gemosli Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Har en Maxtor MaXLine II 300GB ATA/133 HDD som streika for meg. Er det noen som har erfaring med å overføre platene til en ny disk, som virker, for å hente ut bildene der? Maxtoren er helt død og det luktet brent av den ingen synlig brente komponenter så jeg føler på meg at motoren er ødelagt. Vet at man ikke skal åpne de grunnet støv men jeg hadde lyst å prøve å berge bildene. Garantien har gått ut for lenge siden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Lykke til med den operasjonen. Nå er det sånn at lesehodet i disken ligger ca 1 nanometer over skiven og flyter på en pute av luft. kommer hodet borti eller blir for langt unna skivene, er disken mest sannsynlig FUBAR.. IBAS har ustyr for å lese av disker i egne laboratorier, men du må nok regne med 5-10 000 for den jobben... Lenke til kommentar
runerask Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Lykke til med den operasjonen. Nå er det sånn at lesehodet i disken ligger ca 1 nanometer over skiven og flyter på en pute av luft. kommer hodet borti eller blir for langt unna skivene, er disken mest sannsynlig FUBAR..IBAS har ustyr for å lese av disker i egne laboratorier, men du må nok regne med 5-10 000 for den jobben... Jeg har en maxtor 250GB inne hos Ibas. Må regne 6-10.000 kr i utgifter..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå