NinjaGaiden Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Okey.. Siden dette er relatert til Xbox360, så velger jeg å poste det i Microsoft forumet,siden det forhåpentligvis er en del 360 brukere som vet løsningen. Jeg er nettopp kommet meg online. Fikk min nye "Allied Telesyn AT-IMG634W" ruter, som jeg koblet meg opp, og er online med. Men når jeg tester "connectionen" via Xbox Live, så får jeg opp at NAT er satt til moderat. (Og dermed har jeg problemer med å kunne "Private chatte med noen venner på listen min) Så jeg tok en telefon til BKK, og forhørte meg om problemet. De sa at ruterene deres var sperret (Av sikkerhetsmessige grunner), men at de hadde aktivert DMZ (EN spesiell IP adresse jeg kunne bruke på min egen ruter for å, hvor all trafikk inn til meg er åpen, og at jeg kunne styre portåpninger selv.) Siden jeg er helt fersk i dette med oppsett av ruter, så fulgte jeg en kort "innstruksjon" på www.smarthjem.no, hvor det stod at jeg måtte plugge en ethernet kabel inn i den ene Lan-porten min, og den andre enden av kabelen inn i WAN. Når har jeg ikke noe WAN port på min ruter. Bare: LAN1, LAN2, LAN3, LAN4, ADSL, PSNT og Voice Ports: Tel1 og Tel2. Følgende, så stod det i beskrivelsen, at når jeg koblet andre enden i WAN porten, så kunne jeg konfigurere innstillingene på ruteren min selv, og at jeg skulle bruke følgende IP-adresser på WAN siden av min ruter: Statisk IP Adresse IP adresse: 192.168.80.80 Subnett maske: 255.255.255.0 Default gateway: 192.168.80.1 Primary DNS Server: 62.97.193.3 Secondary DNS Server: 62.97.193.53 Okey.. Jeg er helt fersk i det med i "åpne porter", og kaller en spade, for en spade, og sier direkte ut: Jeg har ikke peiling. Om det er noen med-Xbox360 "commerades" som har peiling på det "overnevte" temaet, og kunne skrevet en mer nøyaktig og detaljert løsning for meg, så hadde jeg satt stor pris på det. Endret 19. juli 2008 av NinjaGaiden Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har heller ikke peiling på sånt men i mitt tilfelle så ringte jeg bare ISP'n min å forklarte de situasjonen å de stilte den inn til open for meg Kan vere en mulighet hvis du ikke får annen hjelp eller klarer det selv Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har heller ikke peiling på sånt men i mitt tilfelle så ringte jeg bare ISP'n min å forklarte de situasjonen å de stilte den inn til open for meg Kan vere en mulighet hvis du ikke får annen hjelp eller klarer det selv ISP´n???? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Google fikser det meste. . IPS er nettlevrandøren din. Lenke til kommentar
BigRazer Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Min og var sånn, men jeg lette litt rundt på diskusjon.no. Og hørte rykter om at vist NAT stod på ''moderate'' så kunne det være at UnUp ikke var satt på. Så gå innpå innstilingene til routern din, og se om du må enable UnUp. For og gjøre innstilinger på routern din skriv ip-adressen din innpå URL, så skriver du brukernavnet ditt og passordet. vist du ikke har passord eller brukernavn til internett er brukrnavnet bare admin og passordet er password eller kan være 1234. Så får du bare se etter et sted det står ''enable UnUp'' BiG Endret 19. juli 2008 av BigRazer Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg har heller ikke peiling på sånt men i mitt tilfelle så ringte jeg bare ISP'n min å forklarte de situasjonen å de stilte den inn til open for meg Kan vere en mulighet hvis du ikke får annen hjelp eller klarer det selv ISP´n???? Ja ISP = Internet Service Provider. Nettleverandøren din som nypis sa Lenke til kommentar
NinjaGaiden Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Min og var sånn, men jeg lette litt rundt på diskusjon.no. Og hørte rykter om at vist NAT stod på ''moderate'' så kunne det være at UnUp ikke var satt på. Så gå innpå innstilingene til routern din, og se om du må enable UnUp. For og gjøre innstilinger på routern din skriv ip-adressen din innpå URL, så skriver du brukernavnet ditt og passordet. vist du ikke har passord eller brukernavn til internett er brukrnavnet bare admin og passordet er password eller kan være 1234.Så får du bare se etter et sted det står ''enable UnUp'' BiG Det var noe av det første jeg prøvde.. Prøvde alt fra Admin, til brukernavn og passord jeg fikk tilsendt av BKK, for å logge på nettverket. Så da var det jeg ringte til dem, og de sa at "Ruterene" deres var sperret, slik at en ikke kunne gå inn selv. Det var derfor han brakte på bane den formelen jeg beskrev i første post,ang. DMZ Lenke til kommentar
BigRazer Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Min og var sånn, men jeg lette litt rundt på diskusjon.no. Og hørte rykter om at vist NAT stod på ''moderate'' så kunne det være at UnUp ikke var satt på. Så gå innpå innstilingene til routern din, og se om du må enable UnUp. For og gjøre innstilinger på routern din skriv ip-adressen din innpå URL, så skriver du brukernavnet ditt og passordet. vist du ikke har passord eller brukernavn til internett er brukrnavnet bare admin og passordet er password eller kan være 1234.Så får du bare se etter et sted det står ''enable UnUp'' BiG Det var noe av det første jeg prøvde.. Prøvde alt fra Admin, til brukernavn og passord jeg fikk tilsendt av BKK, for å logge på nettverket. Så da var det jeg ringte til dem, og de sa at "Ruterene" deres var sperret, slik at en ikke kunne gå inn selv. Det var derfor han brakte på bane den formelen jeg beskrev i første post,ang. DMZ Spurt om de kan endre innstilinger da? Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Sorry for den lille necroen! Trenger litt hjelp :/ Får strict NAT hver gang jeg kjører connection testen på Xbox 360, har en netgear wpn824v2 router hvis dette hjelper. Lenke til kommentar
041204 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 http://www.portforward.com/ Prøv å restarte routeren. Hvis ikke: Trykk på Start > Kontrollpanel > Nettverks og Internett koblinger > Nettverkstilkoblinger > Høyre klikk på Lokal Tilkobling > Trykk Egenskaper > Trykk avansert øverst > Trykk instillinger for brannmur > Trykk Unntak > Legg til port > Legg til tilsammen seks porter med nummerene 88, 2074, 3074. Det blir altså tre porter med disse nummerene i TCP og tre porter med disse nummerene i UDP. Husk å la alle de seks portene stå åpne til alle datamskiner. Du kan også skjekke om UPnP Rammenettverket står på åpen, UPnP Rammenettverk ligger i listen over alle porter, trykk på den og trykk rediger, trykk endre område på først TCP og UDP etterpå og åpne begge portene til "Alle datamaskiner". Evt. kan du også skjekke rundt med brannmurer, og prøve deg fram. Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Kanskje litt dumt / sarkastisk spørsmål, men hvordan kan det gjøre noe med routeren hvis man ordner på egne nettverkstilkoblinger? Edit: Forresten.. er jeg fucked hvis jeg har nyeste firmware til routeren min, mens bare den forrige firmwaren er kompatibel til live? Endret 9. august 2008 av DragonsHeaven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå