Blåbær Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Feil oppfatning av saken. De er anklaget for å gitt rabatt for å ikke selge AMD varer, det er noe helt annet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 pc produsentene trenger da ikke å gi etter for dette. det høres ut som om intel kommer og stenger butikken hvis du bruker andre cpuer en det intel lager. sikker på at det ikke er kvantiums rabatt som nesten alle gir hvis noen kjøper noe i store mengder. men "bein i nesen" så mener jeg at pc produsentene kan true intel med at de går over til AMD i stedet eller kutte ut Intel vis de gir ekstra rabatter for det. men hvis pengene har makta så .. på generelt grunnlag vil jeg tro at det er mest gunstig for produsenter å kjøpe råvarene hos en eller noen få underleverandører Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Rabatter fra Intel gir bedre fortjeneste. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 det var det jeg hadde mistenke om. pengen betyr alt. nå er det vel mange produsenter som bare bruker amd eller intel ,. ikke begge Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 jeg har forstått det slik :jo større en produsent er jo bedre muligheter her de for å gi rabatter til kundene sine . normalt vil jo en større forbruker få større rabatter. da må jo en pc produsent være en storkunde som også får mest rabatt. Intel har da ( etter det jeg forstår ) bedre økonomi til å gi rabatter en AMD. synd hvis det oppfattes som er skittent spill forøvrig så bør også pc produsentene ha "bein i nesen" slik at de sier nei hvis de føler at de blir presset av en aktør. tilogmed med bryte samarbeidet. til syvende og sist så er det snakk om hva som er best for oss kunder. PC-produsentene si nei takk til rabatter? Hvorfor skulle de gjøre det? Det lønner seg jo ikke. Det som til syvende og sist teller for et firma er ene og alene den fortjeneste de kan bokføre selv. Om andre går konk, eller om det går ut over kundene i det lange løp er 100% uinteressant. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. juli 2008 Del Skrevet 24. juli 2008 når du skriver det på denne måten så lurer jeg på om du ønsker at pc produsentene skal etterspørre rabatter ( fra intel) som igjen føre til bråk. da et det ikke intel , men produsenten som bruker ufine måter. forøvrig så er det slik at når en butikk/firma ikke kan tilfredsstille kunden så er de dødsdømt. da må disse firmaene være interessert i kunden altså skiter du i kunden så overlever ikke firmaet dit lenge Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 når du skriver det på denne måten så lurer jeg på om du ønsker at pc produsentene skal etterspørre rabatter ( fra intel) som igjen føre til bråk. da et det ikke intel , men produsenten som bruker ufine måter. forøvrig så er det slik at når en butikk/firma ikke kan tilfredsstille kunden så er de dødsdømt. da må disse firmaene være interessert i kunden altså skiter du i kunden så overlever ikke firmaet dit lenge Hvis du husker bråket med TINE for noen år siden så var det nettopp at en kunde spurte etter rabatter hvis de ikke hadde varer fra konkurrenten og TINE sa ja. Den som har markedsmakt har ikke lov å misbruke denne. Det er eneste måten konkurrenter som AMD, Norwegian, Synnøve Finden etc har mulighet til å komme inn i markedet og bygge seg opp. Kunden? Kunden merker ikke noe forskjell. Og dessuten, alle allmennaksjeselskaper er lovmessig forpliktet til å oppnå mest mulig fortjeneste. Å ta et moralsk valg som går på bekostning av profitt kan gjøre styremedlemmene personlig ansvarlige overfor aksjonærene-. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. juli 2008 Del Skrevet 28. juli 2008 de skal tross alt tjen penger på kunden og ikke ribbe han . ( som når intel får helt monopol og skrur opp prisene ) firmaet selger dårlig og går konkurs . hvem har tap og hvem har vunnet på dette ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå