Gå til innhold

"Religulous" - religionskritisk film på lerretet i høst


Anbefalte innlegg

Kristendommen i seg selv er ikke spesielt jøde-hatende. Om noen kristne har vært nazi-vennlige er det komplett irrelevant for diskusjonen. Det blir som å si at alle muslimer er terrorister fordi Al-Qaida er det.

*Kremt* Jeg vil anbefale deg å lese Historien om Europa: 1300-1600 av Karsten Alnæs. Etter det vil du forstå hvor mange jøder som har blitt forfulgt av kristendommen. Og det er ikke akkurat få. :)

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kristendommen i seg selv er ikke spesielt jøde-hatende. Om noen kristne har vært nazi-vennlige er det komplett irrelevant for diskusjonen. Det blir som å si at alle muslimer er terrorister fordi Al-Qaida er det.

 

 

"Christian antisemitism ultimately played a dramatic role in the Nazi Third Reich, World War II and the Holocaust. The dissident Catholic priest Hans Küng has written that "Nazi anti-Judaism was the work of godless, anti-Christian criminals. But it would not have been possible without the almost two thousand years' pre-history of 'Christian' anti-Judaism..."[3]" http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_and_antisemitism

 

er du klar over hvor mye antisemittisme det er i bibelen?

 

du kan jo også se på grunnleggeren av den religionen som er norges offentlige religion i dag (statskirken), Martin Luther:

 

"He advocated setting synagogues on fire, destroying Jewish prayerbooks, forbidding rabbis from preaching, seizing Jews' property and money, smashing up their homes, and ensuring that these "poisonous envenomed worms" be forced into labor or expelled "for all time."[86] He also seemed to sanction their murder,[87] writing "We are at fault in not slaying them."[88]" http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther...nd_antisemitism

Lenke til kommentar
Kristendommen i seg selv er ikke spesielt jøde-hatende. Om noen kristne har vært nazi-vennlige er det komplett irrelevant for diskusjonen. Det blir som å si at alle muslimer er terrorister fordi Al-Qaida er det.

*Kremt* Jeg vil anbefale deg å lese Historien om Europa: 1300-1600 av Karsten Alnæs. Etter det vil du forstå hvor mange jøder som har blitt forfulgt av kristendommen. Og det er ikke akkurat få. :)

Noen kristne for et halvt årtusen siden er ikke representative for alle kristne.

 

Kristendommen i seg selv er ikke spesielt jøde-hatende. Om noen kristne har vært nazi-vennlige er det komplett irrelevant for diskusjonen. Det blir som å si at alle muslimer er terrorister fordi Al-Qaida er det.

 

Merk deg at det er forskjell på kristendom og kristne.

Den katolske kirke er ikke hvemsomhelst eller "noen kristne".

Det er selve grunnmuren til den organiserte jesusbevegelsen.

 

Spørsmålet er heller om pavedømmet var nazivennlige eller om nazistene var pavevennlige :hmm:

Hvem skuret ryggen til hvem?

 

Å trekke inn en "vestligstøttet" opprørskguppe som skulle stå imot den sovjetiske okkupasjonen av Afghanistan i dette blir bare rot, da denne gruppen ikke er sentralt for religionen islam.

Paven er ikke utpekt av Gud. At ikke alle paver gjennom tidene har vært englebarn er en kjent sak, se for eksempel på hvordan statsreligionen vår ble til i det 16. århundret.

 

Kristendommen i seg selv er ikke spesielt jøde-hatende. Om noen kristne har vært nazi-vennlige er det komplett irrelevant for diskusjonen. Det blir som å si at alle muslimer er terrorister fordi Al-Qaida er det.

 

 

"Christian antisemitism ultimately played a dramatic role in the Nazi Third Reich, World War II and the Holocaust. The dissident Catholic priest Hans Küng has written that "Nazi anti-Judaism was the work of godless, anti-Christian criminals. But it would not have been possible without the almost two thousand years' pre-history of 'Christian' anti-Judaism..."[3]" http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_and_antisemitism

 

er du klar over hvor mye antisemittisme det er i bibelen?

 

du kan jo også se på grunnleggeren av den religionen som er norges offentlige religion i dag (statskirken), Martin Luther:

 

"He advocated setting synagogues on fire, destroying Jewish prayerbooks, forbidding rabbis from preaching, seizing Jews' property and money, smashing up their homes, and ensuring that these "poisonous envenomed worms" be forced into labor or expelled "for all time."[86] He also seemed to sanction their murder,[87] writing "We are at fault in not slaying them."[88]" http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Luther...nd_antisemitism

 

"Although Christian antisemitism is considered to have started around the 12th century[1], its roots are attributed by some scholars to anti-Jewish attitudes and polemic beginning with early Christianity."

 

Jeg vet ikke fordi jeg ikke ser direkte referanser til noe slikt i bibelen.

 

Jøder var mislikt før i tiden av bortimot alle. Jeg tror ikke at det har noe med kristendommen å gjøre.

Lenke til kommentar
Noen kristne for et halvt årtusen siden er ikke representative for alle kristne.

Og dette presterer du å svarer du rett etter du leste en post som viser til den katolske kirkes aktive deltagelse i jødeutryddelsen under ww2?

Har du dårlig korttidshukommelse?

Igjen: Det er forskjell på kristendom og kristne lam.

 

Paven er ikke utpekt av Gud. At ikke alle paver gjennom tidene har vært englebarn er en kjent sak,

se for eksempel på hvordan statsreligionen vår ble til i det 16. århundret.

Hvilken gud :D

 

"Although Christian antisemitism is considered to have started around the 12th century[1],

its roots are attributed by some scholars to anti-Jewish attitudes and polemic beginning with early Christianity."

Jeg vet ikke fordi jeg ikke ser direkte referanser til noe slikt i bibelen.

Jøder var mislikt før i tiden av bortimot alle. Jeg tror ikke at det har noe med kristendommen å gjøre.

Jødeforfølgelsen startet vell med den katolske kirken.

koptiske kristendomen (den elste) som ble dannet før det nye testamentet ble skrevet, har jeg ikke lyktes med å finne noe jødehat rundt.

Koptisk kristendom har heller ikke hva jeg vet kjørt "voldsomme rekruteringskampanjer"

http://no.wikipedia.org/wiki/Koptisk_kristendom

Lenke til kommentar
Noen kristne for et halvt årtusen siden er ikke representative for alle kristne.

Og dette presterer du å svarer du rett etter du leste en post som viser til den katolske kirkes aktive deltagelse i jødeutryddelsen under ww2?

Har du dårlig korttidshukommelse?

Igjen: Det er forskjell på kristendom og kristne lam.

 

Det innlegget svarte jeg på.

 

Jødeforfølgelsen startet vell med den katolske kirken.

koptiske kristendomen (den elste) som ble dannet før det nye testamentet ble skrevet, har jeg ikke lyktes med å finne noe jødehat rundt.

Koptisk kristendom har heller ikke hva jeg vet kjørt "voldsomme rekruteringskampanjer"

http://no.wikipedia.org/wiki/Koptisk_kristendom

http://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism#Ancient_world

 

Jødene ble mislikt hundrevis av år før Jesus.

 

Fant også noe annet av interesse:

 

As the Black Death epidemics devastated Europe in the mid-14th century, annihilating more than half of the population, Jews were used as scapegoats. Rumors spread that they caused the disease by deliberately poisoning wells. Hundreds of Jewish communities were destroyed by violence. Although Pope Clement VI tried to protect them by the July 6, 1348, papal bull and an additional bull in 1348, several months later, 900 Jews were burnt alive in Strasbourg, where the plague hadn't yet affected the city.[38]

http://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism#...the_Middle_Ages

Lenke til kommentar

Har ikke lest alt.. Men, etter å ha sett traileren, så er det sykt respektløst mot alle religiøse folk (som begynner å bli en stor andel av verdens befolkning)... Ikke mye positivt bilde av ateister. At det går an å være så trangsynte at han tør lage slik film, så lenge det ikke finns klart bevis for noe, hvorfor skal liksom han komme der å si, jeg har rett...

 

Latterlig..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg begynner å bli litt lei av disse religionskritiske videoene.

Det blir det samme som om det skulle komme x antall videoer om at jorda ER rund.

Unødvendig informasjon.

La de bare holde på for seg sjøl?

 

Setningen "religion DREPER" er ikke et argument.

 

Så er vi i hvert fall to!

Lenke til kommentar
La de bare holde på for seg sjøl?

 

Våkn opp. :)

 

Intelligent design ("skolevennlig" kreasjonisme) og faith schools er framtiden for et utall barns utdanning.

I Norge har vi lover som sier at ungene våre skal læres opp "kristent og moralskt".

 

Jo før den "joa jeg er kristen og tror på en gud liksom"-kristne konfronteres - desto bedre; før de får barn - veldig bra.

Lenke til kommentar
Har ikke lest alt.. Men, etter å ha sett traileren, så er det sykt respektløst mot alle religiøse folk (som begynner å bli en stor andel av verdens befolkning)... Ikke mye positivt bilde av ateister. At det går an å være så trangsynte at han tør lage slik film, så lenge det ikke finns klart bevis for noe, hvorfor skal liksom han komme der å si, jeg har rett...

 

Latterlig..

 

Ikke mye positivt bilde av ateister?

Hvor mange ateister ser du på dette bildet?

228.jpg

 

Filmen er forester laget av en jøde :ohmy:

http://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Charles

 

Skjønner ikke hva du tutrer over :no:

Skal vi nekte nrk og andre kanaler å sende gudstjeneste fordi det kan være støtende og respektløst ovenfor ateister?

Eventuelt nekte media å sende jesuspropaganda rundt vintersolverv og vårgjevndøgn?

 

Etsagt hva i traileren er det du reagerer på?

Synes de går rimelig forsiktig frem jeg...

Hadde det vært jeg som har laget denne filmen, ville jeg trolig ha delt ut kost og lettantennelig maling til de religiøse, slik at de kan male seg inn i et hjørne....for så å slenge på en fyrstikk!

 

Eller tror du ateister tvinger kristne til å se denne filmen ved å bruke slike virkemidler?

clockwork_big.jpg

 

Bevisbyrden ligger hos de religiøse, da eksistensen av gud er deres påstand.

Dersom gud i teorien skulle eksistere burde det ha vært en rimelig smal sak å bevise dette da flere millionvis har dyrket disse religionene i over 2000 år. Så de har fått tilstrekkelig med tid til å samle nødvendig dokumentasjon.

 

For å tilfredsstille forumets kristne deltagere slenger jeg ut en ateistkritisk film.

 

Atheists are vile, evil, Satan-worshiping, thieving liars!!!

Enjoy :blush:

Endret av analkløe
Lenke til kommentar

Den videoen føyer seg inn i alle de andre hjernedøde videoene fra kristne om ateister.. ;)

 

Vi blir som regel beskyldt for å være djevel tilbedere av de fleste i disse videoene, dette er visst det verste de kan komme opp med om ateister.... :) Helt i tråd med hvor lite reflekterte de er og uten tanke på hva en ateist egentlig er....

 

Godt at ateistene er på fremmarsj også i USA.... Det er begrenset hvor lenge selv de kristne klarer å være så ignorante i et nogenlunde opplyst samfunn som USA i det store og hele er... og godt er det! :)

Lenke til kommentar
Til dere som liker slike filmer kan jeg anbefale Zeitgeist, og se del én som omhandler religion. 8,8 på IMDb i skrivende stund, ikke så verst.

Zeitgeist er en løgnaktig søppelfilm som for lengst er forkastet av seriøse og rasjonelle mennesker.

 

Det skriver jeg som hardcore-ateist, og religionshater.

 

 

Jeg sammenligner ikke kristendommen og nazismen.

De er begge fundamentalistiske, kollektivistiske ideologier.

 

Den ene er bygget på leveregler som skal gjøre det beste ut av livet mens den andre er bygget på hat.

Du mener slik:

 

Det ene handler om at alle skal jobbet mot et felles mål, og at man skal bygge et verdensrike der mennesker lever i heder og ære.

 

Det andre handler om at de som ikke tror blindt skal tortureres til evig dit etter døden.

 

Jaggu.

 

Jeg respekterer ikke nazismen men jeg latterligjører heller ikke noe som forårsaket millioner av menneskers død. Jeg kan kritisere det, men å latterligjøre det er respektløst og tåpelig.

Du mener altså at man skal ha respekt for nazismen?

Lenke til kommentar
De er begge fundamentalistiske, kollektivistiske ideologier.

 

 

Alle kristne er ikke fundamentalister. Det vet da alle?

Du mener slik:

 

Det ene handler om at alle skal jobbet mot et felles mål, og at man skal bygge et verdensrike der mennesker lever i heder og ære.

 

Det andre handler om at de som ikke tror blindt skal tortureres til evig dit etter døden.

 

Jaggu.

 

Nei, det mener jeg ikke. Hvordan du klarte å trekke den konklusjonen er uforståelig.

 

Du mener altså at man skal ha respekt for nazismen?

Leser du?

Lenke til kommentar
Godt at ateistene er på fremmarsj også i USA....

 

Tydeligvis ikke: :)

 

http://www.dagenmagazinet.no/artikkel.asp?Artid=29972

 

He he. Tatt litt i betraktning hvor dette står hen. :) De heller forstår ikke hva ordet "ateist" betyr helt tror jeg :) En ateist KAN ikke be til gud da han ikke tror på gud. Gjør du det er du ikke ateist!!!

 

Det kan også være andre "åndelige" ting de søker og har da inenting med gud å gjøre....

Men det fine med denne artikelen er at de vennlig gjør ateismen for de mest ignorante kristne... :)

Og det er bra. Det gjør det lettere for barn og barnebarna deres å frigjøre seg troen på en gud, da ateismen ikke er så farlig og du ber til gud for det. Så la dem bare tro det! :)

Lenke til kommentar

 

Ordlegginga i den artikkelen var veldig snodig.

 

Jeg hater også spørreundersøkelser, fordi at dersom de ikke er gjort på en skikkelig måte, vil en uansett få det svaret en er ute etter i utgangspunktet, det handler bare om å spørre riktig spørsmål.

 

Men er du ateist, så ber du ikke til gud, det er snakk om definisjon, og er ikke noe å lage en debatt om engang.

Hvis du ber til Gud, er du i beste fall en agnostiker.

 

Litt off-topic sjekk metalocalypse hvor Murderface skal bli religiøs, når de er i Ateist kirken

Religionklok

For de som ikke gidder å se, så kommer ihvertfall agnostikere og knuser rutene til ateistkirken.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Vel, Grusomme Geir. Hadde lyst til å titte på filmsnutten, men da måtte jeg visst først spille litt poker, og siden spilling er en synd, så stoppet det der.

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Vel, Grusomme Geir. Hadde lyst til å titte på filmsnutten, men da måtte jeg visst først spille litt poker, og siden spilling er en synd, så stoppet det der.

 

:whistle:

Og i vilken bibel står det at poker er synd? Er ikke de fleste slike bøker, rent bortsett fra den fra mormonerne, skrevet FØR de fant opp poker? :)

 

 

Spill i vei du og se griseri etterpå... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...