Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Filene på harddisken ble plutselig borte :S

Anbefalte innlegg

Heihei!

Var her for et par dager siden jeg surra rundt innpå en av hardiskene mine. Plutselig fryser hele pcn, jeg restarter og alt funker som vanlig igjen. Tenkte ikke mer over det. Dagen etter da jeg skulle inn å se på en film så finner jeg faen ikke mappa mi med filmer og slikt. feks musikk mappa jeg hadde på samme harddisken var der, men film mappa var helt borte :S Men likevell så er det ikke noe gb på harddisken som er blitt borte, den er like full :S Hva kan det ha seg ? Mulig å finne alle filene igjen ?

Takker for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med et datarecovery program.

Selv sverger jeg til GetDataBack produktene til runtime.org

Og husk på at om du skriver data til denne disken/partisjonen fra nå av til recovery gjøres overskrives data som du i tilfelle har mulighet til å gjenopprette.

Recovery av data gjøres derfor fra "en" disk/partisjon til en "annen" disk partisjon , så du må ha en "ledig" plass for å lagre det du gjenoppretter som ikke er samme plass som problem disken/partisjonen.

Bare husk at GetDataBack kan lastes ned som trial/free for å teste recovery situasjonen , men du må kjøpe en lisens key for at det skal "gjøre" selve recovery av data.

Lenke til kommentar

okok, takk for tipset! :) Menne nå har jeg jo selvfølgelig ikke mer plass igjen på pcn. Kan jeg bruke trial til det jeg må gjøre eller må jeg ha key da ? Er en del gb det er snakk om. Funker ikke systemgjennopprettning altså ?

Lenke til kommentar

System gjenoppretting funker kun for windows registeret + .sys , .exe , .dll filer .

GetDataBack trial kan du kun kjøre uten key "for å se" om det finner data som "kan" gjenopprettes.Skal du starte gjenoprettings prosessen må det være en registrert utgave.

Du kan bruke en ekstern USB disk (med nok plass) f.eks som mellom lagringsplass for gjenopprettede filer.

Lenke til kommentar

aha :) Men da skal jeg prøve det getdataback å se om det er noe å hente og vist det er det får jeg bare handle meg en disk til :) Menne vet du om noen andre recovery programmer der en ikke trenger å kjøpe key for å hente filene ?

Lenke til kommentar

hmm, tror hele disken har blitt ødelakt jeg. Skulle kjøre det recovery programmet. Plutselig stopper alt opp og fryser, jeg fly forbanna. Restarter og når jeg kommer inn igjen så er alt på harddisken vekk. Harddisken vises på min datamaskin, men nytter ikke å gå innpå den eller lese noe info om den eller noe :S Hører den bare jobber jeg marker den med musa. Er det noe å satse på å formatere tror dere ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...