Gå til innhold

"Religulous" - religionskritisk film på lerretet i høst


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Vel, Grusomme Geir. Hadde lyst til å titte på filmsnutten, men da måtte jeg visst først spille litt poker, og siden spilling er en synd, så stoppet det der.

 

:whistle:

Og i vilken bibel står det at poker er synd? Er ikke de fleste slike bøker, rent bortsett fra den fra mormonerne, skrevet FØR de fant opp poker? :)

 

 

Spill i vei du og se griseri etterpå... ;)

 

Ånei, huffda, griseri også!  :ph34r:

 

 

Aner ikke om det står i bibelen, men mine fromme besteforeldre utviklet horn i panna hvis vi bare snakket om å ta frem den vederstyggelige kortstokken. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, Grusomme Geir. Hadde lyst til å titte på filmsnutten, men da måtte jeg visst først spille litt poker, og siden spilling er en synd, så stoppet det der.

 

:whistle:

Og i vilken bibel står det at poker er synd? Er ikke de fleste slike bøker, rent bortsett fra den fra mormonerne, skrevet FØR de fant opp poker? :)

 

 

Spill i vei du og se griseri etterpå... ;)

 

Ånei, huffda, griseri også!  :ph34r:

 

 

Aner ikke om det står i bibelen, men mine fromme besteforeldre utviklet horn i panna hvis vi bare snakket om å ta frem den vederstyggelige kortstokken. 

 

Hadde gudskjelov ateistiske beste foreldre og hadde derfor en glad og lykkelig barndom der spill og gøy, til og med dansing i ny og ne, var lov! Og vi spilte ofte poker, det var faktisk min mormor som lærte meg det! :)

(Jeg loppet min mormor for arven som min mor skulle hatt... vel, ... resten kan du tenke deg... det er kanskje derfor poker spilling er forbudt i noen hjem? Bedre å vente til de dauer før kranglingen over arv tar til?

 

:D

Lenke til kommentar
Har ikke lest alt.. Men, etter å ha sett traileren, så er det sykt respektløst mot alle religiøse folk (som begynner å bli en stor andel av verdens befolkning)... Ikke mye positivt bilde av ateister. At det går an å være så trangsynte at han tør lage slik film, så lenge det ikke finns klart bevis for noe, hvorfor skal liksom han komme der å si, jeg har rett...

 

Latterlig..

 

Respektløst? Det blir jo som å vise dem et speil, bortsett fra nå står en person ved siden av og faktisk sier sannheten om hvor latterlig dem er. Trangsynt? Jeg vil si at enhver person som ikke synes det er latterlig hva dem driver med og hvordan er selve definisjonen på trangsynt. Og han kan vell pokkers meg komme der å si at han har rett, er det dere kristne har gjort i flere tusen år.

 

Latterlig er at det ikke har kommet en film om dette før, eller flere.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Har ikke lest alt.. Men, etter å ha sett traileren, så er det sykt respektløst mot alle religiøse folk (som begynner å bli en stor andel av verdens befolkning)... Ikke mye positivt bilde av ateister. At det går an å være så trangsynte at han tør lage slik film, så lenge det ikke finns klart bevis for noe, hvorfor skal liksom han komme der å si, jeg har rett...

 

Latterlig..

 

Respektløst? Det blir jo som å vise dem et speil, bortsett fra nå står en person ved siden av og faktisk sier sannheten om hvor latterlig dem er. Trangsynt? Jeg vil si at enhver person som ikke synes det er latterlig hva dem driver med og hvordan er selve definisjonen på trangsynt. Og han kan vell pokkers meg komme der å si at han har rett, er det dere kristne har gjort i flere tusen år.

 

Latterlig er at det ikke har kommet en film om dette før, eller flere.

Et speil?

 

2008-06-14_eugenie.jpg

 

Et slikt et med en som han her ved siden av:

 

42-15387790.jpg?size=572&uid={C1746075-10B3-48D0-82CE-07568F1C1368}

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Alle kristne er ikke fundamentalister.

Ideologien i seg selv er altomfattende og svært streng. Du har nazister som ikke tar til orde for utryddelse av jøder.

 

Nei, det mener jeg ikke. Hvordan du klarte å trekke den konklusjonen er uforståelig.

Jeg trakk en like tåpelig konklusjon som du gjorde, bare at jeg byttet på dem. Du prøvde å fremstille nazismen så dårlig som mulig, og kristendommen så bra som mulig ved å ignorere elementer som ikke støttet argumentet ditt.

 

Du mener altså at man skal ha respekt for nazismen?

Leser du?

Du skrev:

 

"å latterligjøre det er respektløst og tåpelig"

 

Hvis det er respektløst og tåpelig så må det jo være dårlig. Da må du jo mene at man skal ha respekt for det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Absolutt en film jeg skal se. Religulous er ikke satt opp på filmweb over kommende filmer. Blir vel ikke satt opp på kino her til lands? Spørs om publikumstrekket er stort nok.

Jepp, ser den ligger på filmweb med "Premiere kino: Ubestemt".

Kommer vel på DVD til Norge om en stund. (:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Latterliggjøring av religion er respektløst og infantilt, men forbys bør det ikke.

 

På hvilken måte? Religiøse mennesker klarer ikke å bevise det de tror på, men peker isteden til "hellige" bøker som ble skrevet av mennesker som levde i en tidsperiode hvor menneske var mer ignorante i forhold til vitenskap enn det vi er nå.

 

Det er et krav i de fleste sammenhenger at man skal bevise sine teorier, men når det kommer til religion er dette tydeligvis "ikke nødvendig". Religion er i seg selv en primitiv konstruksjon, oppfunnet av mennesker for å bote på deres ignoranse, religion har ikke på noen måte gjort seg fortjent til den særskilte plassen den i dag har i vestlige samfunn å både bør og må latterliggjøres som alt annet.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
http://youtube.com/watch?v=IMlnmuKk_1o&feature=related

 

Etter å ha sett traileren, hva mener dere - bør den forbys?

Jeg skal se den. Som mange andre også har sagt; det er morsomt å se på at tullinger blir gjort narr av.

 

 

Noen ting jeg lurer på: Forbys? Kan filmer virkelig forbys i Norge? Finnes det forbudte filmer her i landet?

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Kommer ikke på kino i Norge før til våren 2009. Den kommer på amerikanske kinoer til fredag.

 

Virkelig?

 

Fantastisk at det skal ta bortimot 1år fra filmen er vist i usa før vi kan se den i Norge. Kan jo se en screener fra USA snart, eller kanskje det kommer blueray rips på nettet før den kommer på kino i Norge.

 

Skal se den filmen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...