Gå til innhold

BK: Hunden Teo

Anbefalte innlegg

Kjæledyrbilder er vel alltid det folket elsker å kommentere, eller ikke.

Men jeg gjør et forsøk.

Prøvde meg på et DIY-studio. Litt teip her og der så satt paraplyen fast i ene blitzen. Bakgrunnen er et lysbildelerret.

Tar gjerne imot tips på hvordan man får penest belysning.

post-25139-1216474253_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har i alle fall tatt jobben på alvor, i motsetning til 99% av alt det andre som kalles hundeportretter. Her er det faktisk et samspill mellom fotograf og den som portretteres, noe jeg synes er vesentlig for å kunne definere et bilde som portrett.

Enig med PMnormal her.

Det jeg ville gjort anderledes, ville vært å tatt bildet uten halsbånd.

Jeg har tatt endel "portretter" av min Doberman med halsbånd, men klonet det bort i etterkant. Finere - i mine øyne.

Lenke til kommentar

Godt forarbeid er halve jobben er det noe som heter, og her har du lagt inn en innsats i forkant og det bærer resultatet preg av. Er enig med de over at halsbåndet kunne vært borte, og personlig hadde jeg kanskje ønsket litt mer direkte blikkontakt med hunden. Uansett småpirk et fint bilde der forarbeid og en samarbeidsvillig hund har gitt deg et godt resultat

Lenke til kommentar

På en annen side er jeg mer fan av hunder i naturen, så jeg har lite sans for bakgrunnen. Der i mot er hunden kjempe skjønn og tar seg godt ut på bildet.

OT; For min egen del syns jeg synd i den hunden jeg muligens skal ha når jeg flytter, den skal bli tatt en del bilder av :)

Lenke til kommentar

Synes absolutt halsbåndet bør være med.

I tillegg til at det, på dette bildet, gir en fin s-linje som leder fra bunnen av bildet og opp til snuten, så er hundehalsbånd nærmest en del av identiteten for mange hunder.

Hunder som er vant med halsbånd føler seg nærmest "nakne" uten, og for de som er vant å se hunden med, blir det nesten unaturlig å se den uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...