TheHolyDuck Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) har planer om og bygge meg en stillegående og liten pc. Ikke en htpc, men noe lignende og dette er det forumet som passet best jeg ser derfor på og lage en egen mer stillegående kjøleløsning for et mini-itx kort. problemet er det at prossessorene på slike kort er for "svake" i forhold til mine video decodings behov da 720p mpeg-4 part 10, også kjent som h264 er ganske cpukrevende Det fine med mini-itx kortene fra VIA er jo det at de har en innebygd h264 decoder som i TEORIEN skal funke med XVMC (XVideo Motion Compensation) på linux. Har hørt veldig delte meninger om dette faktisk funker, og hvor mye effekt det faktisk har. (er kanskje endel manglende punktsetting og andre skriveleifer i innlegge) Endret 19. juli 2008 av TheHolyDuck Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Popcorn Hour er vel basert på dette VIA chipsettet og linux? Den klarer dekoding av 1080p. Men bygger du den selv må du nok kompilere det meste selv. men intresant prosjekt http://www.networkedmediatank.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå