Gå til innhold

Hvor kjøpe brukt K100D?

Anbefalte innlegg

Heisann

Har prøvd og tråle qxl.no, foto.no og finn.no etter brukt k100d men finner det ikke noen plasser, er det andre plasser i norge som kan anbefales for foto utstyr?

Har funnet det på ebay, til ca 2000kr men hadde litt lyst og finne det i norge...

Saken er at skal kjøpe det til fruen, og trenger ikke noen linser eller slikt med da, jeg selv har gx-10..

Har sett en god del billigere k110d til salgs på ebay, men den har jo ikke bildestabilisator, noe som er greit og ha med?

Men 2000kr for det kamraet brukt er vell ikke ille?

er ebay risky for foto utstyr?

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Register deg på foto.no så kan du annonsere på bruktmarkedet etter en Pentax K100D super.

Ser forresten på finn.no en Pentax *ist Ds til 3000.- kr, hvilket er veldig optimistisk prisforlangende av selger. Jeg hadde aldri betalt mer enn kr 1200.- for et såpass gammelt kamerahus (ble lansert høsten 2004). Det står også feilaktig i annonseteksten at *ist Ds har en 2,5 toms skjerm, mens den er 2"...

Det er trygt å handle på ebay; men sjekk selgers feedback...

Lenke til kommentar

Antishake er definitivt den største forskjellen. Utover det er det alderen som har mest utslag på prisen. En *ist DS har nok ganske lik søker som K100D, men en *ist DL har såvidt jeg vet større søker. Det samme gjelder de tilsvarende modellene fra Samsung, men jeg kommer ikke på hvilken Samsung som er hvilken Pentax.

Lenke til kommentar
Antishake er definitivt den største forskjellen. Utover det er det alderen som har mest utslag på prisen. En *ist DS har nok ganske lik søker som K100D, men en *ist DL har såvidt jeg vet større søker.
Omvendt, *ist DS har pentaprisme og *ist DL har pentaspeil. Tilsvarende fra Samsung er GX-1S og GX-1L (egentlig tilsvarer de *ist DS2 og *ist DL2, men forskjellene er svært små).
Lenke til kommentar
Antishake er definitivt den største forskjellen. Utover det er det alderen som har mest utslag på prisen. En *ist DS har nok ganske lik søker som K100D, men en *ist DL har såvidt jeg vet større søker.
Omvendt, *ist DS har pentaprisme og *ist DL har pentaspeil. Tilsvarende fra Samsung er GX-1S og GX-1L (egentlig tilsvarer de *ist DS2 og *ist DL2, men forskjellene er svært små).

Hva er forskjellen på pentaprisme og pentaspeil`?

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på pentaprisme og pentaspeil`?

Pentaprisme gir større og lysere søkebilde. (DS-en har samme søker som K10D og K20D)

DS en har større buffer enn K100D, og flere bilder pr sek. Elles kan du bytte ut søkeskiva på DS-en på same måte som på K10D, K20D, *istD, det kan ein ikkje like enkelt på K100D

Føler sjølv at *istDS er betre bygget enn K100D, og har eit betre grep for meg

Bruker min DS som kamera 2 nå, og det er ikkje noko å seie på bildekvaliteten i RAW, i JPG må du inn å endre frå standardinnstillingane. Litt treg skrivehastighet til kort i forhold til K10D/K20D.

Edit: AF hastigheit er tregarer på DS-en i forhold til K100D.

Endret av Kaffilars
Lenke til kommentar

Ok, så i mine ører så høres jo DS ut som ett bedre valg nesten enn k100d, sett bort i fra bildestabilisatoren.

ER jo ment som ett kamra til fruen, så jeg får ha mitt i fre:)

Så er jo ikke allverden av muligheter, som er målet, men god bildekvalitet + at vi kan bytte objektiver oss i mellom.

ER vell hovedsaklig jpg, hun vil bruke, med er vell ikke noen hokkus pokkus og finne ett forum med instillings anbefalinger for jpg akkurat.

Fin ting til er jo at det ligger en del DS kamraer på ebay også.

Har da sendt mail til han på finn om pris, men spørs om han vil jekke seg så mye da..

Har pentax bildestabilisator i objektiv?

Ser jo for meg at fruen vil få en rimelig allround objektiv etter vert så..

Lenke til kommentar

Nei, det finnes ikke. Det er helt unødvendig å lage noe slik i dag. Og hadde de gjort det da det var et poeng i det, så hadde de ikke hatt stabilisator i huset i dag.

Det er nok helt greie kameraer, men ikke betal for mye. Merker nesten at jeg får lyst på en DS selv. Men den lysten er nok over når jeg har trykket på svar-knappen

Lenke til kommentar

Prodigital2000 er en ebay sjappe som har "oppusset" *ist DL og K110, begge med kit objektiv. Jeg har handlet for ca. 5000kr. der og de er til å stole på. De sender med UPS og halverer verdien på pakka hvis du ønsker det.

En annen er Rondog710, hadde kontakt med han tidligere idag. Han svarte kjapt og virker meget seriøs. Han selger nye/ubrukte K110 til 350USD.

Lenke til kommentar

Ja er fort gjort og bli revet med på ebay kjenner jeg:)

Klarer en k110d til 2000kr + moms

k100d 2400kr + moms

DS 2600kr + moms

Dette er jo da kun ved kjøp nå og ikke auksjoner, kan jo selvfølgelig finne en god en da.

Desverre så er det ALT for mange som ikke sender til norge...

Hadde det ikke vært for det hadde det vært mange gode tilbud...

Huff enda mere forvirret nå..

Hva er forskjellen på DS og DL?

Takk for linkene iMacKenna

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...