ChillyWilly Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Er det noen som har erfaring med de turboene biltema selger? Bra kvalitet? På min 98 mod audi 1.9 tdi har turboen mest sannsynlig tatt kvelden. Hva anbefaler dere? Kjøp av ny eller bytteturbo ? (har ikke kommet så langt at jeg har sett på prisene enda) Lenke til kommentar
citronen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Ehm... For å være helt ærlig synes jeg du skal styre unna biltema. Hva mer kan jeg si? Selv kjøper jeg ikke olje eller oljefilter på biltema. Enkelt og greit; Men kanskje ikke all verdens kvalitet. Siden du har Audi; ville jeg kikket litt på audi og volkswagen-klubb-forumet, og kanskje sett om det var noen andre muligheter enn biltema. Har selv dårlig erfaring med innbyttte-deler; så, det er ikke en løsning jeg vil anbefale. Haggbard _ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Har hørt rykter om at biltema turboene er garrett aggregater så da er dem av meget god kvalitet, om dette er tilfellet kan jeg ikke garantere. Men skal du billigst mulig ut av dette kan du kjøpe ny turbo på e-bay for 2000 kroner inkl. frakt. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg vil tro en biltematurbo blir helt ok til deg, hvis de har en som er beregnet for din bil... Det er når du begynner å kjøre høyt trykk at du tar livet av de turboene... Men som en over her sier, det er ikke alt som er bra på biltema, men i eksempelet han nevner, så tar han VELDIG feil, for oljen som biltema selger, er nøyaktig samme olje som statoil har, men til en brøkdel av prisen... Så olje er det beste du kan kjøpe hos biltema Btw: mange av de turboene på e-bay, er billige "kina" produkter, så der må du ha litt peiling før du kjøper... Var borti en turbo kjøpt på e-bay, som var LIMT sammen!!! husker ikke sikkert, men mener det var en XsPower turbo... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Mener bestemt det er felleskjøpets olje som er den samme som statoils. Ikke biltema. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Slenger meg på Almar84s uttalelse; jeg har tilgode å se et datablad fra biltema med Statoil opplista som fabrikant. Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 21. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2008 Turboene som er på biltema må jo ha en viss kvalitet.. jeg skal uansett ha orginalt trykk. Det følger visst ikke med pakninger. Er det stålpakninger der som kan brukes om igjen (som står på den gamle turboen)? Eller anbefales nye pakninger uansett? Regner med biltemas motoroljer er fra nordsjøen, og da får man verdens reneste olje uansett. Har selv bruk biltemas olje i flere år. God som gull! Flaut å betale 5 gang så mye for samme oljen bare med et annet merke utenpå dunken.. (vær så snill å hold dere til turbo-tema.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå