Gå til innhold

DVD bibliotek på ekstern HDD?

rstrr

Anbefalte innlegg

Bruker Vista og har ekstra HDD m/2x500GB. Det er spør om ca. 400 DVD filmer.

Tenker jeg feil i å lagre DVDne på HDD. Eller brenner man bare for å sikre samling. Hvis ikke, er Roxio som jeg har, verktøy for dette? Har også musikk i flac format lagra på samme sted. Finner egentlig bare olike komprimering- og brenningprogrammer.

rstrr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva er det du egentlig er ute etter?

et program som kan la deg lage et dvd bibliotek over det du har av filmer?

Et program for og lage kopi av dvd-ene?

Hva folk bruker for og ta backup av sine dvd-er?

jeg hadde før 4x320 gb med backup av mine dvd-er og spill som jeg hadde kjøpt i tilfelle jeg skulle få ripe i dem. til slutt fant jeg ut det ville bli billigere og bare brenne dem ut på dvd-er og bare ta backup av de tingene som en gang iblandt tok en ripe eller lignende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
:p

Mest interessant var backup. Hva slags rutiner andre har med sine dvdne. HDD lever ca. 3 år! cd og dvd minst dubbelt?

Det var inreressant å høre kommenten din. Takk

Vis du behandler dvd-ene pent, ikke riper dem, har dem riktig oppbevart så skal de holde en god stund vis du kjøper litt kvalitets dvd-er og ikke disse 100 stykk til 50 kr for de kan jo vare litt kortere.

Jeg hadde også et problem med at etter en stund så døde harddiskene, så jeg hadde 2x320 gb backup. så hver harddisk var klonet 1 gang. Men det ble utrolig dyrt i lengden og alt for mye arbeid, så jeg solgte alle harddiskene eller returnerte dem og fikk penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...