IcedInsanity Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Fikk parkeringsbot i Sverige idag......fordi bilen stod FEIL VEI!!!!!! HALLO!!!!!!!!! 600 SEK for at bilen stod med nesen feil vei!!!! FY FAEN.....FUCK JÆVLA Sverige!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Og? Hva skal man diskutere her? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Om noen vet om denne loven er ekte? Har prøvd å søke,står at det er i henhold til kapittel 3 paragraf 52,men finner ikke den noen sted.... Noen som har kjennskap til lover osv i Sverige? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ah. Det var lit vanskelig å skjønne hva du lurte på med det førsteinnlegget. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Sto det noen skilt som sa at bilen måtte stå i en bestemt vei på stedet? Hvis det sto, på svensk da,"vennligst parker med fronten utover...". Så anser jeg ikke det som et påbud, mer som en oppfordring... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Nei,det stod ingenting,stod at det var parkeringssone,at det var forbudt å stå der mandager mellom 08-20 00.Men ingenting mer.Føler meg lurt! Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 På en väg får fordon stannas eller parkeras endast på högra sidan i färdriktningen. Om det finns järnvägs- eller spårvägsspår på högra sidan, får dock fordon stannas eller parkeras på vägens vänstra sida. På vägar med enkelriktad trafik får fordon även i andra fall stannas eller parkeras på vänstra sidan. Ett fordon skall stannas eller parkeras så långt från körbanans mitt som möjligt och i vägens längdriktning. Parkering skall ske utanför körbanan, om vägförhållandena medger det. Vid stannande eller parkering på en parkeringsplats, som utom tättbebyggt område är anordnad i omedelbar anslutning till vägen, bör om möjligt en parkeringsplats till höger i färdriktningen användas. google er fint. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Nei,det stod ingenting,stod at det var parkeringssone,at det var forbudt å stå der mandager mellom 08-20 00.Men ingenting mer.Føler meg lurt! Kanskje du burde klage da? Selv har jeg, i norge da, fått P-bot et sted skiltet var gjemt. Måtte liksom kjøre motsatt retning for å se skiltet, skulle et raskt ærend, så var det gjort. En gang klaget jeg (husker ikke om det var tilfelle over), fikk ikke medhold, klaget videre og tapte. Enden på visen var at saken ble "glemt". Så jeg fikk aldri varsel om å betale boten, så da ser jeg på saken som vunnet likevel :!: Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 "På en väg får fordon stannas eller parkeras endast på högra sidan i färdriktningen." Det gjorde den også, bare at den stod andre veien......høyre side er nå høyre side uansett hvilken vei bilen peker? Lenke til kommentar
bjaraas Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Om man parkerer langs en vei, så skal bilen stå samme vei som trafikken går. Derfor at man kun skal parkere på høyre side av kjøreretningen. Var samme regel i Norge for endel år siden også, men den ble tatt bort. Endret 19. juli 2008 av bjaraas Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 "På en väg får fordon stannas eller parkeras endast på högra sidan i färdriktningen." Det gjorde den også, bare at den stod andre veien......høyre side er nå høyre side uansett hvilken vei bilen peker? "Fartsretningen" er bestemt av den veien bilen peker. Med mindre du kan godtgjøre at bilen din er laget for å primært gå i revers så har du ingen sak. I illustrasjonen under så angir pilen (/\ og \/) fronten på bilen. | || | | || | | || | /\ | |::| || | |::| <= Riktig | \/ || /\ | | || |::| | | || | |::| <= Galt | || | \/ | || | Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 "På en väg får fordon stannas eller parkeras endast på högra sidan i färdriktningen." Det gjorde den også, bare at den stod andre veien......høyre side er nå høyre side uansett hvilken vei bilen peker? Det står jo at den skal stå i kjøreretningen. Du må nok betale, ja Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Og hvordan mener de at eg skal vite dette??? Sto jo faen meg ikke ett skilt engang! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Det er ditt ansvar å kjenne loven i ethvert land du oppholder deg i. Endret 19. juli 2008 av G2Petter Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Det er ditt ansvar å kjenne loven i ethvert land du oppholder deg i. Men en sånn lov kunne ikke NOEN tenkt seg engang.. Lenke til kommentar
Slutsky Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hva er problemet? Er det ikke ganske logisk at du ikke skal parkere mot kjøreretningen? Kunne vertfall aldri falt meg inn å parkere mot kjøreretningen. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Det er ditt ansvar å kjenne loven i ethvert land du oppholder deg i. Men en sånn lov kunne ikke NOEN tenkt seg engang.. Det er mange rare lover i mange rare land. Uansett hvor teit du måtte mene det er, så er det fortsatt ditt ansvar å sette deg inn i lovene i det landet du skal oppholde deg i. Spesielt når man skal kjøre bil er det endel regler som er annerledes. "Jeg visste ikke" er ikke gyldig frifinnelsesgrunn hverken i Sverige eller her i Norge for den saks skyld. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Om noen vet om denne loven er ekte? I mange land er det ikke lov å stå parkert mot kjøreretningen. Både Sverige og Danmark f.eks. Lenke til kommentar
Gaidaros Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Og hvordan mener de at eg skal vite dette??? Sto jo faen meg ikke ett skilt engang! Nå høres du ut som en tre-åring... Strengt tatt trenger det ikke stå skilt om enhver ting som er lov eller forbudt. Det er din jobb å sette deg inn i landets lover og regler. Hvis du kommer til England, så står det sannsynligvis ingen skilt at du må kjøre på venstre side av veien. Ifølge ditt resonnement er det da ok å kjøre på høyre side av veien siden det ikke står noe skilt om det motsatte. Det står jo heller ikke noe skilt her i Norge om at du må kjøre på høyre side av veien, men det vil jo ikke si at det dermed er valgfritt. Man trenger slettes ikke ha noe skilt opp i nasa for å få opplyst om enhver lov, da hadde det jaggumeg vært mange skilt rundt omkring. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 "På en väg får fordon stannas eller parkeras endast på högra sidan i färdriktningen." Det gjorde den også, bare at den stod andre veien......høyre side er nå høyre side uansett hvilken vei bilen peker? "Fartsretningen" er bestemt av den veien bilen peker. Med mindre du kan godtgjøre at bilen din er laget for å primært gå i revers så har du ingen sak. I illustrasjonen under så angir pilen (/\ og \/) fronten på bilen. | || | | || | | || | /\ | |::| || | |::| <= Riktig | \/ || /\ | | || |::| | | || | |::| <= Galt | || | \/ | || | Det er jo litt forståelig da. Litt krøkkete å kjøre ut av slik "feilparkering". Man ser jo ikke så godt når man sitter på "feil" side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå