Hillvill Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Om jeg har tengt å kjøpe meg et, ja for eksempel et 4870 kort, ville det da lønne seg å kjøpe det ifra for eksempel Amerika? Hva er eventuelle fordeler og ulemper??? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Ja og nei egentlig er vel rett svar. Fordeler: Billigere samme kort som i norge mest sannsynlig kanke tro de er noe annerledes. ulemper: kortet slutter og fungere og sende det tilbake til Amerika er jo en del arbeid og dyrt Du må betale toll på det og det blir jo fort litt Ventetiden er kanskje lenger enn fra og bestille i norge butikken kan jo gå konkurs og du ikke får noe mer service derfra. Siden det er Amerika og ikke Norge så kan det jo hende at norske regler om garanti og sånt ikke betyr noe for dem i Amerika og at du da må følge Amrikanske regler. Jeg ville bestilt i norge fordi da er jeg ivertfall sikret av norske lover og relger. Som 5 års garanti på grafikk kortet om det ble ødelagt, er ikke sikkert at den regelen hjelper når det er kjøpt i usa for da er det nettbutikken som må ta garanti saken. Siden det er i amerika så er det kanskje kortere garanti. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hvilken skjermkortprodusent har 5 års garanti? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Hvilken skjermkortprodusent har 5 års garanti? alle har, i følge norsk lov. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg trur du blander garanti og reklamasjon. Garanti er noe produsenten gir deg utover norsk forbrukerkjøpslov. Dessuten er det kun 2 år reklamasjon på komponenter. Lenke til kommentar
Asken Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 du må muligens flytte en pin på skjermkortet til PAL den står på NTSC om du kjøper den fra amerika Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er vel mer enn 2 års garanti på komponenter? Selv harddisker har jo 5 års reklamasjon. Uansett, du taper så mye rettigheter, og får så mye ekstra bry at det ikke er noe smart å kjøpe ifra utlandet. Billig på kort sikt, ja - men det er alt. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 QUOTE(riroil @ 22/07-2008 : 12:29) Hvilken skjermkortprodusent har 5 års garanti? alle har, i følge norsk lov. --------------------------- Nope...ingen har GARANTI i følge norsk lov.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 vis du får problemer med hardware før 5 år har gått så er det stedet du kjøpte delen du skal klage til og be om det reparert. Det jeg fikk beskjed om når min HP pc fikk problemer, de ba meg kontakte stedet jeg hadde kjøpt pc-en for etter HP sin garanti hadde gått ut var det stedet jeg kjøpte som skulle kontaktes. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Enkelte komponeter har lengre garanti hos produsent. Husker ikke helt modellen, men ett ASUS hovedkort jeg har skal ha 5 aars garanti. Men tviler sterkt paa at ett skjermkort med 5 aars garanti er aa finne. Men i noen tilfeller saa kan du sikkert sende kortet direkte til produsent for reperasjon. Endret 22. juli 2008 av NuDimon Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Du har hardware garanti på alle ting data komponenter. Vis hovedkortet ditt ryker etter 4 år og 9 måneder kan du fortsatt be om at det skal repares akkurat det samme som med skjermkort. Det er en garanti som er i norge på 5 år. Jeg har selv fått fikset masse data utstyr på grunn av dette, Hovedkort, ram brikker, trådløst nettverks kort,dvd brenner og alt dette mens den vanlige 1 års garantien var ute, og pc-ene var 3-4 år gamle. De bare ba meg feilteste delen og så sendte de en ny en gratis. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Nok en gang: Det er forskjell på garanti og reklamasjon. Som tidligere nevnt: garanti er noe som gis av produsenten av produktet og det skal dekke mer enn hva som allerede dekkes av lovverket. Reklamasjon er noe som er lovbestemt, og er henholdsvis 3 og 5 år, avhengig av hvor lenge produktet kan forventes å vare. Handler man fra utenlandske nettsider så gjelder selvfølgelig ikke norske lover og regler for reklamasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 da beklager jeg at jeg tok feil av reklamasjon og garanti. for da var det nok Reklamasjon jeg har tenkt på. Hva er 3 og hva er 5 år? vis du kanskje vet det? Lenke til kommentar
Hillvill Skrevet 24. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2008 Vil ikke ta noen sjanser, så det blir nok kjøp fra en eller annen norsk butikk/nettbutikk Takk for alle fine svar og diskusjoner Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 på harddisker har f. eks Samsung 3 års garanti og Seagate 5 års garanti. WD har 5 år på raptor og raidserien , men resten er 3 år. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 du må muligens flytte en pin på skjermkortet til PAL den står på NTSC om du kjøper den fra amerika Niks, dette er kun ett problem på TV Kort generelt sett. Har i allefall ikke sett en slik pin på Amerikanske skjermkort jeg har vært borti, heller ikke mine Amerikanske TV kort. Men omstillingen gjøres under oppsettet og senere i software for TV Kort. Skjermkort med DVI og VGA har samme standard ut, vi har litt mer Hz og en annen FPS enn PAL og NTSC opererer med på våre monitorer som er de samme over hele verdenen. Må bare elske en standard! Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Ville ikke bestilt skjerkort fra utlandet. bestilte selv mitt 8800GTX fra TigerDirect, etter som dette virket billigere, men så kom toll og alt det crappet så ente med dyrere pris enn i norske butikker Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 Nok en gang:Det er forskjell på garanti og reklamasjon. Som tidligere nevnt: garanti er noe som gis av produsenten av produktet og det skal dekke mer enn hva som allerede dekkes av lovverket. Reklamasjon er noe som er lovbestemt, og er henholdsvis 3 og 5 år, avhengig av hvor lenge produktet kan forventes å vare. Handler man fra utenlandske nettsider så gjelder selvfølgelig ikke norske lover og regler for reklamasjon. 2år eller 5 år, ikke 3 og 5. da beklager jeg at jeg tok feil av reklamasjon og garanti. for da var det nok Reklamasjon jeg har tenkt på. Hva er 3 og hva er 5 år? vis du kanskje vet det? Det er 2 års reklamasjonsrett. Er derimot varen ment å vare "vesentlig lengre enn 2 år" er det 5års reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Hvilken skjermkortprodusent har 5 års garanti? alle har, i følge norsk lov. Hvem f*** bryr seg om 5 år gamle skjermkort? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Enkelte driver ikke med bruk og kast Dessuten kan det og være kjekt å få nytt, bedre skjermkort om noe skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå