Gå til innhold

"Religulous" - religionskritisk film på lerretet i høst

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se litt nærmere etter på tittelen: Religulous (jf. ridiculous). Gleder meg litt til den, jeg, som den fæle ateisten jeg er. :D Alltid gøy med latterliggjøring av tullinger, enten de er religiøse eller noe annet. :)

Edit for ordens skyld: Tittel nå fikset. :thumbup:

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Tullet som renner ut av kjeften på de religiøse folkene står for halve latteren i salen, så de trenger ingen hjelp med å latteliggjøre seg selv, for det klarer de fint på egenhånd. Skulle gjerne ha skrevet flere sider om hvorfor filmer som dette er nødvendig, men jeg skal helt ærlig si at jeg ikke kommer med så mange gode argumenter på sparket. Noen som vil hjelpe meg litt?

Lenke til kommentar
Latterliggjøring av religion er respektløst og infantilt, men forbys bør det ikke.

Og jeg synes det er helt greit. Så da er vi like langt. Flott. Du er kanskje en sånn som mener at ditt ord er lov og ingen andre har noe de skulle ha sagt, eller hva?

Endret av Harald Strandbakken
Lenke til kommentar
Tullet som renner ut av kjeften på de religiøse folkene står for halve latteren i salen, så de trenger ingen hjelp med å latteliggjøre seg selv, for det klarer de fint på egenhånd. Skulle gjerne ha skrevet flere sider om hvorfor filmer som dette er nødvendig, men jeg skal helt ærlig si at jeg ikke kommer med så mange gode argumenter på sparket. Noen som vil hjelpe meg litt?

Det fins religiøse idioter og det finnes ikke-religiøse idioter. Jeg har møtt mange ateister som er minst like dumme som visse religiøse.

Lenke til kommentar

Det fins religiøse idioter og det finnes ikke-religiøse idioter. Jeg har møtt mange ateister som er minst like dumme som visse religiøse.

Spennende :blush:

Er jeg en av de :love:

Lenke til kommentar

Jeg synes at alle religiøse folk er tullinger. Ja, da, skrik ut om generalisering og så videre så mye du vil. Altså, når man ser på de vitenskapelige fakta, og veier det opp i mot det religiøse preiket, og man fremdeles føler tilknytning til en religion, og ser på det som sannhet, så er man bare rett og slett dum, eller så har man bare veldig dårlig dømmekraft hva rett og galt angår. Skyt meg for å si det jeg mener. Første gang jeg har uttalt meg så direkte, tror jeg, men jeg følte for det i akkurat denne sammenhengen. Og så var det dette med å formulere seg korrekt på papir da (eller rettere sagt, på Internett).

Endret av Harald Strandbakken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...