Gå til innhold

Get; - Gir snart opp


Anbefalte innlegg

Har hatt Get nå i 2 mndr, og problemet har vedvart hele tiden. Mister forb. eller det går i sirup ved visse mellomrom. Som regel mange ganger daglig. Helt håpløst..

Noen dager er det bedre, men så er det på'n igjen.

 

Nå siden i går kveld har det vært helt nede, modemet står bare og blinker. Ringte igjen i dag, og møtte på en som hørtes dopa ut og knapt kunne snakke ordentlig. Men de kjente ikke til noen feil, og han begynte på sedvanlig vis skylde på mitt utstyr.

 

Hver gang kommer de med en standard-prosedyre, der de ber om å sjekke tilkoblinger osv. Og så sier de: Får bestille tekniker. Men hvis han ikke finner noe, vil jeg bli fakturert med 7-800 kroner. Det er garanert ikke der problemet ligger, det må være utenfor mine vegger.

 

Der har vært tekniker tidligere, som fant ut alt var tip top og linja var 100 %. Problemet var der selvsagt ikke når han var der, men kom selvsagt tilbake igjen senere.

 

Så har det flere ganger kommet opp driftsmeldinger som beskriver akkurat dette problemet, men så blir de fjernet kort etter. Og ingen kan svare på noenting..

 

Hva gjør man med sånt som dette, får jo aldri greie på noen ting.

Gidder ikke skifte leverandør igjen. Får vel bare innfinne meg med det og glemme hele internet om det ikke skjer noe :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde akuratt det samme probleme jeg og. eller har kan jeg vel si. de 2 føreste måndene var helt utrolig elendig. 3 månden bedret det seg faktisk :p men no detter nettet ut av og til. har ring gang på gang og spurt hva som skjer. De svarer at det ikke er noe feil. 10min senere ser jeg get bil nede i terminerings boksen i gata. ringer på nytt. de sier fortsatt at det ikke er noe problemer. da svarer jeg alti jeg ser jo get teknikerne nede i terminerings boksen her jo. å da vet det ikke hva de skal si :p bare beklager seg og sier at de skal finne ut av det og ringe meg opp igjen. aldri ringt meg opp igjen

Lenke til kommentar

Har hatt det samme problemet hjemme hos oss også, i flere måneder nå. Men verst de siste 2 månedene.. Uploaden som jeg måler via itavisens speedometer har vært på minimum 2 kbit og maksimum 30 kbit noen dager hvor jeg kjører testen mange ganger. Downloaden er ustabil fra 1000-3000 kbit, men langtifra de 6000 jeg skal ha. Tekniker kom til slutt, jeg forklarte det med speedometeret, så ville han prøve det med egen PC, selv om jeg forklarte at jeg hadde gjort det 1 million ganger, både via og ikke via router (altså direkte fra modemet), og uten T-splitten. Ville likevel ikke høre, dro fram sin egen laptop, så funka ikke Java, og ergo ei uploadstesten på itavisen. Som tekniker var dette visst vanskelig å finne ut av, og jeg gadd ikke å hjelpe, er vel litt mangel på respekt å lære fyren yrket hans :p Fyren var dessuten eldgammel, 50+.. Han sjekka sentralen utenfor bra signal der, skifta uttaksboksen i veggen (første punktet), men likevel samme resultat. (Kjørte til slutt speedometeret på min laptop :p) Han kom da fram til at det må være kabelen fra huset til sentralen, antakelig skjøten rett utenfor huset, så han ba oss fjerne et par steiner så skulle han komme tilbake å sjekke senere på dagen. Det var det siste vi hørte fra ham/Get. Er egentlig dritlei Get, men har venta over et år på at Lyse skal hooka opp tilkoblingen inn til huset så er egentlig drittlei ALT. Forbanna internettleverandører kan gjøre hva de vil, enden på visa er at VI er avhengig av dem, og ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Må si for at for første gang på flere år så er jeg noenlunde fornøyd med Get for tiden!

Hastigheten ligger litt under 6500 kbit som er ok og opplastingshastigheten ligger på 2000 kbit! Men vi betaler ikke for dobbel opp hastighet :p

I det første halve året var det problemer ganske ofte, men det ble fikset fort etterpå uten at vi måtte ringe inn. I de neste 2 årene så hadde vi ikke fullt så mange problemer, men vi hadde ikke internett mesteparten av sommeren, men jeg var på hytta uten internett alikevell :)

Etter det hadde vi ikke noen problemer i det hele tatt helt til for 7-8 måneder siden.. Ned-hastigheten lå på max 250kbs og opphastigheten stoppa på 50 kbs. Jeg ringte og klagde nesten hver dag. Til slutt kom det endelig en gammel tekniker som skulle fikse problemene våre. Etter en liten runde i nabolaget og i huset vårt fant han ut at det var fullt av irr i hovedskapet ute i nabolaget. Han renset alt, og etter det har vi ikke hatt problemer :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Begynner å lure litt nå. Midt i forrige uke ble det startet en måling. Det innebærte at jeg måtte la modemet stå på i en uke, uten at strømmen slås av. Og det har det altså gjort siden.

 

Vanligvis skrur jeg av strømmen på alt med en bryter minst hver kveld. Men etter at dette ble satt i gang, var problemet der bare resten av første dagen.

Etter det har det ikke vært antydning til problem, og det går som det suser mer enn noen gang. Akkurat som noe plutselig har løst seg. Før dette var det jo ikke en dag uten problemet i 2 mndr.

 

Ja vet ikke jeg, om det kan være en tilfeldighet - at de har fått fikset noe akkurat samtidig som den målingen ble satt i gang. Men jeg lurer på om det rett og slett er av og på-skruing av modemet som lager klusset..? At det faktisk må være på hele tiden for å fungere skikkelig? :hmm:

 

Får se hva som skjer videre når jeg begynner skrue det av og på igjen.

Lenke til kommentar
Begynner å lure litt nå. Midt i forrige uke ble det startet en måling. Det innebærte at jeg måtte la modemet stå på i en uke, uten at strømmen slås av. Og det har det altså gjort siden.

 

Vanligvis skrur jeg av strømmen på alt med en bryter minst hver kveld. Men etter at dette ble satt i gang, var problemet der bare resten av første dagen.

Etter det har det ikke vært antydning til problem, og det går som det suser mer enn noen gang. Akkurat som noe plutselig har løst seg. Før dette var det jo ikke en dag uten problemet i 2 mndr.

 

Ja vet ikke jeg, om det kan være en tilfeldighet - at de har fått fikset noe akkurat samtidig som den målingen ble satt i gang. Men jeg lurer på om det rett og slett er av og på-skruing av modemet som lager klusset..? At det faktisk må være på hele tiden for å fungere skikkelig? :hmm:

 

Får se hva som skjer videre når jeg begynner skrue det av og på igjen.

 

Har slitt selv med samme problem som flere beskriver. Etter at de skiftet over til nytt modem har det bare vært problemer. Først var jeg uten inet 95% av tiden i 3 uker, uten at det var noe som helst feil (selvsagt). Så plutselig, samme dag som tekniker skulle dukke opp, så begynte inet å funger, og da fungerte det topp, iallefall i noen uker. De siste ukene er problemene begynt å komme igjen, ustabile linjer, spesiellt på ettermiddagen og kvelden. Vurderer sterkt og koble meg opp mot HaugalandKraft. Og den såkalte kundeservice'n til Get er en stor vits.

 

S.

Lenke til kommentar
bare for og si det sånt vis du forventer bedre kundeservice fra Haugnett så skal du få oppleve litt av vært :p men de er stabile på nettet ;)

 

Har hørt både og fra den kanten også :!:

Hadde meg en runde i går (igjen) med litt oppgraderinger av drivere, både firmware til dlink'en og nettverks kortet + at jeg forandret plasering av routeren og forandret kanal som den sendte på.

Nå har nettet vært mer stabilt enn på lenge og heller ingen vilkårlige syke lags vonde som år når jeg spiller cod4. La oss krysse fingre og tær.....................

 

Swank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...