Vitamin Bjørn Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Har et problem med min xbox, På dashbordet sier xboxen at HDTV output er disabled, selv om den ikke er det. Så jeg får ikke til å kjøre 720p! Noen som kjenner til dette problemet? Har prøvd å starte den opp på TV og så slå av og skifte tilbake igjen men fortsatt samme problem. Når jeg velger 720p så dukker det opp en sidebar der det står at settingen er forandret og om jeg vil beholde den. velger ja, så ser jeg i et brøkdels sekund at den kjører 720p før den går tilbake til 480p. Kabelen går gjennom en Pioneer forsterker Endret 19. juli 2008 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Har samme forsterker som deg å den skal så vidt jeg vet støtte opptil 1080p på HDMI outputs men regner med at den støtter det samme over komponent også så forsterkeren er nok ikke problemet. Er det komponent du bruker? Eneste jeg kan tenke meg som er feil er enten innstilling på selve TVen eller at du har glemt å stille den bryteren på pluggen med komponent og analog kablene inn til konsollen på HDTV Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Tviler på forsterkeren er problemet ja, den bare vidersender signalet. Det komponent som blir brukt ja. Bryteren står på HDTV, har sjekket flere ganger, men fortsatt så vil den ikke over på 720p. Jeg er faktisk usikker hvor lenge det har vært slikt og La bare plutselig merke til at skjermen var ganske blurrete. TV'en kan heller ikke ha noe med det å gjøre. Er ingen relevante innstillinger for dette her inne på menyen. Begynner å lure på om det er noe galt med bryteren på xbox kabelen. Endret 19. juli 2008 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Tar en uskyldig bump jeg. Prøvde å spille COD4 isted men gav opp da det var så elendig bilde pga jeg må kjøre 480p. Teksten var uleselig nesten jo! Gi en lyd om noen her har vært borti samme problem! Skal låne en kabel og teste om det funker da, om det er samme problem der må vel boksen inn på rep. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Du kan jo ta med boxen på elkjøp eller lignende å spørre om du kan få koble den opp der å teste om du kan få de hd oppløsningene du vil ha? Kansje de vet hva som kan vere problemet også Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 Har jobbet på elkjøp og kjenner folket der. De vet mindre enn meg på dette området Men vet det ligger en kabel på lageret som jeg skal opp å låne imårra. Så får jeg se om det er den som er problemet. Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 har du forsøkt å koble direkte til tv og ikke om forsterkeren, da kan du iallefall luike ut den feilkilden.... Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Så du har koblet Xbox'en til forsterkeren med komponent og tv'en med hdmi? dvs: [xbox] -komponent-> [forsterker] -hdmi-> [tv] ? Er du sikker på at forsterkeren greier gjøre om signalet skikkelig? Husker jeg hadde litt problemer da jeg koblet xbox'en til forsterkeren min med komponent. Var vel 720p, men bildet var veldig urolig og kjipt. Dette løste seg da jeg byttet til hdmi. Tror jeg ville gjort som forrige poster sier og koble kabelen rett i tv'en for å se om det er forsterkeren som lager krøll. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Sjokoladekake: Hvis du har koblet det sånn som lektroulv beskriver over så kan jeg si med sikkerhet at forsterkeren ikke støtter convertering fra component til hdmi. Står iallefall det på info siden om forsterkeren på pioneer.no. "VSX-1017 THX-godkjent AV-receiver 1080p Eksklusiv multikanals AV-receiver klar for 1080p. Kraftig forsterker på 7 x 150 watt. HDMI-switch for bilde (kan ikke konvertere andre innsignaler til HDMI). USB-tilkobling for avspilling av musikk fra minnepinne eller MP3-spiller. Avansert MCACC-kalibrering med 9-bånds EQ, dette er både lettvint og ikke minst svært bra." Endret 6. august 2008 av XtaZ Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Klar over at den ikke kan konvertere Her er det komponent hele veien fra XBOX til TV. Byttet kabel med en jeg fant på lageret på Elkjøp, da funket det, så virker som det var kabelen. Probleme solved! Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Klar over at den ikke kan konvertere Her er det komponent hele veien fra XBOX til TV. Byttet kabel med en jeg fant på lageret på Elkjøp, da funket det, så virker som det var kabelen. Probleme solved! Bra du fikk fikset det da Lenke til kommentar
roesen Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Får seg vel en liten bump denne nå. Bleh, samme problemet som jeg har.. så da må jeg altså kjøpe en helt ny kabel da. Bra de legger ved defekte kabler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå