uranus Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hei! Holder på å lage en kode som henter ut medlemmene fra phpbb forumet, men jeg vil eklskludere group_id 6 siden det er botene. Er det noen som kan hjelpe? Her er koden: <h2>Medlemsliste</h2> <?php require_once('nyhet/mysql_connect.php'); $sql = "SELECT * FROM phpbb_users ORDER BY user_id ASC"; $result = mysql_query($sql); ?> <table width="100%"> <tr align="left"><th>Brukernavn:</th> <th>Poster:</th> <th>Bruker ID:</th> <th>Registrert:</th> </tr> <?php while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { ?> <tr align="left"><th><a href="http://tgatebil.no/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=<?php echo $row['user_id']; ?>"><?php echo $row['username']; ?> </a> </th> <th><?php echo nl2br($row['user_posts']); ?> <?php echo nl2br($row['group_id']); ?></th> <th><?php echo nl2br($row['user_id']); ?></th> <th><?php echo nl2br(date("d/m/Y - H:i:s",$row['user_regdate'])); ?></th> </tr> <?php } ?> </table> Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hva med å prøve følgende som query? SELECT * FROM phpbb_users WHERE `group_id` != 6 ORDER BY user_id ASC Lenke til kommentar
uranus Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Konge Men hva om jeg vil legge til flere grupper jeg vil ekskludere? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg vet at følgende vil fungere, men jeg er usikker på om det er en enklere/mer produktiv måte å gjøre det på: SELECT * FROM phpbb_users WHERE `group_id` != 6 AND `group_id` != 7 ORDER BY user_id ASC Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 SELECT * FROM phpbb_users WHERE `group_id` NOT IN (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7) ORDER BY user_id ASC Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Supert, Jonas! Jeg tenkte det var en bedre måte å gjøre slikt på, men jeg visste ikke helt hva jeg skulle søke etter for å finne riktig svar. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Tusen hjertelig Ble forøvrig slik: http://tgatebil.no/?s=medlemsliste Endret 19. juli 2008 av uranus Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Ser ut som du regner ut antall sider litt feil. De siste sidene inneholder ikke noe data. Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 det kan hende han dimensjonerer sidene ut i fra total antall rader i tabellen og viser kun rader hvor han velger bort 1 eller 2 grupper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå