MrBBs Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Kva er det ein brude satse på idag? Har lest at Crossfire ikkje alltid fungerer på noken spill, og eg er ikkje ute etter høgast 3Dmark score, men noke som fungerer 24/7 og er bra. Burde eg da velge Crosfire eller sli? her er noken oppsett eg har tenkt på: Crossfire: 2stk 4870 Sli: 2stk 9800, 2stk nvidia 260? Eller finst det andre oppsett som ville funket bra? Men skal eg gå for Crossfire eller Sli?? mvh. Oddbjørn Strømmen Endret 19. juli 2008 av MrBBs Lenke til kommentar
Crazy Attitude Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 jeg ville gått for crossfire oppsettet. Har lest og hørt at crossfire jobber bedre sammen enn SLI. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 jeg ville gått for crossfire oppsettet. Har lest og hørt at crossfire jobber bedre sammen enn SLI. Men eg har lest at det er ikkje alltid crossfire fungerer, var i ein test med 4850-70? der 2 kort i crossfire hadde lavere fps enn ein singel kort... men det fungerte veldig bra når det funket da.. =) Kva er det kommer av? dårlige drivere fra ati/amd's side? som enda ikkje er heilt perfekte i crossfire? Eller har det alltid vert slik med crossfire, at det ikkje alltid fungerer? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 SLI og Crossfire er omtrendt like bra. Den ene er bedre på noe, og dårligere på noe annet. Slik går det opp og ned hele tiden. Ikke alle spill har CF eller SLI-støtte... Crossfire har den fordelen at du finner funksjonaliteten på Intel brikkesett (X38 eller X48 er annbefalt), som per i dags dato er en del bedre enn Nforce som er Nvidia sine. Samt at HD 4870 gir litt mer for pengene enn f. eks GTX 260. Noe som gir dem en liten fordel. Men det er da ikke fordi Crossfire er noe bedre, men at skjermkortene gir bedre pris/ytelse. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 SLI og Crossfire er omtrendt like bra. Den ene er bedre på noe, og dårligere på noe annet. Slik går det opp og ned hele tiden. Ikke alle spill har CF eller SLI-støtte... Crossfire har den fordelen at du finner funksjonaliteten på Intel brikkesett (X38 eller X48 er annbefalt), som per i dags dato er en del bedre enn Nforce som er Nvidia sine. Samt at HD 4870 gir litt mer for pengene enn f. eks GTX 260. Noe som gir dem en liten fordel. Men det er da ikke fordi Crossfire er noe bedre, men at skjermkortene gir bedre pris/ytelse. Okai, da fårstår eg ^^ Bestilte no egentlig hardware før eg las dette da Men gikk akuratt for Crossfire. Bestilte eit Asus P5Q Delux HK i 775, dette kortet var ivertfall bra etter testen som nettopp Hardware.no hadde om dette hovedkortet Samt ein E8500, Her skal det med andre ord klokks, og litt Crossfire Men tusen takk for svar folkens =) Mvh. Oddbjørn Strømmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå