Gå til innhold

Stue PC med TV som skjerm

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har det seg sånn at jeg har falt helt ut av den tekniske verden på detasiden. Derfor trenger jeg litt hjelp til å planlegge hvordan jeg skal løse mitt setup i praksis.

Det jeg ønsker er en liten stue PC som står ved siden av min 42" HD-Ready TV tilkoblet via HDMI. Jeg har ikke surround anlegg, så lyd blir via TV (har kompositt innganger). Jeg har sett meg ut en PC som passer budsjettet og som virker passende for meg systemmessig (her kan jeg ta skikkelig feil, btw).

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....67&cid=5547

Så slenger jeg inn en Blu-Ray spiller inn i den når det passer sånn økonomisk og jeg faktisk har en Blu-Ray Dvd. Vurderer også å smette inn 1gb til med RAM :)

Så kommer spørsmålene:

1)

Er dette et bra nok system for å kunne se filmer osv på TV'en?

2)

Hvis dama vil kikke Days of our lives på TV, hvordan skal jeg kunne spille eller surfe nettet på den kjipe 17" skjermen vår som står et annet sted (5 meter i luftlinje / 10 meter ledning-langs-veggen linje)?

3)

Trenger jeg en annen type maskin? Forslag på rimelige maskiner mottas med hjertelig takk! Jeg kan bygge den selv...

4)

Hvilken oppløsning kan jeg forvente på TV'en?

5)

Jeg har analog overføring av lyd/bilde via S-video i dag inn til soverommet, vil det fortsatt fungere?

Jeg kommer sikkert på flere spørsmål etterhvert som svarene tikker inn, men dette er det for nå. Håper noen kan hjelpe meg! Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...