Aurela Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg kom ikke inn på ønsket studium i år, og tenker derfor å ta noen flere fag som privatist for å øke poengene mine. Kommer til å studere ved universitet/høyskole og få noen poeng derifra med de kommer jo bare med ordinærkvoten og ikke primær. Tenker derfor å ta noen vgs fag ved siden av før å øke også primærkvoten min. Jeg har allerede valgfagene 2 og 3 bio, 2 og 3 SK (A) og 3 Engelsk. Har ikke matte, fysikk eller kjemi og kan ikke tenke meg at det er noen fag jeg kan lese til selv og få ok karakterer (femmer eller høyere). Tenker gjerne på to-timers fag eller andre fag dere mener er enkle. Engelsk er forresten heller ikke noe for meg fordi jeg er elendig gramatisk. Er det f.eks. noen som har tatt psykologi A/B som kan si noe om det var vansklig/lett og om dere tror det kan være et fag å lese på uten å gå på noen skole? Andre "enkle" fag? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Geografi var et latterlig enkelt fag på den gamle reformen (L97). Sjekk det ut. Evt spe på med eldre historie? Litt å lese men ikke et vanskelig fag. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Geografi er samme faget etter reformen også. VK1 og VG1 hadde i hvert fall nøyaktig samme lærebok på en skole i nærheten av mitt hjemsted. Lekende lett fag forresten, så det kan anbefales. Endret 19. juli 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
conolo Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hvilken geografi mener du? Den 3-timers geografien (studieretningsfag) eller den man har som fellesfag hvis man går allmenn og ikke økonomi (2-timers) ?? Lenke til kommentar
K.. Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg sikta til totimersfaget en hadde felles. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Psykologi, samfunnskunnskap og biologi er vel greie fag? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Kan man fortsatt velge psykologi? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Kan man fortsatt velge psykologi? Å, stemmer det! Kanskje det ikke går an lenger. I så fall: se bort fra det forslaget! Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Geografi, eldre og nyere historie, religion, samfunnslære og rettslære er vel noen forslag. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Om du mangler alle realfagene er det vel ingen tvil om hvilke fag du burde da. De vil jo gi deg ekstrapoeng mer hjelpsomme enn 6er i samtlige andre fag, nesten i hvert fall. Lenke til kommentar
Aurela Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Geografi, eldre og nyere historie, religion, samfunnslære og rettslære er vel noen forslag. Jeg har alle de nevnte fagene bortsett fra rettslære som jeg ikke valgte fordi den delen av ØKI-faget som handlet om rettslære-ting var gruelig kjedelige, så det blir utelukket. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 2KJ kan du fint lese på egen hånd. 2MX er også overkommelig bare du har litt struktur. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 2KJ kan du fint lese på egen hånd. 2MX er også overkommelig bare du har litt struktur. men eksamen blir jo muntlig, med lab,øvelser...blir ikke det litt vansklig? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Er det f.eks. noen som har tatt psykologi A/B som kan si noe om det var vansklig/lett og om dere tror det kan være et fag å lese på uten å gå på noen skole? Andre "enkle" fag? Jeg jobbet med psykologi A-pensum i to dager (ikke særlig intensivt), og det holdt til en firer, så det skal være grei skuring. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 (endret) Noen som kan si hvilke av disse fagene som er enklest å få bar i ved en eksamen, da disse gir realfagspoeng neste år.. Endret 22. juli 2008 av MyoK Lenke til kommentar
Aurela Skrevet 22. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2008 Noen som kan si hvilke av disse fagene som er enklest å få bar i ved en eksamen, da disse gir realfagspoeng neste år.. Jeg syntes 2bi var lett og kjenner to som har tatt det som privatist og fikk 6'er, 3bi er ikke så værst det heller men det er en god del å lese og mye å pugge. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Noen som kan si hvilke av disse fagene som er enklest å få bar i ved en eksamen, da disse gir realfagspoeng neste år.. Jeg syntes 2bi var lett og kjenner to som har tatt det som privatist og fikk 6'er, 3bi er ikke så værst det heller men det er en god del å lese og mye å pugge. tok de det som privatist...er det ikke en del labøvelser på eksamen? Lenke til kommentar
Aurela Skrevet 23. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2008 Noen som kan si hvilke av disse fagene som er enklest å få bar i ved en eksamen, da disse gir realfagspoeng neste år.. Jeg syntes 2bi var lett og kjenner to som har tatt det som privatist og fikk 6'er, 3bi er ikke så værst det heller men det er en god del å lese og mye å pugge. tok de det som privatist...er det ikke en del labøvelser på eksamen? Jeg tok det på videregående. Men de jeg kjenner som har tatt det som privatist har ikke fått forsøk. En av dem måtte se i en mikroskop og forklare hva slags plante det var (bregneplante) og hva som kjennetegner bregneplanter. Trebi er skriftlig og der får man (nesten garantert) å skrive litt om feltarbeide man har hatt (eller som man har tenkt gjennom, bare om miljø på tenkt sted, næringsnett og sånt). Snakk med privatistkontoret ditt og hør om hva de tenker å gjøre med forsøk og sånt du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå