AlphaMale Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hei, skal studere i Arendal. Kan jeg lett komme meg frem og tilbake fra Grimstad? Eller er det stress med buss? Skal studere sykepleier, så destinasjon blir Sykehusveien 4, Arendal. Skal det gå greit hvis jeg bor på Løvås, Grøm eller Groos i Grimstad? Setter pris på svar fra alle som vet noe! Mvh. meg Lenke til kommentar
V_B Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Heisann. Det burde gå så lett som bare det. Vist du vil vite mer om bussrutene i agder så kan du gå inn på siden www.177-agder.no rute 046 er Grimstad - Arendal, Arendal - Grimstad. -Vegard. Edit: Turen er forøvrig ikke lengere enn rundt 20 min. Endret 20. juli 2008 av Vbrattla Lenke til kommentar
dreamsound Skrevet 31. juli 2008 Del Skrevet 31. juli 2008 Hvorfor vil du bo i Grimstad hvis du skal studere i Arendal? Tror nok det bør være mulig å finne seg en plass å bo i Arendal (som er ca dobbelt så stor som Grimstad, men litt færre studenter) Lenke til kommentar
Panzers Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Hei. Jeg bor selv i Arendal og studerer ved UiA i Grooseveien (Grimstad). Hvis du skal gå i Arendal anbefaler jeg deg å finne et sted å bo i Arendal. Det er fordi boligmarkedet er mye mindre presset der. Det er mye enklere å få en rimelig leilighet/hybel der. I tillegg er busstilbudet der mye bedre. Hvis du har tenkt deg på byen, vil jeg anbefale Grimstad fremfor Arendal fordi miljøet er mye bedre. Det merkes på utelivet at alle som skal ta en høyere utdanning flytter ut. Mellom Arendal og Grimstad går det på hverdager to lokalbusser i timen og en ekspressbuss som går videre til Kristiansand. På ettermiddager og på lørdager går det en lokalbuss i timen, men ekspressbussen tar da lokaltrafikk også. På søndager går kun ekspressbussen en gang i timen, men tar også lokaltrafikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå