake er definitivt den største forskjellen. Utover det er det alderen som har mest utslag på prisen. En *ist DS har nok ganske lik søker som K100D, men en *ist DL har såvidt jeg vet større søker.Omvendt, *ist DS har pentaprisme og *ist DL har pentaspeil. Tilsvarende fra Samsung er GX-1S og GX-1L (egentlig tilsvarer de *ist DS2 og *ist DL2, men forskjellene er svært små). Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Antishake er definitivt den største forskjellen. Utover det er det alderen som har mest utslag på prisen. En *ist DS har nok ganske lik søker som K100D, men en *ist DL har såvidt jeg vet større søker.Omvendt, *ist DS har pentaprisme og *ist DL har pentaspeil. Tilsvarende fra Samsung er GX-1S og GX-1L (egentlig tilsvarer de *ist DS2 og *ist DL2, men forskjellene er svært små). Hva er forskjellen på pentaprisme og pentaspeil`? Lenke til kommentar
Kaffilars Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Antishake er definitivt den største forskjellen. Utover det er det alderen som har mest utslag på prisen. En *ist DS har nok ganske lik søker som K100D, men en *ist DL har såvidt jeg vet større søker.Omvendt, *ist DS har pentaprisme og *ist DL har pentaspeil. Tilsvarende fra Samsung er GX-1S og GX-1L (egentlig tilsvarer de *ist DS2 og *ist DL2, men forskjellene er svært små). Hva er forskjellen på pentaprisme og pentaspeil`? Pentaprisme gir større og lysere søkebilde. (DS-en har samme søker som K10D og K20D) DS en har større buffer enn K100D, og flere bilder pr sek. Elles kan du bytte ut søkeskiva på DS-en på same måte som på K10D, K20D, *istD, det kan ein ikkje like enkelt på K100D Føler sjølv at *istDS er betre bygget enn K100D, og har eit betre grep for meg Bruker min DS som kamera 2 nå, og det er ikkje noko å seie på bildekvaliteten i RAW, i JPG må du inn å endre frå standardinnstillingane. Litt treg skrivehastighet til kort i forhold til K10D/K20D. Edit: AF hastigheit er tregarer på DS-en i forhold til K100D. Endret 20. juli 2008 av Kaffilars Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Ok, så i mine ører så høres jo DS ut som ett bedre valg nesten enn k100d, sett bort i fra bildestabilisatoren. ER jo ment som ett kamra til fruen, så jeg får ha mitt i fre:) Så er jo ikke allverden av muligheter, som er målet, men god bildekvalitet + at vi kan bytte objektiver oss i mellom. ER vell hovedsaklig jpg, hun vil bruke, med er vell ikke noen hokkus pokkus og finne ett forum med instillings anbefalinger for jpg akkurat. Fin ting til er jo at det ligger en del DS kamraer på ebay også. Har da sendt mail til han på finn om pris, men spørs om han vil jekke seg så mye da.. Har pentax bildestabilisator i objektiv? Ser jo for meg at fruen vil få en rimelig allround objektiv etter vert så.. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Nei, det finnes ikke. Det er helt unødvendig å lage noe slik i dag. Og hadde de gjort det da det var et poeng i det, så hadde de ikke hatt stabilisator i huset i dag. Det er nok helt greie kameraer, men ikke betal for mye. Merker nesten at jeg får lyst på en DS selv. Men den lysten er nok over når jeg har trykket på svar-knappen Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Prodigital2000 er en ebay sjappe som har "oppusset" *ist DL og K110, begge med kit objektiv. Jeg har handlet for ca. 5000kr. der og de er til å stole på. De sender med UPS og halverer verdien på pakka hvis du ønsker det. En annen er Rondog710, hadde kontakt med han tidligere idag. Han svarte kjapt og virker meget seriøs. Han selger nye/ubrukte K110 til 350USD. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Ja er fort gjort og bli revet med på ebay kjenner jeg:) Klarer en k110d til 2000kr + moms k100d 2400kr + moms DS 2600kr + moms Dette er jo da kun ved kjøp nå og ikke auksjoner, kan jo selvfølgelig finne en god en da. Desverre så er det ALT for mange som ikke sender til norge... Hadde det ikke vært for det hadde det vært mange gode tilbud... Huff enda mere forvirret nå.. Hva er forskjellen på DS og DL? Takk for linkene iMacKenna Endret 20. juli 2008 av Itw Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Her er en K110 til under 300usd. Spør om han kan sende til Norge. Det skal ikke koste mer enn 60USD for express delivery. Auksjonen ender om 40min. Det ble ikke K110 på meg. Jeg kjøpte nettopp en K10D til 3300kr. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 ja satt og vurderte den K10d faktisk jeg og:) Var nesten jeg begynte og by på den.. Sendt spørsmål... Håper det hadde jo vært knall om han sendte den:) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Tok en kjapp google og fant også denne siden som vidresender pakker fra usa til deg for en rimelig penge, er jo også noe og vurdere. http://www.myus.com/cgi-bin/members/rates.cgi Men han kunnes sende pakken til norge, så la inn bud på den, så får se hvordan det fyker avgårde:) Lenke til kommentar
Itw Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Ja da fikk jeg kjøpt k110d med kit linse til 2500kr inkl moms på ebay:) Spillernytt Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Gratulere. Jeg måtte maile fram og tilbake med selgeren. Hun ville ikke sende pakken til Norge uten forsikring. Hun sender istedet K10'en til Jet Carrier adressa mi. Prøv heller www.jetcarrier.com Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Det gikk jo greit det. 2500 for nytt er ikke for ille. Det er ca 800 mindre enn Clas solgte K100D for en periode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå