k_flaathe Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Heisann, har en Acer Aspire 5930g og lurer på om det er noe å få ute av denne? Eller er det ikke særlig lurt å overklokke bærbare i det hele tatt? Mvh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 Spørsmålet er vel om det er mulig og overklokke bærbare, de pleier og ha en låst Bios så det skal være umulig og stille på hastigheter og volten. Jeg vil ikke anbefale deg og overklokke din bærbare ivertfall ikke denne varmen for bærbare er lagd for og klare de hastigheter de står på som standard ikke noe ekstrem overklokking det er ikke nok kjøling for dette. Vis du har muligheten for og overklokke den ja du kan sikkert få litt ekstra kraft ut av den, men så ryker også garantien da for det er jo ikke lov på bærbare kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 29. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2008 Er det ikke mulig å skru opp hastigheten på vifta? laptopen min dør jo i denne varmen her hehe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Du er ikke den eneste som har en pc som sliter i denne varmen, jeg har selv store problemer med den. Jeg tror ikke det er mulig og stille vifte hastigheten på bærbare, det er kanskje mulig om du har programvare som fulgte med pc-en som lar seg gjøre det. Du kan prøve dette programmet jeg har selv aldri fått det til og fungere men du får ivertfall se litt pc tempraturer. speedfan Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Noe som er veldig smart, er å undervolte prosessoren. Da produseres det mindre varme, og du har rom til å overklokke skjermkortet, som også oftest er flaskehalsen i bærbare systemer når det kommer til spill. Programmer som er nyttige er RMClock, NHC, Everest og Rivatuner. Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 29. juli 2008 Del Skrevet 29. juli 2008 Med memset kan du stramme inn minnetidene også. Ikke velg "save", da dette resulterer i at minnetidene du har satt lagres. Litt kjipt om du får blåskjermer av dette. Merk at garantien bortfaller ved overklokking, og faren for at PCen ikke tåler det er stor. Tenker da på varmeutvikling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå