konduktans Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Holder 4 GB til OS-disk på en Linux Mint maskin? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Litt usikker på hva du legger i "multimediamaskin". Jeg får minner fra 1994 da 486 DX og dobbeltspinn CD-ROM var det store, når det uttrykket brukes. Alle desktop-OS i dag brukes interaktivt ved lyd, video og bilde, så da blir det pr. definisjon en multimediamaskin... Men ja, Linux Mint vil gå på en 4 GB disk. En standard installasjon bruker vel et sted mellom 2 og 3 GB. Endret 19. juli 2008 av RattleBattle Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Kanskje litt i minste laget for en multimediamaskin kanskje? Hvor skal du få plass til media. Hadde ihvertfall tatt en kikk på xfce versjonen Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Har du tenkt til å bruke flashminne, eller har du faktisk en gammel 4GB harddisk? Hvis sistnevnte vil jeg tro den er for treg til å få særlig mye glede av. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 Burde kanskje vært litt mer presis Tenkte å bruke en sånn hvis jeg fant et adapter som gjorde at man kan bruke 3,5" disk på 2,5" kontroller. Skal brukes til å spille DVD, musikk og video. Digital media streames fra en server over nettverket, så da tenkte jeg å bruke 4GB til kun OS og evt. programmer Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Da burde det holde fint. Du får teste litt forskjellige distroer også, da. Er jo ikke sikkert mint er det beste valget til en slik maskin (selv om det muligens funker greiest "out-of-the-box"). Det finnes jo noen distroer som er mer skreddersydd til slike "multimediamaskiner", uten at jeg har spesielt god peiling på disse.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå