care1337 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Har et teit problem. Sikkert pga en "energy saver" funksjon får jeg kun enten 800mhz, eller 1,2Ghz når jeg starter maskinen. Denne er permanent etter oppstart, så da har jeg kun dette! Selv om jeg har en Intel Core 2 Duo E8400 som yter minst 3Ghz. Prøver jeg å gå inn i biosen, kan jeg overklokke den til "slik den skal være" men det resulterer med at maskinen ikke finner harddisken, kun cd/dvd-rom. Altså, jeg vil ha en permanent ytelse på 3Ghz, ikke 1/5 av dette. Tar jo 500 år og installere noe. Hehe. > Jeg har prøvd å oppdatere Bios fra ASRock med updates fra ASRock sine hjemmesider. > Bios er flasha. Uten hell. > Jeg har grundig sjekka alt av instillinger i biosen. > På minnebrikkene står det kun 200mhz? wtf? dem er på 667. What to do ??? =/ Har et ASRock Motherboard CONROE945G-DVI med en Intel Core 2 Duo E8400. Lenke til kommentar
Espen W Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Denne funksjonen finnes på mange hovedkort. CPU girer ned når det ikke er behov for prosessorkraft. Prosessoren girer opp når du trenger det. Denne funksjonen kan skrues av i Bios. Les Biosmanualen! E Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Du må slå av C1E og speedstep, men ser ikke problemet ditt da du ikke mister noen ytelse på dette, siden den går opp til 3ghz med en gang det trengs Men at RAMen underklokkes har jeg aldri vært borti... Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Enig med Wubbable, denne funksjonen gjør at du sparer på strømregninga. Har aldri hatt noen ytelsesproblemer med dette aktivert, prosessoren går på full mosing når krafta trengs. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Jau... merker jo at den umulig kan kjøre på 800mhz,,, men er litt irriterende at Windows eller cpu-z ikke oppdaterer frekvensen på prosessoren. Det at det fast står 800mhz,, er irriterende. Selv om det virker som den kjører på det dobbelte.... minst! Tror meg - det gikk IKKE ann å skru av denne funskjonen i bios på ASrock, biosen var fullstendig strippa for funksjoner... dessverre. Tror jeg holder meg til Gigabyte og Asus fremover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå