insane1 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hei! Har et P5B-VM HDMI hovedkort med 8.1 onboard lydkort (Realtek). Kjører Windows Vista Ultimate 64bit, men får av en eller annen merkelig grunn bare opp valg med 2 kanals lyd i konfig. Har prøvd gamle og nye drivere fra Asus, samt Realtek sine egne drivere. Lyden i stereo er veldig fin, men det blir ikke helt det samme for å si det mildt.. Det som er snodig her, er at når jeg tester DTS lyd gjennom windows, så har jeg lyd i alle høyttalerene, samme med DD, men gjennom f.eks. VLC får jeg bare valgt stereo, samme som i windows generelt sett. Irriterende nok blir jo Realtek programvaren mer og mer mangelfull jo nyere den blir. Den siste utgaven kan du ikke velge antall høyttalere i engang, du må gjøre det i Windows, og jeg lurer på om det er der krøllet sitter. En annen snodig ting er at i winamp kjører den faktisk opp sub'en også, men den kommer det ikke noe lyd ut av hvis jeg tester spessifikt på 2 kanaler. Høres ut som om mediasenteret mitt har tatt seg ferie her Tips anyone? Spec: Kabinett: Chieftec HT-01B Hovedkort: Asus P5B-VM HDMI CPU: Intel E6400 RAM: 4GB Disk: 320GB Seagate Optisk: Sony Optiarc 7200 Lydsystem: Logitech Z-5500 TV: Sony Bravia 40" 1080p pure HD -Insane1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå