dj_vega Skrevet 20. august 2008 Del Skrevet 20. august 2008 Enig. Altså at "Snuslommen" ikke kommer av snusbruk? Altså at det IKKE finnes noe avhengihetskapendes Nikotin i snus? At ikke tankjøttet trekker seg sammmen ved bruk at snus? At tennene aldri blir missfarget eller skadet pga snusbruk? eller at Snus KAN være farlig? De tingene som jeg har skrevet sjer faktisk med de fleste snus brukere etter en viss tid og det er helse skadelig. De inneholder kansje ikke tjære som setter seg nedi lungene som os en røyker, men det inne holder mange tusen andre giftige stoffer, Bla. Batterisyre, neglelakkfjerner etc. i tilleg til Tobakk og Nikotin sammen med litt salmiakk. Er ikke morsomt at det 18års grense på det... Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 ingen grunn til å true med å si det til mor og far. har han tatt det valget har han tatt det, og det er lite du kan gjøre annet enn å uttrykke din misnøye over at han snuser. ikke mas på han. vis han denne: http://www.perkel.com/politics/issues/smoke.htm handler ikke akkurat om snus, men snus er jo mer eller mindre like farlig som røyk ( hvertfall ikke sunt ), så det er omtrent samme greia. da jeg leste den sida bestemte jeg meg for å slutte med snus og røyk, og jeg har holdt meg clean helt siden nyttårsaften. den tar opp litt flere siden ved å være nikotin avhengig og ikke bare det at man får dårlig helse etc. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 (endret) Det er IKKE helseskadelig, det KAN være helseskadelig. Les selv på boksen. Uansett, så vill man jo selvfølgelig ikke det da Feil. Det ER helseskadelig, spørsmålet er hvor helseskadelig det er. Så hvorfor står det "kan være helseskadelig på" boksene? Kilde? Enig.Altså at "Snuslommen" ikke kommer av snusbruk? Altså at det IKKE finnes noe avhengihetskapendes Nikotin i snus? At ikke tankjøttet trekker seg sammmen ved bruk at snus? At tennene aldri blir missfarget eller skadet pga snusbruk? eller at Snus KAN være farlig? De tingene som jeg har skrevet sjer faktisk med de fleste snus brukere etter en viss tid og det er helse skadelig. De inneholder kansje ikke tjære som setter seg nedi lungene som os en røyker, men det inne holder mange tusen andre giftige stoffer, Bla. Batterisyre, neglelakkfjerner etc. i tilleg til Tobakk og Nikotin sammen med litt salmiakk. Er ikke morsomt at det 18års grense på det... Dreiv og skulle svare punk for punkt, så kom jeg til "Batterisyre, neglelakkfjerner etc. i tilleg til Tobakk og Nikotin", tror jeg gir opp først som sist. Endret 25. august 2008 av Gamlemor Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 De inneholder kansje ikke tjære som setter seg nedi lungene som os en røyker, men det inne holder mange tusen andre giftige stoffer, Bla. Batterisyre, neglelakkfjerner etc. i tilleg til Tobakk og Nikotin sammen med litt salmiakk. Kan du vennligst vise til kilder som sier at snus inneholder fortynnet svovelsyre og og aceton? Hadde du dyttet noe av det under leppa di, så tror jeg du hadde fått fryktelig vondt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 25. august 2008 Del Skrevet 25. august 2008 Det er fakta at iallefall sigaretter inneholder det, men det er vel egentlig bare "komponenter" funnet i disse midlene. Slremselspropaganda anyway, nyt livet nå, gjør dumme ting, du kommer ikke levende fra livet uansett. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Noe av det verste og styggeste jeg er ser folk men en gedigen overleppe med en brun klatt under som de renner "lekkert" fra mellom tenna. Enda bedre blir det når de lesper i hver setning fordi de må slikke snusen opp igjen. Dette er mer en god grunn for meg til aldri å begynne å snuse (ja, jeg veit det finnes porsjonssnus men bildet over er nok for meg). Kanskje du kan si noe liknende til broren din? Gjør litt narr av det? Kan ofte funke på en 15-åring det, at han ser at det kanskje ikke er så tøft allikevel? Snuser han porsjonssnus eller løs forresten? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Herrejesus. La nå broren din drive på som han vil. Han er 15 år, ingenting du eller foreldrene dine gjør får han til og slutte å snuse om han først har bestemt seg for det. Til deg over meg. Det ser ikke på noen måte videre delikat ut med en feit pris under leppa, men dæven så godt det er. ^^ Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 ja, nå har han vist begynnt med det tullet å.. han har drevet med dette i 1 år sier han.. Lurer på åssen mamma og pappa vil reagere hvis de får vite dette. har prøvd å snakke med han om at han ikke burde drive med sånn dritt men har ikke fått noe svar. Hadde aldri trudd at han skulle begynne med sånt dritt.. han er 15 år gammel.. Vis han er femten.... Tror alle gjør det da. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Merkelig trend dette. Alle begynner PLUSELIG å snuse 14-15 år gamle. Kjempe avhengig. Tåpelig. Jeg sladra på broren min da jeg fant ut av det Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Merkelig trend dette. Alle begynner PLUSELIG å snuse 14-15 år gamle. Kjempe avhengig.Tåpelig. Jeg sladra på broren min da jeg fant ut av det Det var slemt gjort, hvor gammel var du da? Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Ok, ble han sur da eller? Jeg hadde blitt sykt syr, selv om jeg ikke snuser. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Klart ble han sur. Det hadde nok jeg og blitt Å plutselig begynne å snuse syns jeg er latterlig, særlig når de går på ungdomskolen. Da gjør de det bare fordi kompisen gjør det..og det skal være "kult". Han hadde et langt opphold etter sladringa mi, men snuser nå i dag, og har gjort det i et par år. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Der ser du, den jævla sladringa di hjalp ikke. Konklusjon; lev ditt eget liv, ingen hører på deg hvis de har bestemt seg uansett. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Joda, det hjalp i ei god stund det Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hvis du virkelig har bestemt deg for å snuse må jo foreldrene få vite det uansett. Hvis du ikke tør innrømme at du snuser er du feig, og står ikke for dine egne valg. Konklusjon; lev ditt eget liv, ingen hører på deg hvis de har bestemt seg uansett. Du tar feil, vi har det vi kaller sosialisering, og sosialiseringen gjør at det andre gjør påvirker deg. Tenk deg om plutselig alle rundt deg sluttet å snuse og prakka ned på deg og snus, da ville nok ikke du ønsket å snuse lenger, men du ville ikke kunne slutte fordi du er avhengig. Folk flest angrer på at de begynte, og det kommer den gang de konkluderer at valget ikke var så bra likevel, da er nikotinen fått veldig godt feste i kroppen og det er vanskelig å slutte. Problemet er at man blir påvirket av venner og klassekamerater som snuser. Vet ikke helt hva du kan gjøre, men går kanskje an å varsle foreldrene til kompisene til broren din og dine egne? Hvis ingen av foreldrene godtar det og setter inn tiltak blir det nok større sjanse for at de slutter! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) Dette er vel alle klar over, siden vi får det stappet opp i ræven fra vi blir født at "vi ikke skal gjøre no fordi alle andre gjør det". Han snuser sikkert ikke fordi det er kult, ingen av mine venner snuser av den grunn, det er stygt, og ikke veldig populært blandt jentene, men det er vel heller den gode følelsen man får, spesielt i starten, man prøver å oppnå. Dette er en følelse ingen kan forandre på uansett hvor mye man maser. DET tror jeg er grunnen, trenger ikke nødvendigvis ha med sosialstruktur eller gjengmentallitet å gjøre.Er det godt, så gjør man det igjen, vanligvis. Dessverre. Og da hjelper det fint lite om du sladrer på hele verden om du føler for det. Endret 29. august 2008 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Hovedgrunnen til at de begynner å snuse på u.s er fordi det er "KULT", og fordi kompisen gjør det !! Og når de prøver det er par ganger finner de kanskje ut at det er godt. Jeg prøvde å snuse for første gang i niendeklasse, alene, bare for å prøve det. Halvtørr snus, dårlig til å lage kule, og streng i overkjeften = dårlig kombi! Andre gangen var på vgs. Jeg ble svimmel og spydde som en gris !! :!: Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Kanskje bare la det gå? Jeg begynte å snuse da jeg var 17. Nå er jeg 22 og har sluttet, har ikke rørt snus på 5 måneder. Det er ikke så vanskelig å slutte. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Derfor du snuste i 4 og et halvt år ja. Haha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå