Gunder1 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Kjøpte en Netgear 8 ports Gb switch, testet denne litt provisorisk før jeg skulle trekke om alle cat5 kablene og erstatte de med Cat6 (ikke spør hvorfor...) Info: Jeg testet med den ene Pc, fikk opp 1000Mbit med en gang (på cat5 kabel) testet en annen pc, der måtte jeg bruke en annen cat5 før jeg fikk 1000Mbit. Kjempe tenkte jeg og begynte å erstatte alle kablene, flyttet på switch osv. Nåtid: Alle Cat6 kabler er trukket, men får kun opp 100Mbit på alle 4 maskinene Hva kan jeg har gjort feil? Farge rekkefølgen jeg har brukt er følgende: hvit/orange orange hvit/grønn grønn hvit/blå blå hvit/brun brun Dette fant jeg på nettet! Må man bruke anderledes kontakter??? Endret 19. juli 2008 av Gunder1 Lenke til kommentar
kripet Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Kjører selv 1000 på cat6 kabler her uten noe slags form for problemer.. På cat 6 så bruker vi egne kontakter som er beregnet for cat6, men har også brukt cat5 kontakter og cat6 kabel.. (Har cat6 kabler og cat 5 kontakter), men lengden er rimelig kort. Så skjønner ikke helt for hvorfor du ikke får 1000 hos deg.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hvis det er RJ-45 plugger så er ikke koblingsskjemaet ditt helt korrekt: http://faculty.tp.devry.edu/~yhuh/rj45-cat5.htm Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 20. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Hmm, jeg så bare på en video på youtube Må vente til imorgen før jeg får kjøpt plugger! Dough, vi skal jo på ferie imorgen, men det er nok det som er feilen Ps: er det noen forskjell om man går for 568A eller 568B? Endret 20. juli 2008 av Gunder1 Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Om du går for A eller B spiller ingen rolle så lenge det kobles likt i begge ender. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 A blir brukt i amerika og B i Europa, kan være greit og holde seg til B så blir det likt uansett hvem som kobler Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 3. august 2008 Forfatter Del Skrevet 3. august 2008 Hvis det er RJ-45 plugger så er ikke koblingsskjemaet ditt helt korrekt: http://faculty.tp.devry.edu/~yhuh/rj45-cat5.htm Kjempe, nå funket det. Ser ut til å gå ca 5,5X raskere enn før :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå