Espen W Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Geil har noen orange-serie brikker som kjører 4-4-4-12 på 1066. Ikke billig dette heller, men langt unna 5-6 laken. De tåler mye spenning også sies det, så det kan tenkes disse gir veldig mye ytelse for penga. http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=29950 795,- for 2x1 De har en sprekere bror også, som kjører 1160 på 4-4-4-12, men disse har jeg ikke sett i norske nettsjapper enda. Disse er sikkert dyre. e Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 http://fixunix.com/1013874-post3.html >Bottom line, the Google study shows that if you can get the drives >consitently down to below 40C, temperature does not matter a lot. >So the recomendation would be to have your drives (under load, >on a hot day) below 40C at all times. Note that this also applies >to external enclosures. Som bekrefter hva jeg tenker. Konstant temperatur på diskene er det som gjelder.Ikke for store svinginger i temperaturen. Ser at slike tester benytter seg av S.M.A.R.T avlesninger, flere steder står det også at slikt blir egentlig lite sammenlignbart/ubrukelig, som også medfører riktighet ifølge mine egne erfaringer her. En laptop som var 5 år gammel begynte å vise imminent hardisk failure med smart aktivert. Vel det var for 2 år siden. Den fungerer enda. Lenke til kommentar
Eschaton Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Siste spørsmål for jeg gir meg her. Det ble nevnt at jeg burde skaffe meg Windows Vista 64-bit Ultimate som OS for å utnytte 4GB ram. Har to valg her:hvilken en burde jeg velge? Microsoft Windows Vista Ultimate OEM Norsk 64-bit DVD-versjon Microsoft Windows Vista Ultimate SP1 64-bit Norsk OEM //Oscarmr Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Oscarmr: Jeg ser at flere butikker regner de 2 produktene som ett og samme produkt. Bare sørg for at du får MED SP1 innebygget, så er det greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå