SirEmanon Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Har pr. i dag nettverkskabler hvor nettkontakten er i plast. Disse kablene blir flyttet noen ganger over tid og dette resulterer i at "heftehaken" knekker, som igjen fører til at kabelen ikke henger fast nok. Ønsker derfor å gå til innkjøp av bedre kabler (bedre kabelkontakter). Er det noen som har en anbefaling over hvilke kabler som bør velges? Hvilke kontakter er de beste? Takk! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 det skyldes enkelt og greit tretthetsbrudd i den haken du nevner, men en løsning er å kjøpe nye kontakter og termineringstang så kan du bare skifte hele kontakten når det skjer. Evt kan du gjøre som meg og surre en seig teipbit (jeg brukte elektrikerteip) rundt kontakten slik at den sitter fast uten hake. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 19. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2008 det skyldes enkelt og greit tretthetsbrudd i den haken du nevner, men en løsning er å kjøpe nye kontakter og termineringstang så kan du bare skifte hele kontakten når det skjer. Evt kan du gjøre som meg og surre en seig teipbit (jeg brukte elektrikerteip) rundt kontakten slik at den sitter fast uten hake. Har termineringstang og bruker teip noen ganger. Men det er tungvint når man tar ut og inn kablene ofte. Er på leit etter nettkontakter som er av bedre kvalitet. Som tåler litt! Finnes det? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Du får hetter som dekker mothaken som standalone du kan skli innpå kabelen før du terminerer den. De kalles boots. SLIKE Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Artikkelnummer 32-1697 og 38-1634 og en modulartang 32-94 hos Clas Ohlson så har du det du trenger. Har brukt disse til og lage mange nettverkskabler både til meg selv og andre og har så langt ikke ødelagt eller brukket noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå