ovzer Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Men altså: I det du parkerer på den måten du har gjort impliserer dette at du har ligget i feil kjørefelt en stund mens du gjorde det. Det samme gjelder når du skal ut igjen. Skjønner godt den loven, og den er sannsynligvis laget for å unngå at sånne som deg forstyrrer motgående trafikk med en keitete parkering; du må jo faktisk stoppe trafikken i begge kjøreretninger for å kjøre deg ut/inn! EDIT: skrevet av mads-b Låner PC'en for øyeblikket ^^ Endret 19. juli 2008 av ovzern Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Men altså: I det du parkerer på den måten du har gjort impliserer dette at du har ligget i feil kjørefelt en stund mens du gjorde det. Det samme gjelder når du skal ut igjen. Skjønner godt den loven, og den er sannsynligvis laget for å unngå at sånne som deg forstyrrer motgående trafikk med en keitete parkering; du må jo faktisk stoppe trafikken i begge kjøreretninger for å kjøre deg ut/inn! EDIT: skrevet av mads-b Låner PC'en for øyeblikket ^^ Nei,for det er IKKE enveiskjørt i den gaten.Og det er ikke flere kjørefelt i gaten,som er maks 100 meter lang. Endret 19. juli 2008 av Angels Eye Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Nei,for det er IKKE enveiskjørt i den gaten.Og det er ikke flere kjørefelt i gaten,som er maks 100 meter lang. Skal du parkere i 'feil' retning så *må* du faktisk krysse veien. Og har dermed feil retning i motsatt kjørefelt idet du gjør det Akkurat det samme skjer når du skal ut av parkeringsplassen. Endret 19. juli 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Nei,for det er IKKE enveiskjørt i den gaten.Og det er ikke flere kjørefelt i gaten,som er maks 100 meter lang. Hvis den ikke er enveiskjørt og det ikke er flere kjørefelt så vil det si at biler kjører i begge retninger i samme kjørefelt og det tror jeg det blir ulykker av du. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg prøver iallefall unngå å parkere på motsatt side av veien, for sikten er faktisk dårligere. Det som jeg synes er litt rart er at det blir registrert "engelske" biler i norge(fører på høyre side). Tenke på hvordan sikten er i svingene når man sitter i "passasjersetet", ser ikke like langt rundt svingen der... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Nei,for det er IKKE enveiskjørt i den gaten.Og det er ikke flere kjørefelt i gaten,som er maks 100 meter lang. Hvis den ikke er enveiskjørt og det ikke er flere kjørefelt så vil det si at biler kjører i begge retninger i samme kjørefelt og det tror jeg det blir ulykker av du. Kan godt ta bilde og legge ut til deg viss du har ondt for å se det for deg Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...;ordbok=bokmaal http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...;ordbok=bokmaal Hvilken av de to er det bare én av? Hvis du ser tegningen min på siste post på side 1 så vil du se en kjørebane med to kjørefelt hvor det står en bil rett og en bil galt parkert på høyre side av gaten. Edit: Men jeg har veldig lyst til å se en vei med kun ett kjørefelt som ikke er enveiskjørt... Endret 20. juli 2008 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Kan godt ta bilde og legge ut til deg viss du har ondt for å se det for deg Ja, for Guds skyld, vær så snill. Jeg vil gjerne se hvordan du skal forklare dette : "På en väg får fordon stannas eller parkeras endast på högra sidan i färdriktningen." Det gjorde den også, bare at den stod andre veien......høyre side er nå høyre side uansett hvilken vei bilen peker? Kanskje det bare er meg (og en haug med andre debattanter) som ikke skjønner det, så vi trenger nok en utfyllende tegning, ja. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Man burde aldri skrive det man mener når man er forbanna Forøvrig hadde jeg bare ignorert parkeringsboten på lik linje som mange andre: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.3848478 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Edit: Men jeg har veldig lyst til å se en vei med kun ett kjørefelt som ikke er enveiskjørt... Vet om flere broer som er bare 3,5-4 meter brede, og bortimot 100 m lange, hvor man helst bør bli enige med bilen i andre enden om hvem som skal stoppe. En smal "vestlands-vei" med møteplasser i jevn avstand er jo i praksis omtrent bare ett kjørefelt bred mellom møteplassene, men like fullt uten å være enveiskjørt.. Har du ikke sett Fleksnes? Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Edit: Men jeg har veldig lyst til å se en vei med kun ett kjørefelt som ikke er enveiskjørt... Vet om flere broer som er bare 3,5-4 meter brede, og bortimot 100 m lange, hvor man helst bør bli enige med bilen i andre enden om hvem som skal stoppe. En smal "vestlands-vei" med møteplasser i jevn avstand er jo i praksis omtrent bare ett kjørefelt bred mellom møteplassene, men like fullt uten å være enveiskjørt.. Har du ikke sett Fleksnes? Jada, jada... men gi nå trådstarter en sjanse til å beskrive situasjonen slik han selv så eplekjekt har lovet (og vi har etterspurt): Kan godt ta bilde og legge ut til deg viss du har ondt for å se det for deg Ja, for Guds skyld, vær så snill. Jeg vil gjerne se hvordan du skal forklare dette : "På en väg får fordon stannas eller parkeras endast på högra sidan i färdriktningen." Det gjorde den også, bare at den stod andre veien......høyre side er nå høyre side uansett hvilken vei bilen peker? Kanskje det bare er meg (og en haug med andre debattanter) som ikke skjønner det, så vi trenger nok en utfyllende tegning, ja. Endret 22. juli 2008 av Gaidaros Lenke til kommentar
Strange_quark Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Det er jo også sånn i Norge at man ikke skal parkere nærere enn fem meter fra et gangfelt. Dette står det (nesten) aldri skilt om, det betyr ikke at en utlending slipper bot av den grunn. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Det er jo også sånn i Norge at man ikke skal parkere nærere enn fem meter fra et gangfelt. Dette står det (nesten) aldri skilt om, det betyr ikke at en utlending slipper bot av den grunn. Det finnes enkelte som ikke klarer å fungere uten skilt i hverdagen, ellers så går alt i stå for dem. Jfr: Og hvordan mener de at eg skal vite dette??? Sto jo faen meg ikke ett skilt engang! Venter fremdeles på tegning fra trådstarter. Endret 22. juli 2008 av Gaidaros Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Og hvordan mener de at eg skal vite dette??? Sto jo faen meg ikke ett skilt engang! Nå høres du ut som en tre-åring... Strengt tatt trenger det ikke stå skilt om enhver ting som er lov eller forbudt. Det er din jobb å sette deg inn i landets lover og regler. Hvis du kommer til England, så står det sannsynligvis ingen skilt at du må kjøre på venstre side av veien. Ifølge ditt resonnement er det da ok å kjøre på høyre side av veien siden det ikke står noe skilt om det motsatte. Det står jo heller ikke noe skilt her i Norge om at du må kjøre på høyre side av veien, men det vil jo ikke si at det dermed er valgfritt. Man trenger slettes ikke ha noe skilt opp i nasa for å få opplyst om enhver lov, da hadde det jaggumeg vært mange skilt rundt omkring. Faktisk så gjør det. Straks man kommer av ferja står det store skilt om at man må huske venstrekjøring På samme måte som det i lange tider stod skilt ved den norske grensa som informerte om at det var påbudt med kjørelys også på dagtid. (har ikke sett slike skilt i det siste - finnes de enda?) Forøvrig er jeg helt enig med deg. Dårligere unnskyldning skal man lete lenge etter. Å ikke sette seg inn i trafikkreglene i landet man oppholder seg i, for deretter å sutre og bruke det som unnskyldning når man får bot minner meg om holdningene vi hadde på barneskolen. Endret 22. juli 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 De skiltene står der fortsatt. På begge sider av grensen faktisk, siden det nå også er opbudt i Sverige Men det står jo da f.eks ikke noe skilt om parkering 5 meter fra kryss, bussholdeplass osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå