Rhyth Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hei Trenger noen råd ang hva jeg bør gjøre. Jeg jobbet en mnd hos et firma, sluttet der i april og har enda ikke fått lønningen min Var der og leverte frikortet mitt og fikk beskjed om at jeg alt var i orden og at jeg skulle få pengene mine den 20 juni. Det fikk jeg ikke. Har ringt de men de sender meg bare fra person til person og virker ikke så veldig intresert i og ordne opp. Etter litt krangling fikk jeg tilslutt beskjed om at de skulle fikse det, så da skulle jeg få lønning den 20 juli. (siden 20 er på søndag skulle jeg fått pengene på fredag) Men jeg har fortsatt ikke sett no til pengene og jeg tviler på at de kommer over helga. Jeg begynner og bli litt lei av og krangle med de folka. Så hvor kan jeg evt henvende meg for og få hjelp hvis pengene ikke dukker opp over helga? Noen som har noen råd om hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Dersom du ikke får utbetalt lønningen din i løpet av neste uke, kan du sende et rekommandert brev hvor du krever lønnen utbetalt innen 7 dager. Hvis du ikke mottar lønningen innen 7 dager, tar du saken inn for forliksrådet i kommunen du bor. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 7 dager er alt for lenge i dette tilfellet. To dager etter at brevet er mottatt, skal han ha pengene. Er du fagorganisert? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Her står endel om fremgangsmåte. Lenke til kommentar
Rhyth Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Takk for svar Må nok prøve og sende det brevet ja. Skal det sendes til den avdelingen jeg jobbet for eller hovedkontoret? Prøvde og ringe de i går, men var ingen som tok tlf da Er ikke fagorganisert nei :-/ Lenke til kommentar
Rhyth Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Aargh! Nå viser deg seg at firmaet jeg jobbet for har slått seg konkurs. Så da nytter det vel ikke og sende et lønningskrav nå eller? Så bør jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Nå sender du inn krav til lønnsgarantifondet igjennom bostyrer. Ta kontakt med bostyrer for hjelp til dette. Hvem som er bostyrer finner du ved å søke etter selskapet hos brreg.no og lese kunngjøringen. Lykke til. Men dette er en saksgang som ofte tar 5-6 måneder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå